مرجع خبری پرسپولیس :كلاوس تاپ مولر يكي از جدي‌ترين گزينه‌هاي مربي‌گري پرسپوليس در فصل آينده رقابت‌ها به شمار مي‌آيد.

اين مربي 58 ساله آلماني چهره‌اي شناخته شده در فوتبال آلمان به شمار مي‌آيد. تاپ مولر 12 اوت 1951 در آلمان به دنيا آمد. او سابقه بازي در تيم‌هاي كايزرسلاترن،‌ دالاس تورنادو (آمريكا) و سالمروهر آلمان را دارد. تاپ مولر در فاصله سال‌هاي 1976 تا 1979 سه بار براي تيم ملي آلمان بازي و يك بار هم موفق به گلزني براي اين تيم شد.

پيشينه تاپ مولر در عرصه مربي‌گري درخشان‌تر است. او از سال 1987 وارد اين عرصه شد و سابقه كار در تيم‌هايي چون سالمروهر، اولم، ويسموت آئوه، اينتراخت فرانكفورت، بوخوم، باير لوركوزن،‌ هامبورگ و تيم ملي گرجستان را در كارنامه دارد.

اين مربي زماني كه در بوخوم مشغول به كار بود مهدي مهدوي كيا را به خدمت گرفت. مهدوي كيا زير نظر او توانست به يكي از بازيكنان شناخته شده در فوتبال بوندس ليگا تبديل شود و پس از آن راهي هامبورگ شد.

تاپ مولر در هامبورگ هم فرصت مربي‌گري مهدوي كيا را داشت.

نقطه اوج دوران مربي‌گري تاپ مولر بي‌گمان سال 2002 بود. او در اين سال با باير لوركوزن به ديدار پاياني رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا رسيد و در همين سال از سوي خبرنگاران ورزشي آلمان به عنوان مربي سال شناخته شد.

تاپ مولر در ابتداي فوريه سال 2006 در تيم ملي گرجستان مشغول به كار شد. اين نخستين ايستگاه مربي‌گري مولر در خارج از آلمان بود. او در ابتداي آوريل 2008 قراردادش با فدراسيون فوتبال گرجستان را پيش از پايان فسخ كرد. علت اين كار نتايج نااميد كننده او عنوان شد.

تاپ مولر از دسامبر 2007 يكي از اعضاي هيات مديره باشگاه دسته دومي كايزرسلاترن آلمان شد. ولي تنها پس از 6 هفته به دلايل شخصي از سمت خود كناره‌گيري كرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)