پرسپولیس نیوز : مدیر تیم ملی فوتبال امید گفت: فدراسیون فوتبال ایران مشکلات مالی دارد، اما من عددش را نمی‌دانم.

حبیب کاشانی در نشست مطبوعاتی امروز تیم ملی امید اظهار داشت: خدا را شکر بار دیگر قسمت شد در خدمت خبرنگاران باشم. بعد از جدایی از پرسپولیس و گذشت 42 ماه از رفتنم از پرسپولیس دوباره در خدمت شما هستم. به قول معروف آسمان بار امانت نتواند کشید و دوباره ما مزاحم‌تان شدیم.

وی افزود: امیدوارم همه به هم کمک کنیم تا تیم ملی امید پس از 40 سال راهی المپیک شود. در این راه همه بازیکنان، کادر فنی و مردم باید کنارمان باشند. الحمد‌لله دو امر اتحاد و همکاری در این روزها در تیم امید مشهود است و می‌توانیم با این پشتوانه به موفقیت برسیم. ایام دهه فجر را هم به همه تبریک می‌گویم.

کاشانی در ادامه تصریح کرد: از دوستان رسانه‌ای که در این مراسم حاضر شدند تشکر می‌کنم. این نشان از اهمیت بالای تیم ملی امید دارد. با وجود همزمانی این کنفرانس با لیگ برتر این جمعیت در اینجا حاضر شدند و از همه دوستان تشکر می‌کنم.

کاشانی در پاسخ به این سوال که بحث حضور محمد مایلی‌کهن مدیر فنی تیم ملی امید در باشگاه پرسپولیس مطرح شده است و آیا با آنها صحبتی برای حضور مایلی‌کهن در پرسپولیس مطرح شده است خاطرنشان کرد: من قصد نداشتم پیش از این کنفرانس به سوالات جواب دهم این کار غیراخلاقی بود. من پس از 42 ماه روز جمعه برای تماشای بازی پرسپولیس و ملوان به ورزشگاه رفتم هرچند که برخی‌ها می‌گفتند جایگاه شما ملی است و شاید برخی‌ها فکر کنند شما طرفدار تیمی هستید اما به هر حال من هوادار پرسپولیس هستم. شرایط این تیم حساس است. تیم‌های بزرگ دچار آسیب می‌شوند اما این هوادار است که کنار آنها می‌ماند. هوادار یک سلیقه نیست بلکه باورش از نوجوانی شکل گرفته است ما هم این رنگ را انتخاب کردیم و هم‌اکنون احساس خطر کردیم.

وی افزود: دیدیم تیم از لحاظ روحی آسیب‌ دیده و نیاز به کمک دارد. در مورد حضور مایلی‌کهن در پرسپولیس هم باید بگویم که سابقه او مشخص است. همین که او در تیم ملی کنار ما حاضر شده اهمیت دارد. من پس از اردوی آنتالیا او را ندیدم و فقط تلفنی صحبت کردم و گفتم که برای حضور در هر باشگاهی تصمیم‌گیرنده است. ما هم مشاور به او مشورت خواهیم داد.

کاشانی تصریح کرد: در خصوص سایر اعضای کادر فنی باید بگویم که با توجه به اینکه مسابقات مقدماتی المپیک را در پیش داریم خواهش کردیم که در این مدت به هیچ عنوان به چیزی غیر از المپیک فکر نکند و تمام هم و غم خود را برای این تیم در نظر بگیرد و پس از این مسابقات اختیار تصمیم با خود اوست.

