از زمانی که در انتهای دهه ۴۰، رقابت‌های سراسری فوتبال ایران، شکل منظمی به خود گرفته است تا کنون ۳۹ دوره مسابقات برگزار شده است که پرسپولیس در همگی آن‌ها حاضر بوده است و از این جهت دارای رکورد و تنها تیم با این ویژگی است.

سرخپوشان ایران از روز جمعه برای چهلمین بار خواهد بود که در بالاترین سطح رقابت‌های سراسری فوتبال حضور پیدا می‌کنند. پس از آن‌ها استقلال است که فقط یک دوره را به دلیل حضور در دسته سوم رقابت‌ها از دست داد.

در این میان، یک دوره بازی‌ها به سال ۱۳۵۷، به دلیل وقوع انقلاب، مسابقات نیمه کاره ماند و در سال ۱۳۷۶ نیز پرسپولیس به دلیل تعداد زیاد ملی پوشان و اردوهای بلند مدت تیم ملی، پذیرفت به خاطر تیم ملی و این که خللی در لیگ ایجاد نشود، از مسابقات کنار برود و در واقع فداکاری کرد.

پرسپولیس با احتساب تمام این ادوار و بازی‌ها تا کنون، ۱۰۳۳ مسابقه را در ۳۹ دوره قبلی پشت سر گذاشته است که حاصل آن ۵۲۲ پیروزی، ۳۳۵ مساوی و ۱۷۶ شکست بوده است.

بازیکنان پرسپولیس تا کنون ۱۵۵۱ گل به ثمر رسانده اند و عملکرد آن‌ها کسب یک هزار و ۹۰۱ امتیاز بر مبنای سه امتیاز برای هر پیروزی بوده است. البته این جدای از آن امتیازاتی است که این و آن کم کردند و به عملکرد آماری تیم مربوط نمی‌شود.

پرسپولیس در این ۴۰ دوره از رقابت‌ها از جهت ادوار حضور، تعداد مسابقات، کثرت پیروزی، تعداد گل‌‎های زده، تعداد عناوین قهرمانی، تفاضل گل، قهرمانی‌های پیاپی، میزان امتیازات و بسیاری موارد دیگر، سرآمد تمام تیم های تاریخ فوتبال ایران و صاحب رکورد است.

سرخپوشان ایران در واقع پرطرفدارترین، پر افتخارترین، عنوان دارترین، گلزن ترین، با ثبات ترین و بادوام ترین تیم در لیگ ایران هستند.

پرسپولیس همچنین به عنوان پرافتخارترین و عنوان دارترین تیم ۲۰ دوره گذشته لیگ برتر فوتبال ایران، تا کنون در ۶۱۲ رقابت به میدان رفته است که در جریان آن موفق به تصاحب یک هزار و ۷۵ امتیاز و ۷ عنوان قهرمانی شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)