نشست خبری باشگاه پرسپولیس 1/ برای جذب عماد رضا نامه می نویسیم


مرجع خبری پرسپولیس : نشست خبري باشگاه پرسپوليس از ساعت 14:15 امروز در سالن همايش‌هاي شهرداري منطقه 9 و با حضور حبيب كاشاني سرپرست باشگاه، علي دايي سرمربي، محمود خوردبين سرپرست تيم و عليرضا حقيقي دروازه‌بان پرسپوليس آغاز شد.

كاشاني در اين کنفرانس گفت: در كجاي فوتبال حرفه‌اي بابت انجام 40 درصد از مسابقات ليگ برتر فقط 205 ميليون و 800 هزار تومان پرداخت مي‌كنند؟

 

* فرم AFC را 8 روز زودتر ارسال كرديم

حبيب كاشاني در مورد مقدمات حضور در ليگ قهرمانان آسيا گفت:‌ با توجه به اتفاقاتي كه در گذشته افتاده بود و برخي از تيم‌ها نتوانسته بودند اسامي خود به موقع ارسال كنند ما تمامي كارها را انجام داديم.

 

زمان قرعه‌كشي، ويزا گرفتن براي تيم‌هاي مهمان، اقامت آنها، محل تمرين آنها، رنگ لباس تيم، ساعت انجام مسابقات و … كه همگي در يك فرم 46 صفحه‌اي بود مشخص كرده و براي كنفدراسيون آسيا فرستاديم.4 نفر را نيز به كنفدراسيون معرفي كرديم كه محمود خوردبين سرپرست تيم، عليرضا مأنوسي‌فر كميته روابط بين‌الملل، منصور بيك محمدلو مدير رسانه‌اي تيم و رسايي مدير بازاريابي را به AFC معرفي كرديم.

همچنين مشخص كرديم كه لباس اول و دوم تيم چيست و چه رنگي بايد داشته باشد. ما بين 10 تا 12 اسفند اولين بازي خود را در ليگ قهرمانان آسيا انجام خواهيم داد كه يا مهمان هستيم يا ميزبان. بنابراين بايد تمام مقدمات را فراهم مي‌كرديم و با وجود آنكه 8 ديگر فرصت داشتيم تا مدارك را ارسال كنيم اما اين مدارك را سريع‌تر ارسال كرديم تا وفقه‌اي در امور ايجاد نشود.

 

* 205 ميليون تومان بابت 40 درصد از مسابقات دريافت كرديم

كاشاني در پاسخ به سؤال درباره اينكه با توجه به اينكه مجلس تصويب كرده ريالي از بودجه دولتي براي ورزش حرفه‌اي هزينه نشود و باشگاه پرسپوليس نيز يك باشگاه دولتي است، نظرتان چيست گفت: قطعا نمايندگان محترم مجلس همه جوانب را بررسي كرده‌اند كه چنين طرحي را تصويب كردند.

باشگاه پرسپوليس يك باشگاه حرفه‌اي است و در جهت حرفه‌اي شدن گام برمي‌دارد. همانطور كه مطلع هستيد در اين فصل باشگاه 50 درصد از هزينه‌ها را خودش تامين مي‌كند و نيمي ديگر از هزينه‌ها را دولت پرداخت مي‌كند.

هزينه‌هاي دولت را به نصف كاهش داده‌ايم و موافق اين طرح مجلس نيز هستيم اما بايد توجه داشت كه پرسپوليس و استقلال فصل گذشته 3690 دقيقه فوتبال بازي كرده‌اند اما فقط يك ميليارد و 79 ميليون تومان پول دريافت كردند بنابراين اگر قرار باشد پرسپوليس و استقلال از كمك‌هاي دولتي استفاده نكنند، قطعا حق و حقوق خود را در فوتبال حرفه‌اي مطالبه خواهند كرد.