کاشانی در پاسخ به این سوال که مسئولان فدراسیون اعلام کردند اولویت با تیم ملی امید است اما همزمانی اردوی تیم ملی بزرگسالان در سوئد و بازی‌های مرحله اول مقدماتی المپیک آیا به این تیم اجازه استفاده از سردار آزمون و علیرضا جهانبخش را می‌دهد خاطرنشان کرد: چند وقت پیش برای صحبت با محمد خاکپور به فدراسیون فوتبال رفتیم به صورت اتفاقی به فدراسیون فوتبال رفتیم و آنجا به صورت اتفاقی جلسه‌ای هم به مدت 1 ساعت با کارلوس کی‌روش داشتیم. خاکپور با بزرگواری هرچه تمام در مورد رزومه خود و برنامه‌های تیم ملی با کی‌روش صحبت کرد. یکی از نقاط مشترک ما با تیم ملی بزرگسالان در استفاده از سردار آزمون و علیرضا جهانبخش است. بازی‌های مقدماتی المپیک اهمیت زیادی دارد و زمینه حضور ما را در رقابت‌های المپیک 2006 فراهم می‌کند. فدراسیون هیأت‌رئیسه و سرمربی تیم ملی در این راستا از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند. تیم ملی بزرگسالان تا خرداد ماه سال 94 که رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2006 آغاز می‌شود مسابقه رسمی خاصی ندارد. از آن زمان به بعد همکاری ما بیشتر هم خواهد شد در کل فلسفه برد برد را دنبال می‌کنیم. به اعتقاد ما باید منفعت دوطرفه باشد هم باید تیم المپیک منفعت ببرد و هم تیم ملی بزرگسالان و باشگاه‌ها. نباید منفعت یکطرفه باشد. در صورتی که این دو بازیکن در لیست تیم ملی قرار بگیرند آنها کنار ما حاضر می‌شوند تا همه ما بتوانیم از این مرحله با قدرت بالا بیاییم.

وی در رابطه با اینکه برای لغو هفته بیست و سوم لیگ برتر به فدراسیون فوتبال درخواست داده است عنوان کرد: اساس کار ما روی تعامل است مجبوریم این 3 ماه برای کمک به تیم ملی امید کنارش نرویم و پشت دفترش ننشینیم. بارز‌ترین نقطه کاری تیم المپیک این است که تواضع در ما دیده می‌شود و پشت در اتاق هر مسئولی در این راستا می‌نشینیم. به قول معروف فردی ادعای پیامبری کرد و از او درخواست معجزه شد. او 3 بار از درختی درخواست کرد جلو بیاید و مقابلش حاضر شود وقتی درخت از جای خود تکان نخورد آن فرد اعلام کرد من پیامبر متکبری نیستم و خودم برای رسیدن به درخت جلو می‌روم. ما از اعضای کمیته المپیک، سازمان لیگ، فدراسیون و هر کسی که بتواند به ما کمک کند همکاری می‌گیریم. چند روز پیش با خاکپور به سازمان لیگ رفتیم و به مسئولان آنجا اعلام کردیم که دو موضوع عمده مدنظر ما است. تا به امروز هر مسئله‌ای که مدنظر ما بوده کم و زیاد انجام شده ولی اکنون شرایط میزبانی ما همانند افغانستان است. اگر برویم افغانستان بازی کنیم برای‌مان بهتر است. ما 3 ورزشگاه را برای میزبانی تیم معرفی کردیم. ورزشگاه آزادی، تختی و دستجردی برای میزبانی معرفی شدند اما مسئولان AFC فقط ورزشگاه دستجردی را انتخاب کردند. اگر قرار باشد در 4 روز مسابقات روزی دو بازی در آنجا برگزار شود کیفیت چمن به طور کامل از بین می‌رود. این زمین شاید در آن شرایط برای بازی نپال و افغانستان مناسب باشد اما برای تیم محمد خاکپور که با 30 ضربه گل می‌زند فاجعه است.

وی افزود: بحث دیگر برگزاری هفته بیست و سوم لیگ برتر است. ما تصمیم گرفتیم از 18 تا 25 اسفند به کویت برویم تا 2 بازی دوستانه خوب را انجام دهیم. تا 10 روز قبل از برگزاری مسابقات در ایران حاضر شویم. مهدی تاج به ما قول داده تا این مسئله را هم حل کند. این دو موضوع خواسته ما از مسئولان است. اگر ورزشگاه آزادی انتخاب نشود و قرار باشد طی 4 روز پشت هم در ورزشگاه دستجردی بازی شود کیفیت زمین از بین می‌رود و شرایط کار برای تیم امید دشوار می‌شود. مسئولان فدراسیون ورزشگاه آزادی و سایر مسئولان ذیربط باید دست به دست هم دهیم تا این مسئله هم حل شود.

مدیر تیم ملی فوتبال امید افزود: ما مدتی را در زمانی که وینگادا می‌خواست برود از دست دادیم و این خود یک آفت بود. ما به کادر فنی این تیم شک نداریم که توانایی خوبی دارند و به خوبی فعل خواستن را صرف می‌کنند. هیچ ذره‌ای و لحظه‌ای از تلاش فرو نخواهد گذاشت. بازیکنان هم‌اکنون روی 20-15 ثانیه برنامه‌ریزی می‌کنند که چه زمانی به برنامه برسند. ما حداقل‌ها را فراهم کرده‌ایم. بازی‌های تدارکاتی را در نظر گرفته‌ایم که 10-11 بازی دارد.

