پرسپولیس نیوز : رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: فدراسیون فوتبال، خودش قانونگذاری می‌کند و خودش هم قوانین را اجرا می‌کند.

سازمان لیگ فوتبال سال گذشته با شرکتی قرارداد بست تا تجهیزاتی را در ورزشگاه آزادی ایجاد کند و هواداران فوتبال بتوانند بلیت‌های مسابقات لیگ برتر را به صورت الکترونیکی تهیه کنند.

این شرکت قراردادی 11 ساله با سازمان لیگ به امضا رسانده که در این قرارداد 35 درصد از درآمدهای بلیت‌فروشی به این شرکت می‌رسد. نکته جالب توجه درآمد 35 میلیارد تومانی این شرکت در سال گذشته تنها از دیدارهای استقلال و پرسپولیس در تهران بوده است.

قرار است این شرکت کم کم زمینه‌های بلیت‌فروشی الکترونیکی را در شهرهای دیگر مانند اصفهان، تبریز و مشهد هم فراهم کند. این در حالی است که در کشورهای اروپایی تنها 5 تا 10 درصد از درآمدهای بلیت‌فروشی نصیب چنین شرکت‌هایی می‌شود و بخش اعظمی از درآمدها به باشگاه‌ها می‌رسد.

جعفر کاشانی، رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در این باره گفت: تا زمانی که تیم‌های ما به باشگاه تبدیل نشوند، چنین مواردی قابل تفکیک نیستند. باید باشگاه‌های ما به بخش خصوصی واگذار شوند، فرم پر کنند و به عضویت اتحادیه باشگاه‌ها دربیایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر فدراسیون فوتبال، خودش قانونگذاری می‌کند و خودش هم قوانین را اجرا می‌کند. ما تنها تابع قوانین و مقررات فدراسیون فوتبال هستیم. در حالی که در همه جای دنیا فدراسیون‌ها حق دخالت در برگزاری مسابقات را ندارند و تنها بر اجرای بازی‌ها نظارت می‌کنند تا همه چیز به درستی انجام شود.

رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در پایان تصریح کرد: باید همه امور اقتصادی و درآمدها مانند بلیت‌فروشی در اختیار باشگاه‌ها باشد. چه زمانی باشگاه پرسپولیس از میزان بلیت‌فروشی بازی‌های خانگی خود در ورزشگاه آزادی مطلع شده است؟ تا زمانی که ورزشگاه اختصاصی نداشته باشیم، نمی‌توانیم از میزان درآمدهای خود مطلع شویم و در نهایت چنین شرکت‌هایی سهم باشگاه‌هایی مانند پرسپولیس را نصیب خود می‌کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)