سقوط موشک به دریای کاسپین

مرجع خبری پرسپولیس : حميد و مهدي دو گلزن ايران در جام جهاني فرانسه و در مصاف تاريخي با آمريکا بودند اما دليل اين که حضور همزمان اين دو در پرسپوليس با صلاحديد يکي از آنها ناممکن شده بر همه ما پوشيده است.

 

وقتي امير عابديني از دو روز قبل وعده مي​دهد که در نشست خبري خود، همه را سورپرايز خواهد کرد احتمالا منظورش فقط سورپرايز کردن طرفداران داماش نيست. قطعي شدن قرارداد مهدي مهدوي​کيا با داماش گيلان براي پرسپوليسي​ها و براي تمام اهالي فوتبال يک خبر مهم و غافلگيرکننده محسوب مي​شود

حتي اگر در تمام روزهاي گذشته زمزمه اين انتقال به طور جدي نقل محافل فوتبال بوده باشد.

 

ضعف فني مهدي، يک دروغ بزرگ بزرگ

 

به سختي مي​توان باور کرد که پرسپوليسي​ها به همين راحتي دست رد به سينه بازيکني زده باشند که حضورش در اين تيم مي​توانست ثمرات زيادي براي سرخپوشان داشته باشد. مهدي مهدوي​کيا 34ساله است اما با اين وجود هرگز نمي​توان بر روي توانايي​هاي فني او چشم بست و برتري​هاي او را نسبت به هم​پستي​هاي جوانترش در پرسپوليس کتمان کرد.

 

 

وحيد هاشميان که بسياري از توانايي​هاي گذشته خود را از دست داده مي​گويد امسال با ديدن جوان​هاي ليگ به اين نتيجه رسيده که حداقل تا 4سال ديگر مي​تواند به فوتبال ادامه بدهد. جالب اين​که اين ادعا ادعاي گزافي نيست و اين را کيفيت پايين بازيکنان ليگ ما اثبات مي​کند، نه کيفيت بالا و آمادگي هليکوپتر سابق.

 

اين ماجرا در مورد مهدوي​کيا به شکل مضاعفي صدق مي​کند. چه، مهدي در يکي دو سال اخير نشان داده هنوز بسياري از توانايي​هاي فني خود را حفظ کرده و در جناح راست پرسپوليس مي​تواند لقمه گلوگيري براي تمام چپ​پاهاي ليگ ما باشد. ميزان کارايي مهدي را از بازي​هاي فصل اخيرش در لباس استيل​آذين نمي​توان متوجه شد چراکه در اين تيم به دلايل عديده هيچ بازيکني در حد خودش و در حد استاندارد ليگ ايران ظاهر نشد.

 

دست راست استيلي قطع شد
علاوه بر توانايي​هاي فني، در بعد روحي و رواني هم حضور مهدوي​کيا مي​توانست کمک بزرگي براي پرسپوليسي شدن چهره پرسپوليس باشد. مهدي با توجه به سابقه درخشان و جايگاه رفيعي که در فوتبال ايران دارد مي​توانست در ليگ يازدهم به يک شناسنامه براي هويت​بخشي به پرسپوليس تبديل شود. اين موضوع بسيار مهمي است که متاسفانه از سوي مسئولان باشگاه هميشه کوچک شمرده مي​شود.

 

وقتي باشگاهي به بزرگي پرسپوليس گاهي مجبور مي​شود بازوبند کاپيتاني خود را به بازوي کساني ببندد که از عمر پرسپوليسي شدنشان 5سال هم نمي​گذرد، وقتي در حساس​ترين مقاطع فصل هيچ بزرگ​تري در ميان بازيکنان نيست تا انسجام و همبستگي از دست رفته را به آن​ها بازگرداند، آن وقت است که فقدان يک بازيکن باتجربه که همه اعضاي تيم او را قبول داشته باشند بيشتر از هميشه احساس مي​شود.

 

البته پرسپوليس امسال علي کريمي را براي پوشاندن اين نقص در اختيار دارد اما فراموش نمي​کنيم که اين تيم در ابتداي فصل گذشته هم کريم باقري را در اختيار داشت، اما در روزهاي پاياني فصل خبري از او نبود. اين اشتباهي است که پرسپوليس حق تکرار آن را براي يک فصل ديگر ندارد. دايي سال قبل همه تخم​مرغ​هايش را در يک سبد چيد و به شدت متضرر شد، کاش امسال جانشينان او به همين يک سبد قناعت نمي​کردند.

 

مهدي مجيدي، فرهاد مهدوي​کيا
مهدي بازيکني است که تمام پرسپوليسي​ها​ و استقلالي​ها شخصيت موجه او را مي​ستايند و هرگز تا به حال دچار حواشي مرسوم و درگيري​هاي لفظي و غيرلفظي ميان ديگر بازيکن​ها نشده است. طعنه​آميز است که او حتي وقتي در آلمان با يک حاشيه بزرگ روبه​رو شد باز هم از چشم هموطن​هايش نيفتاد و ماجرايي که براي هر بازيکني مي​توانست نقطه پايان زندگي حرفه​اي باشد لطمه​اي به مسير زندگي او وارد نکرد.

 

استخدام مهدوي​کيا چه از بعد بالا بردن توان فني و چه از بعد رشد شخصيت تيمي مي​توانست اتفاقي بسيار مفيد براي باشگاه پرسپوليس باشد. اين نکته​اي است که مدير و مربي حال حاضر پرسپوليس به دلايلي که چندان روشن و شفاف نيست به آن اعتقاد ندارند. اما اکثر قريب به اتفاق هواداران سرخپوش به آن واقف بودند و از دست رفتن اين فرصت برايشان قابل توجيه نيست.

نويسنده اين يادداشت با اين دسته از هواداران پرسپوليس کاملا همسو و هم​عقيده است و البته اين همسويي ربطي به هواداري از پرسپوليس ندارد. اگر باشگاه استقلال هم در زمان بازگشت فرهاد مجيدي به ايران او را بي​جهت از ​ خود مي​راند و فرصت تماشاي فرهاد در لباس آبي را از هواداران خود مي​گرفت، اين قلم به همين اندازه به پيچ​وتاب درمي​آمد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)