پرسپولیس نیوز : در فوتبال داخلي هم نام او لرزه بر اندام بازيکنان مي اندازد. سبک ديکتاتوري در نوع برخورد با بازيکنان و همچنين عدم توانائي فني باعث شده، کمتر بازيکني هوس کند "شاگرد" او شود.

20سال پيش که کادر فني تيم پرسپوليس به تيم ملي عزيمت نمود . محمد مايلي کهن، دستيار دوم علي پروين هم بدون  هيچ سابقه اي به نان و نوائي رسيد.

او اين سمت را از علي پرويني دارد که چند سالي هست هر از چند گاهي نيشي از شاگرد خود مي خورد . همان روزها بعد از يک کنفرانس خبري محمد مايلي کهن  تلخ ترين حادثه فوتبال ايران را رقم زد او با مشت به جان يک خبر نگار افتاده بود . چند روز بعد او براي تمام عمر از مربيگري محروم شد به نوعي او اولين منشوري و سخت ترين جريمه تاريخي فوتبال را دشت کرد . اما به فاصله يک سال  او را طبق سفارش بخشيدند . و جامعه رسانه اي کشور هم با چند مقاله اي پرونده اين حرکت غير ورزشي و نامتعارف را بست . در سال 74 ناگهان محمد مايلي کهن که سابقه آنچناني و حتي کسب يک مقام سومي را هم در رزومه نداشت. سرمربي تيم ملي شد. در دوران رياست فدراسيون داريوش مصطفوي که بله قربان گوي خوبي بود .محمد مايلي ابتدا به تيم ملي نزديک شد تا يک بزرگتر بالاي سر او قرار بگيرد. اما او بالاي سر فرياد شيران قرار گرفت .تيمي به دست او سپرده شد که بهترين هاي تاريخ فوتبال ايران بودند . ديگر سالهاي سال طول خواهدکشيد تا مادري فرزندي چون عابد زاده ،مهدوي کيا ،باقري،دائي ،خداداد و…به دنيا آورد اما دنيا تمام اين بازيکنان را به يکباره به محمد مايلي داد تا او با يک سومي در آسيا و افت وحشتناک در راه جام جهاني از تيم ملي دور شود .او باعث شد تا کار راحت با حماسه سازي عوض شود . در رده ملي او دوباره و با همان دستياران به تيم اميد نزديک شد و بجاي تمرکز بر روي حريفان مراقب صداي تاس بازيکن بود . او اميد ها را نيز نا اميد و با دلي شکسته به خانه فرستاد . سال 88 نيز باز از ورودي خاکستري به تيم ملي نزديک شد . ولي کارشناس ارشد داستان با بيانيه اي سراسر تهمت و تحقير به جان اهالي فوتبال افتادو مجبور به استعفا شد .
 
در فوتبال داخلي هم نام او لرزه بر اندام بازيکنان مي اندازد. سبک ديکتاتوري در نوع برخورد با بازيکنان و همچنين عدم توانائي فني باعث شده، کمتر بازيکني هوس کند "شاگرد" او شود . بازيکنان سايپا، پيکان ،شهرداري تبريز، فولاد خوزستان، گهر همه آمده بودند تا در اين فوتبال حق خود را بگيرند. اما سر از ليگ دسته يکم در آوردند . او يا نيم فصل بواسطه نتايج ضعيف خودش کنار مي رود يا مثل سرسره با بازيکنان مي ماند تا به ليگ دسته يکم بروند . اوج کار مايلي در سال 86 با تيم فولاد خوزستان بود . او تيم قهرمان ليگ برتر را دسته يکمي کرد . حالا و اينروزها نيز هنوز مورد توجه و مقبوليت مديران ليگ برتري قرار دارد . صبا فعلا تيم 10 جدول با 6 باخت هست. منتظر دور برگشت باشيد يا از حاجي خبري نمي شود و يا دو باره يک ناکامي ديگر در کارنامه زرين مردي که با اين وضعيت کوچينگ خود را مستحق ،حق الزحمه ميلياردي و نيمکت پرسپوليس مي داند . طي بررسي دو ساله  در کارنامه او 43 درصد باخت 27 درصد مساوي و 30 درصد برد ديده مي شود . که اين آمار به ما نشان مي دهد. براي مربيگري در ليگ برتر يک مربي بايد بالغ بر 50 درصد پيروزي در کارنامه خود داشته باشد .

سخني با خبرنگاران :
دوستان  ،وقتي در کنفرانس خبري يک مربي که سابقه برخورد فيزيکي با همکاران شما را داشته  از جمله ساکت حرف نزن در مقابل خبرنگاران بهره مي گيرد .چرا ؟ باز مي نشينيد و ادبيات نامتعارف اين مربي که هنرش بازگوئي زندگي شخصي وبردن آبروي افراد است را قلم مي زنيد . آيا فکر نمي کنيد ترک محل کنفرانس بهترين پاسخ به مربياني باشد که از حريم فني و ادبي خود خارج مي شوند . هر چند قضاوت با مردم خوب و تحصيلکرده کشور است .داخل زمين به علي دائي" بنشين سرجات" و بيرون زمين به خبر نگار !! راستي اين ادبيات و رفتار را عليپور مي بيند يا هنوز درگير مدل موي سر بازيکنان است ؟!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)