وی افزود: آن چیزی که بازیکنان را دچار مشکل کرده بود بحث روحی و روانی آنها بود که به آنها آسیب زده بود. در یک سال گذشته آنها بردی نداشتند و خاکپور و کادر فنی توانستند از لحاظ تشخیص این آسیب را برطرف کنند و به این باور رسیده که به نحو احسن کار خود را دنبال کند.

مدیر تیم ملی امید در مورد اینکه نقش کی‌روش در این تیم تا چه اندازه است گفت: در قرارداد کی‌روش آمده است که او در کار تیم امید نظارت داشته باشد. با توجه به اینکه این مسائل با رقابت‌های جام ملت‌های آسیا همزمان شده بود و او در ایران حضور نداشت یک کمی این موضوع به وقفه افتاد. ما باید به همراه خاکپور با او جلسه‌ای می‌گذاشتیم که برنامه تمرینات و تفکرات تیم را به او بدهیم که این کار را کردیم او هم قول مساعد داد تا به عنوان یک وظیفه انسانی و یک وظیفه اداری به تیم امید کمک کند.

مدیر تیم ملی امید در مورد اینکه کادر فنی توانایی صعود به المپیک را ندارد گفت: در مورد سوال خبرنگار نباید برداشت اشتباهی داشته باشیم که او از کادر فنی ناراضی است بلکه نگرانی او را می‌رساند. بحث او اعتماد به نفس کادر فنی است که در مدت اندک این موضوع یعنی آسیب روحی را برطرف کنند.

خاکپور به عنوان اولین نفر به خوبی این موضوع را شناسایی کرد و به حضور او در این مورد احتیاج داشتیم.

طباطبایی هم که از سال 70 در تیم المپیک حضور داشته و با این تفاوت سنی می‌تواند ارتباط خوبی با بازیکنان برقرار کند.

کاشانی در مورد اینکه آیا مشکلی برای همراهی بازیکنان تیم امید برای سفر به کشورهای خارجی از جمله بحث ممنوع‌الخروج بودن و سربازی آنها وجود ندارد گفت: ما تاکنون 3 سفر برون‌مرزی داشته‌ایم که کمترین مشکل را در این زمینه داشته‌ایم و در کمتر از 48 ساعت این هماهنگی‌ها به وجود آمده. من به کادر فنی بزرگسالان گفتم که اگر آنها مهرداد پولادی و سروش رفیعی را دارند ما 30 بازیکن داریم که با این مشکلات روبرو هستند یا آنها دانشجو هستند و یا سرباز. ما در کمتر از چند روز این مشکل را برطرف کردیم در حالی که این مسئله نیاز به زمان بیشتری داشت.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود ابتدا اهواز برای میزبانی مرحله اول مقدماتی المپیک معرفی شده بود و آیا او و کادر فنی با این مسئله مخالفت کردند عنوان کرد: کادر فنی برای انتخاب شهر میزبان جلسات مختلفی را برگزار کرد. برای این مسابقات 5 تیم باید در یک شهر مستقر شوند چرا که چیزی حدود 170 نفر باید در آن مکان مستقر شوند. به همین خاطر باید امکانات تمرینی و لجستیکی فراهم شود. همچنین بحث ریزگرد‌ها هم مطرح بود. همچنین با توجه به حضور عربستان و به خاطر عرب بودن برخی از اهالی آن منطقه نخواستیم که حسی برای ما و مشابه آن برای آنها ایجاد شود.

