صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه گل‌گهر مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.

دقایقی پس از صحنه جنجالی دیدار پرسپولیس و گل‌گهر و اعتراض شدید بازیکنان تیم میهمان به عدم اعلام گل به‌سود تیم‌شان، محمد عمری در محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد؛ اما در پی برخورد با علی‌اصغر عاشوی روی زمین افتاد.

در این صحنه و در شرایطی که بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به خطای پنالتی داشتند، پیام حیدری خطا را به سود گل‌گهر اعلام کرد تا یک صحنه مشکوک شکل بگیرد.

کارشناسان داوری در این باره اظهارنظر کرده‌اند:

محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه دو نکته وجود دارد‌. با توجه به تصاویر موجود، مدافع پای چپ مهاجم پرسپولیس را با با بی‌احتیاطی می‌زند و چون خطا روی خط و داخل محوطه جریمه است، این صحنه پنالتی محسوب می‌شود؛ اما داور به اشتباه خطای مهاجم را اعلام کرد. نکته دوم این‌که لحظه‌ای که داور سوت می‌زند، کمک‌داور به نشانه این‌که خطا بیرون از محوطه اتفاق افتاده به سمت مخالف حرکت می‌کند؛ درحالی‌که این‌طور نبود.

مهدی عالیقدر: داور باید ضربه پنالتی اعلام می‌كرد؛ چرا كه مدافع با پای راست، پای چپ مهاجم را می‌زند. نكته اینکه با توجه به حركت كمك داور به سمت بيرون محوطه جريمه اين شائبه پيش مي‌آيد كه صحنه برای ايشان قابل تشخيص بوده است.

مهدی سیدعلی: بازیکن تیم گل گهر در محاسبات خود دچار اشتباه شد و تکلی که زد به جای توپ پای بازیکن پرسولیس را مورد اصابت قرار داد و چون خطا روی خط محوطه جریمه اتفاق افتاد و خطوط محوطه جریمه جزو محوطه جریمه حساب می شود باید یک ضربه پنالتی به نفع پرسپولیس اعلام می شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)