با زلتان مذاکره کردیم / بازیکنان کم کار را تنبیه می کنیم

مرجع خبری پرسپولیس : سرپرست باشگاه پرسپولیس و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: بازیکنان و ستاره های نسل 98 مثل علی دایی، احمدرضا عابدزاده، کریم باقری، رضا شاهرودی و … که سال ها برای فوتبال ما زحمت کشیدند می توانند در بازی با برزیل به طور رسمی از تیم ملی خداحافظی کنند.

 

به گزارش اختصاصی مرجع خبری از “پرسپولیس”؛ حبیب کاشانی با بیان اینکه سال گذشته از مجموع درآمدهای بلیت فروشی، حق پخش تلویزیونی و … تنها یک میلیارد و 70 میلیون تومان به باشگاه پرسپولیس پرداخت و این مبلغ نیز به طور کامل به طلبکاران این تیم پرداخت شد از شرایط موجود در لیگ برتر انتقاد کرد.

 

* 9 هفته از مسابقات لیگ گذشته و پرسپولیس سومین اردوی داخلی را سپری می کند، بالطبع این اردوها هزینه هایی را به پرسپولیس تحمیل می کند در حالی که اتوبان رفاقت مابین پرسپولیس و تیم ملی یک طرفه است؟

 

 

_ ما باشگاهی هستیم که فصل گذشته مجموعا 41 بازی برگزار کردیم اما کل دریافتی ما بابت حق پخش، بلیت فروشی و تبلیغات یک میلیارد و 70 میلیون تومان شد که به طور کامل تحویل طلبکاران سال گذشته دادیم. با این وجود با توجه به اینکه امسال سال سختی برای تیم ملی در پیش داریم، باید کمک کنیم تیم ملی در بازی های جام ملت ها به موفقیت برسد و از این بابت مشخصا سختی های زیادی پیش روی باشگاه ها قرار می گیرد.

 

* این رقم در کنار هزینه های جاری پرسپولیس مثل کرایه ورزشگاه آزادی و سایر هزینه ها به جایی نمی رسد! خلاء و مابه التفاوت را چگونه پر می کنید؟

_ بله؛ دریافتی های ما از محل منابعی که اشاره کردید با هزینه های تیمی مثل پرسپولیس تطابق ندارد. ما برای هر بازی در ورزشگاه آزادی 25 میلیون تومان اجاره پرداخت می کنیم، در صورتی که هیچ حقی برای بهره گیری از امکانات جانبی مثل بوفه ها و پارکینگ ورزشگاه آزادی نداریم. در صورتی که در تمام دنیا در ورزشگاه از کرایه پارکینگ گرفته تا فروش مواد غذایی و آشامیدنی و اقلام مختلف با آرم باشگاه، همگی آیتم های درآمدی است.

 

* و البته درآمدهای دیگری هم می توان داشت…

بله؛ برخی شرکت های بزرگ تمایل دارند بازی ها را به صورت مستقیم از ورزشگاه تماشا کنند، در کشورهای صاحب فوتبال می بینیم که جایگاه های 12 نفره کرایه می کنند و سالانه درآمدهای هنگفتی برای باشگاه ها در پی دارند اما ما از تمام این منابع محروم هستیم و همانطور که اشاره کردید، این خلاء های مالی برای ما مشکلاتی بوجود می آورد. برپایی 3 اردوی داخلی و یک اردوی خارجی به فاصله سه ماه برای ما کار سختی بود.

 

* این هزینه ها چه نتایجی خواهد داشت؟

_ تعداد ما زیاد است و به طور طبیعی بچه های ما چون ورزشکار هستند، اختصاص پرواز و هتل مناسب هزینه های زیادی خواهد داشت. همه این مسائل دست به دست هم خواهد داد تا بتوانیم نتایجش را در یک بازی ببینیم.

 

* کار جذب مهاجم خارجی چطور پیش می رود؟

_ با زلتان هارسونی مذاکراتی داشتیم اما هنوز به توافق نرسیدیم. یک بازیکن اهل کامرون که کارنامه خوبی دارد و ساکن کشور فرانسه است مورد نظر ما است و تلاش می کنیم از طریق سفارت آلمان برای او روادید سفر به ایران را تهیه کنیم.

 

* با بازیکنانی که تفکر غلطی دارند و آن انرژی مثبت را که لازم است به تیم نمی آورند، و یا کارایی در حد نام پرسپولیس ندارند چه برخوردی خواهید داشت؟
_ طبیعتا در جلسه ای که با آقای دایی برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که باید اصل تشویق و تنبیه را کاملا رعایت کرد. کسی که سالی 300 میلیون تومان دریافتی دارد باید در تمرینات مرتب و منطم باشد تا خود را به حدی که مدنظر باشگاه است برساند. اگر به هر دلیل خلاء در این مورد بوجود بیاید، بازیکن باید در کمیته انضباطی باشگاه حاضر شود تا پاسخگوی عملکرد نامناسب خود باشد. برای اینگونه افراد قطعا جریمه و تنبیهاتی در نظر گرفته خواهد شد.

 

* بازی ایران – برزیل هم قطعی شد. به نظر شما ممکن نیست در این مسابقه از قدیمی های تیم ملی تقدیر شود؟ برای ستاره هایی مثل علی دایی و کریم باقری هیچگاه بازی خداحافظی برگزار نشد…

_ به نکته کاملا صحیحی اشاره کردید. بازیکنان و ستاره هایی از نسل 98 مثل عابدزاده، دایی، باقری ، شاهرودی، میناوند و … سال ها برای فوتبال ما زحمت کشیده اند و خیلی خوب می شد در چنین بازی برابر برزیل که صاحب نام است، به نوعی از زحماتشات تقدیر می شد و به طور رسمی از فوتبال خداحافظی می کردند.

 

گفت و گو: صالح محمد رحیمی

انتهای گزارش اختصاصی // امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس بلامانع است

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)