مرجع خبری پرسپولیس : کرده‌اند،حبیب کاشانی وعلی سعیدلو دو گزینه فعلی رئیس جمهور برای هدایت وزارتخانه ورزش و جوانان هستند که گفته می‌شود شانس انتخاب حبیب کاشانی از سوی رئیس دولت برای تصدی این پست بیش از رئیس فعلی سازمان تربیت بدنی است.

 

 گفته می‌شود همزمان با آغاز هفته جدید رئیس دولت تکلیف وزارت تازه تاسیس ورزش و جوانان را پس از وقفه‌ای نسبتا طولانی روشن خواهد کرد تا میزان انتقادهای وارده به دولت به دلیل تاخیر در معرفی وزیر این وزارتخانه کاهش پیدا کند؛ اگر چنین اقدامی از سوی رئیس دولت صورت گیرد وزارتخانه مذکور پس از بحث و جدل‌های فراوان مجلس و دولت به صورت رسمی فعالیت خود را در سیستم اجرایی کشور آغاز می‌کند و ورزش کشور از بلاتکلیفی خارج خواهد شد.

 

هنوز به صورت رسمی مشخص نیست که چه کسی قرار است روی کرسی داغ این وزارتخانه جلوس کند اما از جنس گمانه زنی‌های موجود در خصوص وزیر این وزارتخانه کاملا مشخص است احمدی نژاد تصمیم گرفته فردی کاملا ورزشی را برای هدایت این وزارتخانه معرفی کند تا او با اتکا به تجربه و دانش خود و شناخت دقیق از شرایط فعالیت خود در این حوزه را آغاز کند.

 

 

 

 

گفته می‌شود دو نفر از نزدیکان احمدی نژاد برای هدایت این وزارتخانه مدنظر وی قرار گرفته‌اند؛ که در طول فعالیت دولت نهم و دهم در جایگاه‌های مختلف مدیریتی در ورزش ایران فعالیت‌ کرده‌اند،حبیب کاشانی وعلی سعیدلو دو گزینه فعلی برای هدایت وزارتخانه ورزش و جوانان هستند که گفته می‌شود شانس انتخاب حبیب کاشانی از سوی رئیس دولت برای تصدی این پست بیش از رئیس فعلی سازمان تربیت بدنی است.

 

 

اخبار غیر رسمی حکایت از این دارد که احمدی نژاد تصمیم نهایی خود را پس از بررسی شرایط گزینه‌های موردنظر اخذ کرده و تصمیم دارد در اولین فرصت برای آنکه حواشی مرتبط با این ماجرا را پایان دهد، حبیب کاشانی را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی کند تا وی بستر مناسب برای تشکیل این وزارتخانه تازه تاسیس را فراهم کند تا پس از گذشت زمان قانونی، رئیس دولت وی را به عنوان وزیر پیشنهادی به بهارستان بفرستد تا او از نمایندگان مجلس رای اعتماد بگیرد و با عنوان نخستین وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی مشغول به فعالیت شود.

 

این خبر هنوز از سوی هیچ یک از مقامات رسمی دولت به صورت رسمی اعلام نشده اما انتظار می‌رود با وجود موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای نیمه رسمی افراد مسوول این اتفاق با آغاز به کار دولت در هفته جاری به صورت کاملا رسمی رخ دهد و حبیب کاشانی مسوولیت این وزارتخانه را به صورت موقت در دست گیرد.

 

برخی منابع خبری احتمال وقوع این اتفاق را غیر ممکن نداستند و در اظهارات خود مدعی شدند؛ شاید به زودی این ماجرا رنگ واقعیت به خود بگیرد تا حبیب کاشانی در جبهه‌ای جدید همکاری خود را با دولت ادامه دهد.

 

این افراد با اشاره به رابطه مطلوب حبیب کاشانی و رئیس دولت اعلام کردند هرچند سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس به دنبال معرفی کردن علی سعیدلو به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی بود اما گفته می‌شود احمدی نژاد با بررسی شرایط موجود به این نتیجه رسیده که اگر کاشانی را به مجلس معرفی کند با مشکل غیرمترقبه‌ای از سوی نمایندگان رو به رو نخواهد شد به همین دلیل مصم‌تر از قبل در نظر دارد سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس را به بهارستان معرفی کند تا او از این پس به عنوان مرد اول ورزش ایران شناخته شود.

 

برای نتیجه‌گیری نهایی در این ماجرا به نظر می‌رسد باید کمی صبوری خرج داد تا مشخص شود آیا رئیس دولت قصد دارد سرانجام وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند با همانند روزهای دیگر در انجام این کار وسواس به خرج دهد و همچنان همه چیز را در هاله‌ای از ابهام باقی نگه دارد.

 

تشکیل وزارت ورزش و جوانان 13 دیماه سال 89 در مجلس تصویب شد و معاون اول احمدی نژاد در همان تاریخ در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ” دولت به تصویب طرح ادغام سازمان های تربیت بدنی و ملی جوانان و تشکیل وزارت ورزش و جوانان در مجلس انتقاد دارد اما به قانون عمل خواهد کرد .”

 

با این حال با گذشت دوماه و نیم از پایان مهلت قانونی تشکیل این وزارتخانه دولت هنوز اقدامی در این زمینه انجام نداده است . در این مدت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس دولت این موضوع را تذکر داد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)