کارشناس داوری فوتبال ایرا در خصوص صحنه‌های مهم داروی مسابقه استقلال و صنعت نفت توضیحاتی را ارئه کرد.

حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص عملکرد تیم داوری مسابقه استقلال مقابل صنعت نفت آبادان در هفته پنجم لیگ برتر اظهار داشت: در نیمه اول مشکلی نداشتیم و صحنه خاصی هم نبود چون بازی رمق چندانی نداشت. اما در نیمه دوم اولین اشتباه داور در دقیقه ۵۸ باعث شد اختیار بازی از دستش خارج شود.

کارشناس داوری فوتبال ایران ادامه داد: در این صحنه مهدی قائدی رو به دروازه صنعت نفت حمله می‌کرد و محمد طیبی مدافع تیم مهمان خطایی انجام داد اما حسن اکرمی دستور به ادامه بازی داد در صورتی که این صحنه هم خطا بود و هم اخطار داشت. در ادامه محمود فکری اعتراض کرد و کارت زرد گرفت که به نظر من احتیاجی نبود اعتراض کند. از این صحنه به بعد اکرمی ضعیف ظاهر شد و در تشخیص چند مورد خطاهای میانه زمین هم اشتباه کرد.

وی افزود: در دقیقه ۶۲ مهدی قائدی در محوطه جریمه صنعت نفت دایو زد و شبیه‌سازی کرد که داور به او به درستی کارت زرد داد.

سلیمانی در مورد گل صنعت نفت که به دلیل آفساید مردود اعلام شد، گفت: در دقیقه ۷۴ کمک داور تصمیم بسیار سختی گرفت که در این صحنه VAR می‌توانست گل را صحیح یا مردود اعلام کند. کمک داور کار بسیار سختی کرد، او گل را مردود اعلام کرد اما این تصمیم او اشتباه بود چون پای ریکانی مدافع استقلال در یک خط قرار دارد. بازیکن صنعت نفت ذره‌ای در آفساید نیست و خیلی مساوی هستند. فقط دستان او کمی جلوتر است که در صحنه آفساید هم دست حساب نمی‌شود.

کارشناس داوری فوتبال ایران در خصوص برخورد توپ به دست بازیکن صنعت نفت عنوان کرد: در دقیقه ۸۵ در محوطه جریمه صنعت نفت اتفاقی افتاد که استقلالی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما من اعتقادی به پنالتی ندارم. چون بازیکن مدافع سرنگون می‌شود و دید ندارد. او کنترلی هم نداشت و توپ به دستش خورد. طبق قوانین جدید فیفا برخورد توپ به دست مهاجم در هر حالتی خطای هند اعلام می‌شود اما برای برخورد توپ به دست مدافع باید بررسی شود که آیا دست او فضایی را اشغال کرده یا با توپ برخوردی داشته که اگر تعمدی در کار باشد آن را خطای هند اعلام می‌کنند.

وی افزود: در این صحنه صنعت نفت معتقد بود که بازیکن استقلال خطا کرده اما این هم درست نیست. نه خطای بازیکن استقلال بود و نه خطای بازیکن صنعت نفت و ادامه بازی تصمیم درستی بود.

سلیمانی در خصوص درگیری پایان بازی بین علی آل‌کثیر و حسین مرادمند اظهار داشت: درگیری این دو بازیکن از آن صحنه‌هایی بود که داور نتوانست به خوبی مدیریت کند. وقتی داور در وسط درگیری قرار می‌گیرد چون دید ندارد مدیریتش ضعیف می‌شود او کارت زرد را بالا نگه داشت و وسط جمعیت می‌چرخید و این از دید تماشاگران خوب نیست. در کل او قضاوت خوبی نداشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)