پرسپوليس كه در اين فصل 40 درصد از مسابقات را انجام داده حدود 205 ميليون تومان دريافت كرده است. در كجاي فوتبال حرفه‌اي تيمي 14 بازي انجام مي‌دهد و بابت حق پخش تلويزيوني و فروش بليت و تبليغات فقط 205 ميليون و 800 هزار تومان دريافت مي‌كند آن هم در شرايطي كه تا امروز 3 ميليارد و نيم هزينه كرده‌ايم. ما مي‌توانيم در فوتبال حرفه‌اي درآمدزايي كنيم و به آنچه كه در سال 2011 قرار است از سوي كنفدراسيون آسيا برسيم، دست پيدا ‌كنيم. صد ميليون تومان بابت بليت فروشي گرفته‌ايم و مابقي را نيز از تبليغات محيطي و حق پخش تلويزيوني دريافت كرده‌ايم. قطعا فصل آينده پرسپوليس مي‌تواند تمامي هزينه‌هاي خود را تامين كند.

* نامه‌اي براي جذب عمادرضا به باشگاه الزمالك ارسال مي‌كنيم

كاشاني در مورد جذب عمادرضا گفت: تاكنون عمادرضا دو بار با باشگاه پرسپوليس مذاكره داشته و ايشان درخواست داشتند كه اين مذاكرات خارج از محيط باشگاه باشد اما من اين مسئله را نپذيرفتم و در باشگاه با عمادرضا مذاكره كرديم. اين مهاجم يك هفته ديگر با الزمالك مصر قرارداد دارد و خودش قرار بود رضايت‌نامه‌اش را بگيرد اما شب گذشته مديربرنامه‌هاي ايشان از كانادا با من تماس گرفت و گفت با توجه به اينكه دريافت رضايت نامه بايد از طريق سيستم فيفا باشد ما نامه‌اي را از طريق فدراسيون فوتبال براي باشگاه مصري ارسال خواهيم كرد تا رضايتنامه او صادر شود و بتواند در زمان مقرر براي پرسپوليس بازي كند. عمادرضا را كادر فني انتخاب و به باشگاه معرفي كرده و ما نيز براي جذب او اقدام خواهيم كرد.

 

* شكايت وينگادا و جدي بودن كسر امتياز از پرسپوليس

ما وارث مجموعه‌اي هستيم كه طلبكاراني را از سال‌هاي گذشته دارد. دو روز گذشته با امضاي مهدي محمد نبي دبير فدراسيون نامه‌اي به باشگاه رسيد كه بازيكنان فوتسال پرسپوليس كه در سال 87 بازي كرده‌اند حقوق‌شان پرداخت نشده و در آن زمان اين اتفاق افتاده و بنابراين از تيم فوتسال پرسپوليس 3 امتياز كسر شده است. اين اتفاقات در حالي رخ مي‌دهد كه مشكلات خودمان زياد است.

با دريافت نامه فوتسال، سه نامه به سازمان ليگ ارسال كرديم. طبق ليست سازمان هنوز با شروع نشدن بازي‌ها ما 507 ميليون بدهكاريم. سال گذشته هم يك ميليارد و 70 ميليون تومان بابت طلبكاران پرداخت كرديم. از تبليغات دور زمين، بليت فروشي و حق پخش درآمد داريم. متاسفانه سازمان ليگ سليقه‌اي رفتار مي‌كند.

نبي در نامه خود نوشته از پرسپوليس سه امتياز كسر مي‌كنيم اما از منابع درآمدي ما كه اعلام كردم به جاي آنكه پول‌ها را به بازيكناني كه براي تيم بازي كرده‌اند بدهند، آن را به طلبكاراني داده كه در اولويت بعدي بودند. پول تبليغات و حق پخش و بليت فروشي در اختيار سازمان ليگ است. ما كه پولي نداريم كه بخواهيم به طلبكاران بدهيم پس بهتر بود اول پول بازيكنان را مي‌داديم.

