مهاجم سابق پرسپولیس با انتقاد مجدد از رویانیان گفت: هر آمدنی یک رفتنی دارد.

جواد کاظمیان درباره شرایط خود در تراکتورسازی، ارزیابی‌اش از آینده این تیم در فصل جدید و همین طور وضعیت این روزهای پرسپولیس صحبت کرد.

* از شرایط خود در تراکتورسازی بگویید.

ما تمرین‌هایمان را نسبتا زود شروع کردیم و اردویی در سرعین داشتیم، در حال حاضر هم در تهران اردو زدیم و پنجشنبه هم بازی دوستانه‌ای با نفت تهران داشتیم. وضعیت ما خوب است. امسال مجید جلالی در کنار ماست که مربی امتحان پس داده‌ای است. باید بینیم امسال قسمت‌مان چه می‌شود. با توجه به دو نایب قهرمانی که در دو فصل گذشته داشتیم، امسال انتظارها از ما زیاد است و امیدوارم که امسال بتوانیم قهرمان شویم و دل هواداران تبریزی را شاد کنیم.

* اضافه شدن علی کریمی می‌تواند وزنه جدیدی برای تراکتورسازی به حساب بیاید.

به هر حال مردم تبریز از تیم محبوب‌شان انتظارات زیادی دارند. همان طور که گفتم ما با توجه به نایب قهرمانی‌هایی که داریم امسال وظیفه‌مان سنگین‌تر است. به نظر من تراکتورسازی شخصیت قهرمانی دارد و با اضافه شدن کریمی بار فنی و شخصیتی تیم‌مان هم بیشتر شده است.

* این روزها مدیریت باشگاه پرسپولیس دستخوش تغییر شده و ممکن است مدیرعامل این باشگاه باز هم عوض شود. شما پیش از این بارها از روند مدیریتی پرسپولیس در یکی، دو فصل گذشته انتقاد کرده بودید.

من پیش از این هم گفته‌ام که عزت و ذلت دست خداست. هر آمدنی رفتنی دارد. من چند سال است که پرسپولیسی هستم و در این سال‌ها مدیرانی چون عابدینی، غمخوار، خطیب، انصاری فرد و کاشانی آمده‌اند و رفته‌اند. الان هم رویانیان دارد می‌رود اما این بنر آوردن و پلاکارد زدن و حمایت کردن دیگر معنی ندارد. مردم می‌دانند که این کارها را کسانی انجام می‌دهند که وابسته به خودشان هستند. گذشته از این طرفداران پرسپولیس هر سال از تیم‌شان قهرمانی می‌خواهند. ایشان یک سال و نیم مدیرعامل پرسپولیس بودند اما این تیم یک فصل دوازدهم و یک فصل هم هفتم شد. برای تیمی مثل پرسپولیس زشت است که نتواند حتی سهمیه آسیا را بگیرد. به نظر من هر آمدنی، رفتنی دارد و فکر می‌کنم که تاریخ حضور ایشان هم به پایان رسیده است. امیدوارم مدیرعامل جدیدی که می‌آید بتواند برای پرسپولیس و هوادارانش موفقیت به دست بیاورد. رفتن این افراد یک موضوع کاملا طبیعی است، همان طور که آن‌ها با بازیکنان بدرفتاری می‌کنند، دور از ذهن نیست که برای خودشان هم چنین اتفاقی بیفتد. به هر حال خدا جای حق نشسته است. امیدوارم رویانیان هرجا که می‌رود موفق باشد. فوتبال را باید به فوتبالی‌ها سپرد.

* داستان طلب شما از پرسپولیس و آن چک معروف به کجا رسید؟

ببینید من از سال 83 از پرسپولیس طلب دارم. از آن وقت 220 میلیون از پرسپولیس پول می‌خواهم و حتی چک‌های مربوط به آن موقع را هم دارم. اما در آن مقطع زمانی پرسپولیس واقعا پول نداشت. آیا تا الان من درباره آن چک‌ها در رسانه‌ها حرفی زده بودم؟ اما وقتی آقایان با من این طور رفتار کردند و در حالی که پول داشتند به من چکی دادند که هیچ سر و تهی نداشت تا فقط دل من خوش باشد، نمی‌توانستم از حق خودم بگذرم. به هر حال رویانیان یک خدمت به این فوتبال کرد و آن هم معرفی کردن شیرینی بود!

* به نظر می‌رسد آوازه چک شما به رییس جمهور هم رسیده است.

ببینید وقتی حق شما را می‌خورند، چاره‌ای ندارید جز اینکه برای به دست آوردن آن تلاش کنید. همانطور که گفتم 10 سال پیش هم از پرسپولیس طلب داشتم اما آن زمان باشگاه پول نداشت به من بدهد. من هم شرایط باشگاه را درک می‌کردم و حرفی نمی زدم. اما وقتی حق آدم را بخورند، دردتان می‌آید. من از حقم دفاع کردم و حرف حقیقت را زدم. از هیچ چیزی هم نمی ترسم. دست بالای دست بسیار است. اگر بعضی افراد رفتار درستی با من ندارند آدم‌های دیگری پیدا می‌شوند که ما را دوست داشته باشند. زمانی که این اتفاقات افتاد من سعی کردم روی کارم در تراکتورسازی تمرکز کنم و شکر خدا عملکرد خوبی هم داشتم. اما در تعطیلات این بحث ها پیش آمد و موضوع چک مطرح شد. من صحبت‌هایم را بعد از بازی پرسپولیس و سپاهان در فینال جام حذفی مطرح کردم تا تمرکز پرسپولیس بر هم نریزد. اما آقای رویانیان هم در برنامه 90 و هم در مصاحبه‌های روز بعد خود بی رحمانه به من تاخت، در حالی که من حرف حق را زده بودم. آدمی نیستم که حرف بخورم و جواب ندهم اما در آن زمان خیلی ها به من توصیه کردند و گفتند فعلا جواب نده. اما مردم ما خیلی بهتر از ما می‌فهمند که در این تیم چه خبر است. حالا اینکه بنر بیاورند و بگویند "رویانیان نرو، بمان تو قهرمانی" دیگر برای مردم قابل فهمیدن است. این را به شما بگویم که هیچ موقع حکومت ظلم پابرجا نمی‌ماند. امیدوارم شرایط به گونه ای رقم بخورد که با حضور مدیرعامل جدید پرسپولیس از حاشیه ها بیرون بیاید.

* صحبت خاص دیگری مانده؟

حرف خاصی دیگری ندارم فقط برای تیم فوتبال تراکتورسازی آرزوی موفقیت می‌کنم و اینکه امیدوارم هواداران این تیم به خواسته خود برسند. همچنین از خدا می‌خواهم تا هواداران پرسپولیس هم بعد از یکی، دو سال خوشحال شوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)