خبرگزاری پرسپولیس : بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس می‌گوید کلید حل چالش‌های فوتبال و بهبودی فضای گفتمانی آن، شخص وزیر ورزش و جوانان و مسئولان رده بالای این وزارتخانه و فدراسیون فوتبال هستند.

جعفر کاشانی گفت: من فقط می‌توانم نسبت به ادبیاتی که اکنون در جامعه فوتبال حاکم است، تاسف بخورم، اما کسانی که باید برای حل این چالش‌ها راه حل بدهند و کاری کنند، مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال هستند. باید از وزیر ورزش و جوانان بپرسید که برای حل این چالش‌ها چه فکری کرده است؟

وی ادامه داد: این کارها و این گونه صحبت کردن‌ها که اکنون در جامعه فوتبال رایج شده است، تنش‌ها را بیشتر می‌کند و خدای ناکرده روی نسل جوان تاثیرهای مخربی وارد می‌کند و ادبیات غلط را به آنها القا می‌کند. ما بارها نسبت به این مسائل هشدار داده‌ایم و زیاد حرف زده‌ایم؛ حالا دیگر باید از مسئولان بپرسید که چقدر در راستای حل مشکلات حرکت کرده‌اند.

کاشانی همچنین اظهار کرد: اگر حرمت‌ها حفظ و جایگاه افراد تعریف شوند این چالش‌ها صورت نمی‌گیرند. اگر هر کسی ضمن حفظ کرامت افراد و منافع ملی از ادبیات بهتری برای گفتارش استفاده کند، اوضاع بهتر می‌شود. انسان‌ها در هر مقطعی از زندگی و در هر شغلی هستند باید شئونات اجتماعی را رعایت کنند و منیت‌ها را کنار بگذارند و در راستای اعتلای جامعه حرکت کنند.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال همچنین گفت: مسئولان ورزش و تمام کسانی که در ورزش مسئولیتی دارند مانند بازیکنان، مربیان و سایر افراد، باید بدانند که عملکردشان روی فرهنگ جامعه تاثیرگذار خواهد بود بنابراین همه باید در رفتار خود دقت کنند. امیدوارم افراد فرهنگ درک این حرف را داشته باشند!

وی ادامه داد: در این همه سالی که درباره اصلاح امور حرف زده‌ام، در تنها جایی که توانستم اثری بگذارم، جایی بود که مسئولیت داشتم. به بچه‌هایم گفته‌ام که حرمت انسانیت را حفظ کنند. هویت انسان به رفتار و کردار و گفتار اوست. من توانستم چند نفر را هدایت کنم،‌ اما اصلاح کل جامعه در توان افراد دیگری است. همه باید شئونات و حرمت‌ها را حفظ و از تجربه نخبه‌ها استفاده کنند. اهالی جامعه فوتبال باید در محاوره‌ها دقت کنند چون مسئول هستند. آنها باید بدانند که اگر ناهنجار حرف بزنند روی فرهنگ جامعه تاثیر بد می‌گذارند.

کاشانی در پایان گفت: هر کسی در جامعه مسئول رفتار خود است. اهالی فوتبال باید سعی کنند که اگر چالشی هم هست آن را در خفا مطرح کنند نه این که در رسانه‌ها منتشر کنند. اگر این رفتارهای غلط به فرهنگ تبدیل شوند خیلی بد است. امیدوارم برخوردها خوب شوند و همه با الفاظ نیک یکدیگر را مورد خطاب قرار دهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)