در سال 86 كه مديرعامل پرسپوليس بودم به خاطر همين مسائل شش امتياز از ما كسر شد. شكايت وينگادا نيز از پرسپوليس جدي است. چرا كه وي در سال 87 در پرسپوليس مربيگري كرده و طبق امضاي اعضاي هيات مديره قرار بوده مبلغ قرارداد وي پرداخت شود. دوستان نيز در حال بررسي هستند و وينگادا شكايت خود را به فيفا اعلام كرده و طبق شواهد احتمال آن جدي است كه احكامي عليه باشگاه صادر شود. با رايزني‌هايي كه با وينگادا كرديم وي قبول كرده كه از جريمه صرف‌نظر كنند و پول خودش را بدهيم كه اين مبلغ معادل 348 هزار دلار است اما اگر وي 142 هزار دلار ديگر را هم بخواهد مبلغي معادل 500 هزار دلار بايد به مربي پرتغالي بپردازيم تا شش امتياز از پرسپوليس كسر نشود.

فصل گذشته ما تيم‌داري كرديم همه پول‌هايشان را گرفتند جز فقط دو بازيكن. ميثم بائو كه مدعي است 50 ميليون تومان بايد از گرفتن رضايتنامه‌اش از باشگاه ابومسلم به وي بپردازيم و ديگري ميثاق معمارزاده است كه مدعي است بايد باشگاه پرسپوليس 80 ميلون تومان هزينه عمل جراحي‌اش را پرداخت كند. ساير نفرات همه مبالغ قراردادشان را گرفته‌اند حتي پاداش قهرماني نيز به حساب آنها واريز شده است. اميدوارم بحث نظارتي جدي شود تا مديراني كه مسئوليت مي‌گيرند طبق بودجه‌شان برنامه‌ريزي كنند.
يك خبر هم امروز به دستمان رسيد كه قيمت بليت بازي‌ها كاهش يافت كه اين موضوع مي‌تواند كمك كند كه هواداران پرسپوليس كه دانش‌آموز، دانشجو، كارگر يا كارمند هستند بيشتر به ورزشگاه بيايند هر چند تا اينجا نيز نهايت تشكر را از آنها داريم.

* حرف آخر دايي در مورد شيث رضايي

ما براي انتخاب كاپيتان تيم سه روش داريم. روش اول اين است كه ابتداي فصل سرمربي خودش كاپيتان را انتخاب كند. در اروپا نيز چنين سيستمي حاكم است حتي من شنيده‌ام كه براي انتخاب كاپيتان در اروپا نظرسنجي مي‌شود. در باشگاه ما سنوات بازي اهميت زيادي دارد و طبيعتا دايي همين روش را انتخاب كرد. اگر وي بخواهد كس ديگري را انتخاب كند ما تصميم دايي را قبول مي‌كنيم. باقري، شيث رضايي و عليرضا حقيقي به ترتيب كاپيتان‌هاي اول تا سوم پرسپوليس هستند.

در نشست مطبوعاتي اول باقري به عنوان كاپيتان اول آمد و جلسه دوم شيث و امروز نيز حقيقي آمده است چون دايي دوست دارد نفرات مراحل حرفه‌اي فوتبال را طي كند. طبق قانون AFC در ليگ قهرمانان و در نشست مطبوعاتي حضور كاپيتان و مربي ضروري است. حالا حقيقي با حضور در اين نشست‌ها آموزش‌هاي لازم را مي‌بيند.

اين موضوع هم يكي از كارهاي فرهنگي است. براي بازگشت شيث نيز در باشگاه پرسپوليس تقسيم‌بندي كاري داريم. داخل زمين كادر فني و در بيرون از زمين كار پشتيباني را انجام مي‌دهيم و سليقه شخصي ما اعمال نمي‌شود. درباره پرونده شيث و ‌علي دايي، من خودم خيلي از نكات حرفه‌اي را از دايي آموختم و بايد از او تشكر كنم. دايي به قوانين بين‌المللي آشنا است و راهنماي خوبي براي ما محسوب مي‌شود. اين كه شيث به تيم برگردد يا به باشگاه ديگري ملحق شود دايي تصميم مي‌گيرد كه نشست مشترك ما تا چند روز آينده برگزار مي‌شود و نتيجه نهايي اعلام خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)