سعید مهری هافبک جدید پرسپولیس و بازیکن سابق تیم استقلال که راهی لیگ قبرس شده بود فصل قبل همراه تیم باشگاهی اش قهرمان شد.

خرید جدید باشگاه پرسپولیس بازیکن سابق تیم استقلال است که فصل گذشته در لیگ قبرس فرصت چندانی برای فوتبال بازی کردن پیدا نکرد اما توانست با تیم آپوئل نیکوزیا عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

سعید مهری بازیکن جدید باشگاه پرسپولیس است که از فصل شانزدهم لیگ برتر رسماً فوتبالش در لیگ برتر را با حضور در تیم گسترش فولاد تبریز آغاز کرد.

فوتبالیست ۲۶ ساله متولد شهر میانه آذربایجان بعد از دو فصل حضور در تیم گسترش فولاد در ابتدای لیگ برتر نوزدهم به تراکتور پیوست. او پس از یک فصل و نیم بازی در تراکتور در نیم فصل لیگ برتر بیستم و پس از جدایی محمود فکری از کادر فنی استقلال توسط فرهاد مجیدی (سرمربی تازه وارد این تیم) به جمع آبی‌پوشان اضافه شد. اما مجیدی هم اعتقادی به بازی او نداشت و بیشتر از مهدی مهدی پور استفاده می کرد و سعید مهری در نیم فصل دوم لیگ برتر بیستم تنها در ۶ مسابقه و جمعاً ۹۳ دقیقه فرصت حضور در میدان را پیدا کرد اما در واقع در زمستان سال ۱۴۰۰ مسیر فوتبال این بازیکن آذری را تا رسیدن به اروپا و قهرمانی در لیگ قبرس تغییر داد.

ساپینتو مانع از جدایی اش شد

بازیکن آذری تیم استقلال در لیگ برتر بیست و یکم که استقلال قهرمان شد تنها در ۱۲ بازی به مدت ۲۵۲ دقیقه برای این تیم بازی کرد تا با میانگین ضعیف ۲۱ دقیقه حضور در هر مسابقه با انتقادات زیادی از سوی طرفداران استقلال مواجه شود اما با این وجود این بازیکن آذری در پایان فصل از این تیم جدا نشد چون سرمربی بعدی استقلال به شدت به او اعتقاد داشت.

با حضور ساپینتو شرایط برای مهری و مهدی پور برعکس شد و این مربی به سعید مهری اعتقاد داشت و چندان از مهدی پور استفاده نمی کرد. سعید مهری در لیگ برتر بیست و دوم و با حضور ریکاردو ساپینتو فرصت حضور بیشتری در جمع آبی‌پوشان را پیدا کرد و در ۲۷ مسابقه برای استقلال به میدان رفت. او در ۱۹ بازی در ترکیب اصلی حضور داشت و ۱۶۴۶ دقیقه برای این تیم بازی کرد. مهری یک گل هم لیگ برتر بیست و دوم برای استقلال مقابل هوادار به ثمر رساند اما در لیگ برتر بیست و سوم و پس از جدایی ریکاردو ساپینتو از سوی جواد نکونام سرمربی تازه وارد استقلال با بی‌مهری مواجه شد.

رکورد هافبک ۱۶۰ میلیونی استقلال

مهری پس از یک نیم فصل بیرون ماندن از جمع بازیکنان استقلال در نهایت راضی شد تا با قرارداد ۱۶۰ میلیون تومانی در لیست بازیکنان استقلال بماند. جایی که علی خطیر مدیر عامل وقت باشگاه درباره دلیل تعیین این رقم برای قرارداد مهری توضیح داد: « وقتی مهری قراردادش را فسخ کرد از او خواستیم برگردد و با همان قرارداد قبلی به کارش ادامه بدهد که او گفت نمی‌آیم. پس از ۱۰ روز گفت می‌خواهم بیایم فوتبال بازی کنم و وقتی آمد به او گفتیم فقط ۱۶۰ میلیون تومان جا داریم. توافق به این شکل بود که سعید با ۱۶۰ میلیون تومان وارد لیست شود. همه می‌دانیم که امسال فقط قرارداد ثبت شده اعتبار دارد و اگر ۵۰ قرارداد هم به سعید مهری بدهم هیچ ارزشی ندارد. اگر من قراردادی ۲۰ میلیاردی به مهری بدهم و آن را ثبت نکنم، او هیچوقت نمی‌تواند در کمیته تعیین وضعیت این عدد را مطالبه کند. او معرفت به خرج داد و قبول کرد».

مهری با پذیرش این رقم یک رکورد را بین بازیکنان لیگ برتری در این زمینه از خود بر جای گذاشت و در نهایت بعد از یک نیم فصل بازی نکردن برای آبی ها در نیم فصل زمستانی سال گذشته به تیم آپوئل نیکوزیا پیوست.

حضور نیم ساعته هر بازی در لیگ قبرس

سعید مهری فصل قبل در ۱۰ دیدار لیگ ۱۴ تیمی قبرس برای تیم نیکوزیا در به میدان رفت و ۳۲۱ دقیقه در ترکیب این تیم حضور داشت تا میانگین تقریبی نیم ساعت بازی برای تیمش (در هر دیدار ۳۲ دقیقه) را از خود برجای بگذارد. او در دو مسابقه از ابتدا در ترکیب اصلی به میدان رفت و گلی هم برای تیمش به ثمر نرساند اما در نهایت توانست همراه با ریکاردو ساپینتو سرمربی پیشین پرتغالی استقلال با این تیم به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)