مدیر تیم ملی امید در رابطه با اینکه آیا انتخاب ورزشگاه دستگردی برای میزبانی مسابقات از سوی دولت انجام شده است خاطرنشان کرد: اگر ما این مسئله را مطرح می‌کنیم که اگر قرار باشد در ورزشگاه دستگردی بازی کنیم فرقی نمی‌کند که این مسابقه را در نپال و افغانستان انجام دهیم به خاطر شرایط و کیفیت زمین است. باید همه به هم کمک کنیم. این بازی‌ها در تعطیلات نوروز برگزار می‌شود و هموطنان ایرانی با حضور در ایران باید از تیم ملی امید حمایت کنند. من مطمئنم که هموطنان تیم‌شان را دوست دارند و به ورزشگاه می‌آیند. در مورد اینکه میزبانی به ورزشگاه دستجردی داده شده دو مطلب وجود دارد. ابتدا اینکه طی 4 روز باید هر روز دو مسابقه در یک ورزشگاه انجام شود. وقتی این شرایط وجود دارد باید 4 رختکن داشته باشیم. مهدی تاج قول داده این مشکل برطرف شود. بحث هزینه برگزاری هر بازی در ورزشگاه آزادی هم وجود دارد که برای آن مبلغی حدود 60 تا 65 میلیون تومان باید هزینه شود. مطمئنا برگزاری بازی در ورزشگاه دستگردی بسیار ارزان‌تر است. شاید فدراسیون دستگردی را به همین خاطر انتخاب کرده اگر چنین مشکلی وجود دارد بگویم در جایی حساب باز کنیم چرا که مردم ما آنقدر وفادار هستند که به تیم‌شان کمک کنند و این مشکل مالی را برطرف کنند.

کاشانی در پاسخ به این سوال که آیا اعتقادی به استفاده از بازیکنان دورگه دارد اظهار داشت: این مسئله که ما باید از همه پتانسیل‌مان بهره ببریم را در سال 86 با حضور افشین قطبی در پرسپولیس ثابت کردم. قطبی که نه شناسنامه داشت و نه پاسپورت را به ایران آوردیم و آن نتایج خوب به دست آمد. همچنین علیرضا مرزبان که در ایران فعالیت نمی‌کرد به پرسپولیس آمد و اکنون می بینید که او هدایت پدیده مشهد را برعهده دارد. حتی آن زمان که محمد خاکپور در ایران حضور نداشت بارها از او خواهش کردم به ایران بیاید و به خاطر اینکه نمی‌توانستیم از توانایی‌های او استفاده کنیم اظهار شرمندگی می‌کردم. پس از اینکه خاکپور هدایت تیم ملی امید را پذیرفته او به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند.

کاشانی تاکید کرد: تا به امروز خاکپور بازیکنان زیادی را تحت نظر گرفته است. او 40 بازیکن لیگ دسته اول و لیگ برتر را مدنظر داشته است. این بازیکنان وقتی به تیم ملی امید آمدند به خوبی امکانات گرفتند و هر کدام از آنها یک دست لباس دادیم و هیچ مشکلی بابت اسکان نداشتیم. حتی وسیله نقلیه و ایاب و ذهاب هم در اختیارشان بود. این استدلال را داشتیم که شاید آنها دیگر به هیچ تیم ملی دعوت نشوند و حالا که این اتفاق افتاده و شرایط حضورشان فراهم شده کاری کنیم که این مسئله برای آنها خاطره‌انگیز شود تا چند سال دیگر که خواستند این موضوع را به خانواده‌هایشان تعریف کنند این کار را با لذت انجام دهند.

وی افزود: یک روز علی کفاشیان به تمرین تیم ملی امید آمد و در همان حین دو تیم لیگ دسته اولی هم بازی داشتند. اعضای تیم ما پس از عذرخواهی کار بازیکنان را مدنظر قرار دادند. شما ببینید در گذشته اگر اردویی برگزار می‌شد به بازیکنان 20 دلار پول توجیبی پرداخت می‌شد و در آن شرایط بازیکنان هیچ انگیزه‌ای نداشتند اما امروز دیگر مشکلی بابت لباس، اسکان و ایاب و ذهاب تیم وجود ندارد و به تمامی خواسته‌های تیم جامع عمل پوشاندیم. این مسئله باعث می‌شود تیم با آرامش کار خود را دنبال کند. اگر کارلوس کی‌روش اعلام می‌کند تیمش تدارک خوبی نداشته و به طور مثال فلان تیم 10 بازی دوستانه برگزار کرده است این مسئله را برای تیم ملی امید برطرف کردیم. با برگزاری بازی مقابل تیم سوریه و کویت تعداد مسابقات دوستانه ما به 11 یا 12 مسابقه می‌رسد.

مدیر تیم ملی فوتبال امید در خصوص مشکلات مالی فدراسیون فوتبال برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: فدراسیون فوتبال مشکلات مالی زیادی دارد، عدد این مسائل را نمی‌دانم اما در جلسه‌ای که با کی‌روش هم داشتیم او این مسئله را عنوان کرد و گفت که شش ماه است که کادر فنی حقوق نگرفته است. در این زمینه بودجه فدراسیون مشکلات عدیده‌ای دارد و تنها به بحث میزبانی مربوط نمی‌شود این نیست بگوییم که فقط یک میلیارد است.

