پرسپولیس نیوز : کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد بر اساس آمارها ایران دیگر عنوان پرتماشاگرترین فوتبال آسیا را در اختیار ندارد.

 

 در پایان مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، AFC آمار حضور تماشاگران در 96 بازی برگزار شده را اعلام کرد که آمار منتشر شده نشان می‌دهد استقلال ایران با میانگین 43 هزار و 320 تماشاگر در هر بازی و در مجموع 129 هزار و 960 تماشاگر پرهوادارترین تیم حاضر در رقابت‌های این فصل بوده است.

پس از استقلال، تراکتورسازی ایران بوده که در رده‌بندی کلی با میانگین 40 هزار و 756 نفر و در مجموع 122 هزار و 269 نفر در رده دوم قرار گرفت اما سپاهان دیگر نماینده ایران با میانگین ناامید کننده 5 هزار و 341 نفر و در مجموع 16 هزار و 24 نفر در میان تیم‌های کم‌هوادار لیگ قهرمانان در این فصل جای گرفته است.

با این حال، این آمار تنها بخش امیدوار کننده در فایل اعلام شده از سوی AFC است چرا که در بخش میانگین اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا رتبه نخست سال قبل ایران، امسال به فوتبال چین تعلق گرفته است.

چینی‌ها که امسال با 4 نماینده حضوری درخشان در رقابت‌ها داشته‌اند توانسته‌اند میانگین 34 هزار و 156 تماشاگر را به خود اختصاص دهند و پس از چین، ایران با 33.56 درصد کاهش نسبت به سال گذشته در رده دوم کشورها در میانگین اعلام شده قرار گرفته است. ایران در سال 2012 توانسته بود با میانگین 44 هزار و 860 تماشاگر برای هر بازی، رتبه نخست حضور تماشاگران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص دهد و کاهش 33.56 درصدی ایران به دلیل غیبت پرسپولیس در رقابت‌های این فصل و کاهش چشمگیر حضور تماشاگران تراکتورسازی بوده است. پس از چین و ایران، تایلند توانسته با 14 هزار و 244 نفر تماشاگر رتبه سوم را به خود اختصاص دهد. از مجموع 96 بازی انجام شده در لیگ قهرمانان آسیا، یک میلیون و 260 هزار و 20 نفر دیدن کردند که میانگین 13 هزار و 125 تماشاگر را برای هر بازی به ثبت رسیده است.

 

دیدار استقلال ایران و الهلال عربستان با 80 هزار و 300 تماشاگر پرتماشاگرترین بازی این فصل لیگ قهرمانان در مرحله گروهی بوده است.

 

شاهین رحمانی مسئول بخش مسابقه‌های باشگاهی AFC با اشاره به رشد حضور تماشاگران آسیایی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده حضور تماشاگران در رقابت‌های امسال نسبت به فصل گذشته 6 درصد رشد داشته است که این برای فوتبال آسیا مایه امیدواری است.

 

وی افزود: اگرچه نرخ متوسط حضور تماشاگران ایرانی در این رقابت‌ها به دلیل غیبت پرسپولیس در رقابت‌های امسال افت داشته است اما استقلال پرتماشاگرترین تیم آسیا در رقابت‌های امسال بوده است. شاید یکی دیگر از دلایل کاهش کلی تماشاگران ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به تشریفاتی شدن بازی آخر تراکتورسازی برگردد.

 

مسئول کمیته برگزاری لیگ قهرمانان آسیا با اشاره به صعود چشمگیر حضور تماشاگران چینی و تایلندی در رقابت‌های امسال گفت: هرچند که این افزایش تماشاگر ایده‌آل نیست اما نشان می‌دهد فوتبال آسیا در مسیر درستی قرار گرفته است. حضور چشمگیر تماشاگران چینی و تایلندی و بالا رفتن نرخ حضور تماشاگران در آسیا نکته مهمی است که جزو موفقیت‌های فوتبال قاره به حساب می‌آید.

 

رحمانی به رغبت بیشتر حامیان مالی برای حضور در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی نرخ حضور تماشاگران زیاد می‌شود، حامیان مالی ترغیب می‌شوند که بیشتر در این رقابت‌ها سرمایه گذاری کنند همانطورکه می‌دانید لیگ قهرمانان آسیا دومین مسابقات درآمدزای قاره است و نکته مهم این که تمامی درآمدهای این رقابت ها به فوتبال آسیا بر می‌گردد و این پول خرج مسابقات رده‌های پایه آموزش و … می‌شود و در نهایت فوتبال آسیا نسبت به گذشته رشد می‌کند.

 

گفتنی است با وجود غیبت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا رکورد پرتماشاگرترین مسابقه تاریخ لیگ قهرمانان در یک بازی با بیش از 96 هزار تماشاگر هنوز متعلق به این تیم است و دست نخورده باقی مانده است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)