وقتی همه چیز این فوتبال وارونه است

مرجع خبری پرسپولیس : طى روزهاى گذشته و از زمانى كه على دايى سرمربى تيم فوتبال پرسپوليس ممنوع المصاحبه شد، خيلى ها در اين خصوص موضع گرفته و تصميم كميته انضباطى فدراسيون فوتبال را يك تصميم غير منطقى و احساسى دانستند و اعتقاد داشتند كه نبايد على دايى را اينگونه جريمه كرد.

على دايى از همان روزها كه بعد از بازى سخت و حساس با عربستان كه منجر به شكست ۲ بر يك تيم ملى ايران شد، به دفعات در مواجه با نمايندگان رسانه هاى گروهى حرفهايش را به زبان آورده بود و طبيعى هم چنين بود كه او در قالب تهمت هايى كه به او زده مى شود از خود دفاع كند، كارى كه دايى به بهترين شكل ممكن آن را انجام داد و ثمره آن را هم امروز دارد تجربه مى كند.

دايى در روزهايى كه زير بار انتقادات بسيار پشت خم كرده بود، مهر سكوت بر لب زد و ترجيح داد كه حرف ترند تا فوتبال كار خودش را بكند. بعد از آن دايى به پرسپوليس آمد تا بعد از تجربه تلخ سرمربيگرى تيم ملى، مربيگرى يك باشگاه مطرح را نيز در كارنامه اش به ثبت برساند.


 

دايى در پرسپوليس عليرغم انتقاداتى كه برعملكرد او در اين تيم پرستاره هست در مجموع خوب كار كرد و نشان داد كه مى تواند يك سرمربى موفق در اين فوتبال ستاره خراب كن ايران باشد.

دايى در دوران بازيگرى خود يكى از بهترين هاى ايران و آسيا بود و در اروپا هم به توفيقات بسيارى دست يافت. او بازيكنى بود كه به تمامى افتخاراتى كه آرزوى هر بازيكن فوتبال در ايران آرزو است، دست يافت تا با پشتوانه اى محكم و قابل دفاع وارد عرصه مربيگرى شود.

على دايى در اين فوتبال به تمامى افتخاراتى كه انتظار آن را داشت دست يافت و به چهره اى بين المللى براى ايران بدل شد، چهره اى كه متاسفانه برخى ها به فكر تخريب او برآمدند.

همه جنگ و دعواى على دايى با فدراسيون فوتبال از آنجا آغاز شد كه فدراسيونى ها مدعى شدند كه پول او را نخواهند داد، كه اين موضوع با موضع گيرى شديد على دايى همراه شد و اعلام كرد، به هر شكل ممكن همه طلبش را از فوتبال ايران دريافت خواهد كرد.

دايى براى وصول طلبش راههايى را كه بلد بود رفت و فدراسيون فوتبال هم براى پرداخت نكردن پول به سرمربى اسبق خود به دنبال دلايل محكمه پسند رفت تا اينكه آنها در نقطه اى با يكديگر برخورد كردند تا درگيرى ها به اوج خود برسد.

دايى در روزهايى كه شديداً تحت فشار قرار داشت، حرفهايى را به زبان آورد كه به مذاق سئول نشينان خوش نيامد و باعث شد تا آنها در كمترين زمان ممكن نسبت به آن عكس العمل نشان دهند. فدراسيون فوتبال كه عجولانه با ماجراى على دايى برخورد كرده بود، تنبيه آخر را براى او در همان ابتداى كار تجويز كرد تا به نوعى نطق او را كور كرده باشد، غافل از اينكه اگر على دايى را ممنوع المصاحبه كنند در حقيقت به جنگ با رسانه هاى گروهى رفته اند.
على دايى در آخرين مصاحبه اش با رسانه ها، حرفهاى خوبى به زبان آورد و در حقيقت به نوعى دست به افشاگرى زد، مساله اى كه كمتر كسى تاب شنيدن آن را در جامعه ما دارد.

صبح روز گذشته در جلسه اى كه افرادش، زياد هم فوتبالى  نبودند، دور هم نشسته بوديم. پيش از شروع دستور جلسه فرصتى پيش آمد تا اعضا درباره فوتبال و پرسپوليس با يكديگر به مشاجره بپردازند. يكى از دوستان كه سن و سالى هم از او گذشته بود، در اين ارتباط حرفهايى زد كه مى تواند بسيار قابل تعمق و توجه باشد. او مى گفت: در اين فوتبال اگر قرار باشد كه على دايى حرف نزند، پس چه كسى مى تواند درباره اين رشته پرطرفدار نظر بدهد. او گفت: در همه دنيا، مردم مفاخر فوتبال خود را بسيار عزيز مى دارند و حرف او را در آن رشته تخصصى ارج مى نهند، اما ما عكس آنها عمل مى كنيم و مفاخر فوتبال را خودمان به نوعى دچار خودسانسورى مى نماييم.

در اين فوتبال چنين به نظر مى رسد كه اگر هم قرار باشد كسى حرف نزند، قطعاً شخص دايى و امثال دايى نخواهد بود. على دايى و على دايى ها دايره المعارف فوتبال ايران هستند و زدن مهر سكوت بر لبان آنها براى اين فوتبال جز عقب افتادگى چيز ديگرى را به همراه نخواهد داشت.

 

كارى كه متاسفانه دانسته يا ندانسته كميته انضباطى فدراسيون فوتبال آن را براى مرد همه كاره سرخپوشان تجويز كرده است. در فوتبال كه رئيس كميته انضباطى اش به اندازه همه افتخارات فوتبال ايران حرف مى زند اين حق را نبايد به دايى داد كه از خود و تيمش دفاع كند؟ پس نبايد سرمربى سرخپوشان و افتخار فوتبال ايران را خفه كرد و راههاى انتقاد را بر روى مخالفان گشود.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)