وی ادامه داد: ما بحث اسکان و این موارد را رد کرده‌ایم، مشخص شده است که تیم‌ها در کدام حوزه اسکان یابند اما این مسائل هنوز متأسفانه برطرف نشده است. فدراسیون فوتبال قسطی کار می‌کند و توان مالی بالایی ندارد و این موضوع نگران کننده است. کی‌روش به من می‌گفت به علت اینکه پول نبوده نتوانستیم به کشورهای دیگر آنالیزور بفرستیم حالا صحت و سقم این موضوع پای خودش یک قسمت این مسائل مربوط به تحریم‌ها بود و مسئله دیگر بحث ورزشگاه آزادی است که هنوز حل نشده است.

کاشانی در مورد اینکه در صورت ناکامی تیم ملی چه کسی پاسخگو خواهد بود، گفت: من ادبیات خاص خود را دارم اما منافع ملی را باید در نظر بگیریم. اگر من پشت درب فرماندهی می‌مانم با افتخار این کار را می‌کنم زیرا به دنبال برطرف کردن این مسائل هستیم. با مسئولان مختلف هم جلسه می‌گذارم زیرا همانطور که خاکپور گفت زمان را نمی‌توان خرید. با توجه به اینکه فرصت کمی هم باقیمانده تمام تلاش خود را می‌کنیم تا باعث خوشحالی مردم شویم و بتوانیم به المپیک صعود کنیم.

وی در مورد اینکه با وجود عدم کمک‌های مالی پول سفرهای تیم ملی از کجا تأمین می‌شود و همچنین چرا هم‌اکنون که کادر فنی ایرانی هستند کمیته ملی المپیک به این تیم کمک نمی‌کند گفت: زمانی که من به تیم ملی امید اضافه شدم ابتدا خاکپور را انتخاب کردم و در آن زمان به او هم گفتم اگر به عنوان سرپرست یا مدیر فنی تیم امید قبول نکند به در خانه او خواهم رفت و با همسرش صحبت می‌کنم. به هر حال این اتفاق رخ نداد و پس از اینکه از تیم امید جدا شدم فدراسیون فوتبال با خاکپور جلسه‌ای گذاشت و او در همان جلسه به من زنگ زد و گفت که می‌خواهد به تیم امید برود و حالا آیا من هم به تیم امید بازخواهم گشت که در پاسخ گفتم ما 27-28 سال با یکدیگر دوست بودیم و به همین دلیل به تیم امید بازگشتم.

وی افزود: در خصوص تأمین مسائل مالی باید بگویم که دوستانی در ایران و تهران داریم که به ما کمک می‌کنند. توان فدراسیون برگزاری نشست‌های مطبوعاتی مختلف و مسائل دیگر نیست. ما برای برگزاری این نشست اسپانسر گرفتیم و این هماهنگی‌ها را بدون اینکه یک ریال پرداخت کنیم انجام دادیم.

کاشانی افزود: حساب مشترکی بین من، خاکپور و رسایی باز شده که پول‌ها به آن حساب ریخته می‌شود. ما تخته ماساژ نداشتیم و آن را فراهم کردیم حتی برای بازیکنان 220 میلیون در بخش لباس‌شان هزینه کردیم به غیر از آن پولی که اسپانسر در نظر گرفته بود.مایلی‌کهن در همین زمینه گفت که در عمر ورزشی‌ام اینقدر لباس نگرفته‌ام اگر ما می‌خواهیم 10 روز اضافه در اردویی بمانیم یا 10 نفر را بیشتر از حد ممکن با خود به اردو ببریم باید از خودمان هزینه کنیم.

وی در مورد اینکه بهتر نیست سبک صحبت کردنش را همانند کی‌روش کند تا بتواند هفته بیست و سوم لیگ برتر را به تعویق بیندازد تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده پیش می‌رویم. من با تاج در این زمینه صحبت کردم اگر صحبتی از آقای بهروان شده باید بگویم که او در جلسه نبود و من با آقای تاج مسائل را عنوان کردم و خواسته‌هایمان را گفتم. با توجه به اینکه زمان اندکی هم باقیمانده به تیم در این زمینه کمک کند. ما تمام شدت و حدت لازم را خواهیم داشت اما نه به سبک کی‌روش زیرا او مربی حرفه‌ای است. ما به سبک ایرانی خواهش کردیم که این مسائل برطرف شود.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)