داور بازنشسته فوتبال ایران می‌گوید با توجه به جوی که در ورزشگاه مسجد سلیمان وجود داشت داور می‌توانست بازی را نیمه تمام اعلام کند.

محمدرضا اکبریان در ابتدای صحبت‌هایش در مورد عملکرد تیم داوری اظهار داشت: “هر داوری روز خوب و بد دارد؛ رضا مهدوی از فصل گذشته تا حالا 14 بازی را قضاوت کرده که هشت بازی مربوط به پرسپولیس و استقلال بوده و در 13 بازی عملکرد بسیار خوبی داشته و حالا اینکه در یک بازی اشتباهاتی را انجام داده که قابل درک است.”

اکبریان پیش از اینکه به سراغ صحنه‌های داوری برود، در مورد اتمسفر بازی توضیح می‌دهد: “متاسفانه، شرایط بازی نرمال نبود. قبل از بازی سر چمن دعوا شد و از ابتدای بازی جو سکوها را دیدید و بعد هم که بطری‌هایی به سمت کمک داور پرتاب شد؛ در چنین شرایطی طبیعی است تمرکز داور و کمک‌هایش بهم بخورد و اشتباه کنند و نباید انتظار دیگری داشته باشیم.”

محمدرضا اکبریان در مورد قضاوت مهدوی می‌گوید: “او اشتباهاتی در این بازی داشت و من سعی کردم منصفانه عملکرد او را نقد کنم. اما آقای مهدوی یکی از داوران شجاع، متعهد و سالم ماست و داوری هم روز خوب و بد دارد. به نظر من وقتی تماشاگران بطری به سمت داور پرتاب کردند، او می‌توانست بازی را متوقف کند و به رختکن برود و حکم انضباطی بازی هم 3-0 می‌شد اما ایشان متانت به خرج داد و بازی را مدیریت کرد و ما هم باید در موردش انصاف داشته باشیم.”

اکبریان در پایان صحبت‌هایش به نکته دیگری اشاره کرد: “متاسفانه تا وقتی حواشی کنترل نشود، عملکرد داوران هم بهتر نخواهد شد. مربیان باتجربه و بازیکنان بزرگ، باید بزرگی خود را در این شرایط نشان بدهند و شرایط را برای قضاوت خوب داور، فراهم کنند. هرچقدر اعتراض کمتر باشد، داور متمرکزتر خواهد بود و بهتر سوت خواهد زد. من به عنوان کسی که از داوری خداحافظی کردم می‌گویم که هیچ داوری با اعتراض شما، به سود تیمتان سود نخواهد زد و بلکه بیشتر تمرکزش را از دست خواهد داد؛ لطفا به داوران کمک کنید.”

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)