پرسپولیس نیوز : مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: مهم‌تر از علی( کریمی)، دایی و رویانیان، پرسپولیس و هوادارانش هستند.

حبیب کاشانی  که این روزها فعالیت های گسترده انتخاباتی داشته و بیشتر مصاحبه می کند در بازدید از فارس به سؤالات خبرنگار ورزشی در باره مسائل روز فوتبال این گونه پاسخ داد.
 

* نظرتان راجع به بازگشت علی دایی چیست؟

علی دایی از افتخارات کشورمان است و هر جا بوده منشا خیر است. امیدوارم حضور ایشان با ثبات کادر فنی و کادر مدیریت به پرسپولیس و هوادارانش کمک کند که فصل خوبی را پشت سر بگذارند.

* شما علی دایی را با سلام و صلوات به پرسپولیس آوردید و در آخر علیه شما مصاحبه کرد. اما اکنون با رویانیان عکس این ماجرا اتفاق افتاده است. فکر می‌کنید دایی با رویانیان به مشکل بخورد؟

یک مقدار اختلاف نظر و سلیقه طبیعی است. بنا نیست که همه یک نگاه داشته باشیم. مهم این است که اگر اختلافی پیش می‌آید با منطق حل شود. امیدوارم امسال با سعه صدر بیشتر و درایت بیشتر همه کمک کنند زیرا پرسپولیس نیاز به آرامش، ثبات مدیریت و ثبات کادر فنی دارد. امیدوارم هواداران با سعه صدر کمک کنند تا یک فصل خوب برای پرسپولیس رقم بخورد.

* ثبات مدیریتی که اشاره کردید خیلی خوب است اما برای شما که به عقیده هواداران یکی از موفق‌ترین مدیران باشگاه بودید، چنین ثباتی وجود نداشت؟

هواداران لطف دارند اما وقتی تیمی موفق می‌شود این موفقیت فقط متعلق به یک نفر نیست همه آدم‌هایی که به من کمک کردند از هواداران تا بازیکنان کادر فنی دست به دست هم دادند تا پرسپولیس موفق شد. اکنون هم باید همه کمک کنیم تا فوتبال موفق شود. اگر قرار است فوتبال ما به ثبات برسد، باید در ثبات مدیریت این تلاش را انجام دهیم.

* شما با ستاره‌ها کار کرده‌اید چرا پرسپولیس نمی‌تواند علی کریمی را مدیریت کند؟

کریمی یک شخصیت ممتاز است اما باید به نظرش احترام گذاشت. به کادر فنی پرسپولیس و مدیریت این باشگاه هم باید اجازه دهیم در آرامش کار خود را دنبال کند. مهمتر از علی کریمی، دایی و رویانیان باشگاه پرسپولیس و هوادارانش هستند. اجازه بدهیم هر چیزی که به نفع باشگاه پرسپولیس است اتفاق بیفتد. حتی اگر قرار باشد کسی خداحافظی کند. مهم حفظ آرامش و رشد باشگاه پرسپولیس است.

* قرار بود ستاد حمایت از تیم ملی به ریاست شما تشکیل شود اما دیگر از آن ستاد هیچ خبری نشد.

کفاشیان به شورای شهر آمد و با من جلسه گذاشت. من هم چند طرح داشتم چون بحث ملی است و همه باید کمک کنیم تا تیم ملی در راس کار باشد چون باعث شادی و نشاط جامعه می‌شود برخلاف اینکه خیلی‌ها می‌گویند صعود تیم ملی به جام جهانی با این وضعیت به نفع فوتبال نیست اما اگر قرار باشد در جهان مطرح شویم باید به جام جهانی برویم و از علم روز دنیا استفاده کنیم. در جلسه‌ای که با کفاشیان داشتیم راهکارها را پیشنهاد کردم و او هم استقبال کرد. اما استنباط این شد که من گفته‌ام خودم می‌آیم. طبیعتا با شرایطی که داشتم امکان حضور نداشتم و از ایشان عذرخواهی کردم اما هر کاری که در زمینه اتاق فکر بود کمک خواهم کرد الان هم هر کاری که از دستم بربیاید، تا تیم ملی در راس کار باشد و به جام جهانی برود حتما تلاش خواهم کرد. از همه بزرگان فوتبال هم خواهش می‌کنم دست به دست هم بدهیم و در این موقعیت اختلاف نظرها را کنار بگذاریم و دست به دست هم بدهیم و برای شادابی مردم و جامعه دعا کنیم تیم ملی به جام جهانی برود.

* صحبت از حضور شما به عنوان رئیس فدراسیون در محافل ورزشی مطرح می‌شود. در این مورد چه نظری دارید؟

شوکه شدم. نه چنین صحبتی با من شده و نه من چنین توانی دارم از من تواناتر و مدیرتر وجود دارد حتما آقایان دیگر کمک می‌کنند و می‌آیند این پست را می‌گیرند کما اینکه آقای کفاشیان اکنون به ثبات مدیریت احتیاج دارد خواهشم این است که در این موقعیت که فوتبال ما نیاز به آرامش دارد، بگذاریم کفاشیان کارش را انجام دهد. من به عنوان کوچک‌ترین عضو فوتبال هر تلاشی که بتوانم انجام می‌دهم تا تیم به جام جهانی برود. امیدوارم کفاشیان که مثل معمول زحمت می‌کشد. تیم هم بدون حاشیه کارش را انجام دهد و به جام جهانی برود.

* فدراسیون فوتبال امارات در اقدامی تحریف‌آمیز نام لیگ خود را یک واژه مجعول گذاشت چه پیشنهادی برای مقابله با این طرح دارید؟

فکر می‌کنم اینها حاشیه‌هایی است که کشورهای عربی برای ما درست می‌کنند. طبیعی است رفتارهای آنها در این سال‌ها مشخص است. ما در آستانه بازی با یک تیم عربی هستیم. اما نیاز به آرامش و تمرین بیشتر داریم. نیاز به این داریم که بازیکنان در آسایش به دنبال کار خود در زمین بروند. بهترین جوابی که می‌توان به این کار داد، بردن قطر در خانه‌اش است. این جواب دندان شکن برای کشورهای عربی بهترین پاسخ خواهد بود. ضمن اینکه از فدراسیون خواهش می‌کنم کارهای اداری و نامه‌نگاری در این زمینه را انجام دهد و این حرکت را بدون جواب نگذارد. ما اگر قرار است به امارات جواب بدهیم با لفظ و کلمات و این چیزها نیست. بازیکنان ایران اینقدر غیرت و شجاعت دارند که در خانه قطر پیروز شوند و یک کارت قرمز به امارات نشان دهند. همانطور که در 8 سال دفاع مقدس جوانان ما توانایی خود را ثابت کردند. خلیج فارس هم همیشه فارس است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)