پرسپولیس تنها نماینده ایران در مرحله یک چهارم آسیا است.

پرسپولیس تیم ناشناخته و با انگیزه استقلال تاجیکستان را در حضور تماشاگران‌شان و در شرایطی که چمن مصنوعی ورزشگاه مرکزی تاجیکستان کار را برای سرخ‌ها سخت کرده بود شکست داد و مانند سال گذشته در جمع چهار تیم برتر غرب آسیا حضور خواهد داشت.

سرخ‌ها باید برای برگزاری بازی مرحله یک چهارم به عربستان سفر کنند و بازی‌ها متمرکز در ریاض برگزار خواهد شد.

النصر با پیروزی مقابل تراکتور مانند پرسپولیس به مرحله یک چهارم صعود کرد. الهلال هم با شکست استقلال صعود خود را قطعی کرده بود. الوحده امارات نیز پس از تساوی یک بر یک در ضربات پنالتی الشارجه امارات را شکست داد تا آخرین تیم راه یافته باشد.

با توجه به برتری النصر قرعه ایده‌آل برای یحیی و تیمش رو در رو شدن دو رقیب سنتی و همیشگی یعنی النصر و الهلال و مصاف پرسپولیس با تیمی اماراتی است. دو تیم عربستانی شرایط بسیار خوبی از لحاظ مهره و آمادگی دارند و رو به رو شدن با آنها می‌تواند کار صعود به نیمه نهایی را دشوارتر کند. از طرف دیگر سرخ‌ها در دو سال اخیر در مراحل گروهی مقابل الوحده پیروزی‌های خوبی به دست آورده و قرعه ایده آل در این مرحله می‌تواند مصاف با این تیم باشد.

انتظار می‌رود قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی ظرف چهل هشت ساعت پس از سوت پایان تمام بازی‌های یک هشتم به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود و تیم‌ها هر چه زود تر حریفان خود را بشناسند. مرحله یک‎چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ۲۴ مهر در عربستان به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

نکته قابل توجه مرحله یک چهارم این است که از فناوری کمک داور ویدیویی نیز از این مرحله تا فینال استفاده می‌شود. هزینه کلی استفاده از VAR بیش از ۲۵ هزار دلار خواهد بود. ضمن اینکه هزینه استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی برای هر بازی، ۳۶۰۰ دلار تخمین زده شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)