خبرگزاری پرسپولیس : مانوئل ژوزه گفت پرسپولیس نسبت به ابتدای فصل در شرایط بهتری از نظر روحی روانی قرار دارد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل راه آهن در هفته دوازدهم لیگ برتر اظهار کرد: بالاخره لیگ شروع می‌شود، بعد از یک تعطیلات طولانی که تقریبا سه هفته طول کشید. در ایران لیگ همیشه دوباره شروع می‌شود و این برای تیم‌ها اصلا خوب نیست چرا که آن‌ها ریتم رقابتی‌شان را از دست می‌دهند. حتی ما این بار هم دو بازی انجام می‌دهیم و بعد دوباره لیگ تعطیل می‌شود.

وی افزود: شروع مجدد مسابقه‌ها برای هر تیمی سخت است چرا که باید ریتم خود را دوباره پیدا کند. مثل همیشه بازی سختی داریم. برای ما در لیگ هیچ بازی آسانی وجود ندارد. حریف ما نتایج خوبی گرفته است. آن‌ها از لحاظ فیزیکی و دفاعی تیم خوبی هستند و بازی‌هایشان نشان می‌دهند که در دفاع ریسک نمی‌کنند. باید خوب بازی کنیم تا این بازی را ببریم.

ژوزه با اشاره به اینکه شرایط پرسپولیس نسبت به ابتدای فصل خیلی بهتر شده، گفت: یک تیم بزرگ باید همیشه بازی خود را انجام دهد تا به سه امتیاز بازی برسد. اعتماد به نفس بازیکنان بیشتر از قبل است، جو خیلی خوبی در تیم حاکم است، من از بازیکنان می‌خواهم که اطمینان داشته باشند و آن بازی را که می‌دانند در زمین به اجرا بگذارند. امیدوارم تماشاگران هم از دقیقه یک تا 90 تیم را تشویق کنند چرا که ما به عنوان یار دوازدهم به آن‌ها نگاه می‌کنیم.

سرمربی پرسپولیس با انتقاد از قضاوت دیدار قبلی تیمش برابر سایپا گفت: امیدوارم داوری بازی فردا عادلانه باشد. در چند بازی این فصل ما از داوران ناراحت بودیم، مثل بازی گذشته که می‌توانستیم سه پنالتی داشته باشیم اما داور فقط یک پنالتی گرفت. ما دوست داریم که قضاوت عادلانه باشد و داوران حتی برای تیم حریف پنالتی بگیرند.

ژوزه در پاسخ به این سوال که غیبت 7 ملی‌پوش پرسپولیس در تعطیلی‌های لیگ چقدر در بازی این تیم با راه‌آهن تاثیرگذار است؟ گفت: مطمئنا تاثیرگذار است. به این دلیل که برابر کره جنوبی فقط سه بازیکن ما به میدان رفتند و ماهینی هم از نیمه دوم به بازی آمد. تیم ملی در این مدت حتی یک بازی دوستانه هم انجام نداد اما ما با بازیکنانی که داشتیم دو بازی تدارکاتی انجام دادیم تا ریتم رقابتی بازیکنان حفظ شود. برای این بازی 2 ملی‌پوش‌مان بدون اینکه در سه هفته رقابتی انجام داده باشند، باید برای ما به میدان بروند. البته ما باید خود را با این شرایط وفق دهیم چرا که قرار است لیگ دوباره تعطیل شود.

وی افزود: با این حال اینکه ایران توانست در یک بازی مهم کره جنوبی را شکست دهد و به جام جهانی نزدیک شود نکته مثبتی برای ملی‌پوشان ما است و می‌تواند برای آن‌ها روحیه‌بخش باشد.

در ادامه خبرنگاری از ژوزه درباره احتمال تجدید نظر او پیرامون علی کریمی پرسید که او پاسخ داد: من به اندازه کافی در این باره صحبت کرده‌ام و دیگر نمی‌خواهم در این رابطه حرفی بزنم.

خبرنگاری از سرمربی پرسپولیس پرسید به نظر می‌رسد پس از حضور یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس رفاقت و همدلی بین بازیکنان بیشتر شده، ژوزه در این لحظه خندید و گفت: اگر فکر می‌کنید این موضوع به خاطر یحیی است من مشکلی ندارم. در حال حاضر در مقایسه با زمانی که لیگ را شروع کردیم از نظر روحی روانی در وضعیت بهتری هستیم. دوست داریم به معنی واقعی یک تیم باشیم. حضور یحیی هم خیلی تاثیرگذار است. او با بازیکنان رابطه خوبی دارد.

ژوزه در پاسخ به این سوال که برای آینده شهاب گردان که در حال حاضر به خاطر نیمکت‌نشینی در پرسپولیس دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شود، چه کاری خواهید کرد؟ گفت: کاری که هر روز انجام می‌دهم، انتقال اعتماد به نفس و دوستی به بازیکنان. نمی‌توانم وقتی نیلسون خوب بازی می‌کند او را از ترکیب خارج کنم. شهاب از یک تیم کوچک به یک تیم بزرگ آمده و این ریسک است که چنین بازیکنی را به ترکیب بیاوریم. می‌دانم که حفظ انگیزه برای او سخت است اما امیدوارم روحیه‌اش را بالا نگه دارد. من برای او احترام زیادی قائلم و به عنوان یک انسان او را دوست دارم.

 وی در ادامه درباره احتمال بازی دادن به بازیکنان جوان پرسپولیس که در تعطیلی‌های لیگ از آن‌ها استفاده کرده، گفت: فعلا در شرایطی هستیم که فشار زیادی روی تیم ما وجود دارد. ریسک است که بازیکنان جوان‌تر را به زمین بیاوریم، این می‌تواند برای خود بازیکنان هم بد باشد. در این مدت همه آن‌ها شانس بازی کردن داشتند اما الان موقع تجربه کسب کردن نیست.

مانوئل ژوزه درباره احتمال تشویق علی کریمی و علی دایی در بازی فردا برابر راه آهن گفت: ترجیح می‌دهم راجع به این موضوع حرفی نزنم.

در پایان خبرنگاری از سرمربی پرسپولیس درباره این اظهارنظر رویانیان پرسید که ژوزه از وقتی به مرخصی رفته و به ایران برگشته روحیه بهتری دارد. وی در پاسخ گفت: اگر فکر می‌کنید که من در این شرایط خوشحال می‌شوم شاید بهتر باشد در لیگ پرتغال مربی‌گری کنم. گذشته از شوخی باید بگویم که ما نسبت به ابتدای فصل بهتر همدیگر را می‌شناسیم، در آغاز لیگ همه چیز با عجله انجام شده بود و مجبور بودیم که فشار را از روی بازیکنان برداریم. حتی بازیکنان راجع به من یک فکر منفی داشتند اما الان رابطه خوبی با هم داریم و همه در یک مسیر راه می‌رویم. برای اینکه موفق باشیم باید رابطه خوب و توام با احترام و دوستی داشته باشیم اما دلیل این موضوع این نیست که من به پرتغال رفته‌ام چرا که مدت کوتاهی در آنجا بودم. 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)