یکی از زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چکی به‌مبلغ بیش از دو هزار میلیارد تومان خواهان در اختیار گرفتن ۵۱ درصد سهام پرسپولیس شده است.

بحث واگذاری باشگاه پرسپولیس به نهادی دیگر برای حل مشکل مالکیت مشترک با استقلال مدت‌هاست که مطرح شده است اما تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است. پرسپولیس در آستانه انتقال به سازمان تأمین اجتماعی بود اما در لحظات آخر این سازمان انصراف داد تا مشکل مالکیت دو باشگاه پابرجا بماند.

پیگیری تسنیم نشان می‌دهد شرکت توسعه پیشروی رفاه پردیس که زیر نظر بانک رفاه فعالیت می‌کند ـ که خود زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است ـ چکی به‌مبلغ 2 هزار و 100 میلیارد تومان آماده کرده و درخواست خرید باشگاه پرسپولیس را داشته است.

این اتفاق حدود دو ماه پیش رخ داد و این شرکت که سهامی خاص و زیرمجموعه وزارت کار و رفاه است، تلاش کرد 51 درصد سهام پرسپولیس را در اختیار بگیرد اما با توجه به اتفاقات اخیر و اظهارنظر یکی از مسئولان سازمان تأمین اجتماعی که انتقال این باشگاه را «از چاله به چاه افتادن خوانده بود»، این موضوع فعلاً متوقف شده است.

در عین حال صولت مرتضوی وزیر کار امروز دراین‌باره گفته است: «در صورتی که افتخار واگذاری سهام پرسپولیس به سازمان تأمین اجتماعی برسد، صندوق‌های ما تمام‌قد و با قدرت حاضر خواهند شد».

با این شرایط و با چراغ سبز وزیر کار باید دید در نهایت مشکل مالکیت پرسپولیس و استقلال پیش از 11 فروردین 1403 که مهلت نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیاست، حل خواهد شد یا خیر.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)