پرسپولیس نیوز :پیش از آن که فدراسیون فوتبال استعفای رییس دپارتمان داوری را قبول کند، او محل کارش را ترک کرد.

هنوز فدراسیون فوتبال درباره استعفای حسن کامرانی‌فر، رییس دپارتمان داوری موضعی نگرفته ولی با این حال، کامرانی‌فر امروز (دوشنبه) وسایلش را برداشت و محل کارش را ترک کرد. او چند روز قبل به ایسنا گفته بود که دیگر نمی‌خواهد به کارش در دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ادامه دهد.

استعفای کامرانی‌فر بعد از آن مطرح شد که برخی داوران و کارشناسان داوری نسبت به نحوه مدیریت او در دپارتمان داوری انتقاد کردند. جوان‌گرایی، مهم‌ترین برنامه کامرانی‌فر برای جامعه داوری ایران بود که همین امر هم باعث شد که انتقادهای زیادی از او مطرح شود اما مدیر مستعفی دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال تا آخرین لحظه بر روش خود ایستادگی کرد.

اختلاف دپارتمان داوری با کمیته داوران بر سر چیدمان داوران لیگ برتری هم یکی دیگر از مسائلی است که باعث شد حسن کامرانی‌فر عطای کار در حوزه مدیریت داوران را به لقایش ببخشد و کناره‌گیری کند.

 

حسن کامرانی فر با انتشار متنی که آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد از سمتش کناره گیری کرد. متن کامرانی فر را در زیر می خوانید:

متن استعفای کامرانی‌فر :

در ابتدای عرایضم جا دارد از فدراسیون فوتبال که در راس آن آقای تاج قرار دارد و همچنین آقای کفاشیان تشکر کنم که در طول این یک سال همکاری خوب و تنگاتنگی با دپارتمان داوران داشتند.
از ابتدای ورودم به صحنه‌ی مدیریت داوری کشور سعی کردم تا با نگاهی نو سیستم سنتی را به سیستم مدرن تغییر دهم، هیچ آمار و شاخصی در دپارتمان وجود نداشت و یا اگر هم داشت ما پیدا نکردیم ولی در طول این مدت نزدیک به ۳۰۰ صفحه آمار تولید کردیم تا بتوانیم در مورد داوران بهتر تصمیم بگیریم.

با تغییر فرم گزارش ناظران داوری از کاغذ و فکس به فرم الکترونیکی و ایمیل سعی کردیم که سرعت انتقال اطلاعات مسابقه را بالا ببریم. برگزاری کلاس نیم فصل برای داوران لیگ برتر بانوان که برای اولین بار و آن هم در دو فاز تئوری و عملی برگزار گردید و با همکاری مرکز ایفمارک از داوران خانم تست های پزشکی گرفته شد .

همچنین برگزاری کلاس دانش افزایی نیم فصل در کیش برای داوران لیگ برتر آقایان هم طراز با کلاس‌های فیفا که خود من سال‌ها در آن شرکت می‌کردم نیز از دیگر کارهایی بود که انجام گرفت. نحوه تمرینات و سطح آمادگی جسمانی داوران بطور کامل رصد گردید و همین باعث شد متوسط دوندگی داوران در نیم فصل اول از ۹ کیلومتر در نیم فصل دوم به حدود ۱۳کیلومتر افزایش یابد.

در کنار این مسایل سعی شد تعامل خوبی با مربیان تیم‌ها برقرار گردد. در زمینه بانوان، فوتسال و فوتبال ساحلی هر چند اقداماتی صورت گرفت اما برای من اصلا کافی و رضایت بخش نبود و بجز برگزاری کلاس پیش فصل در بوشهر برای فوتبال ساحلی و پیش فصل فوتسال در رامسر نتوانستم برای این عزیزان مثمر ثمر باشم و دستمزدهای معوقه آن‌ها نیز یکی از مشکلاتی بود که نتوانستم به خوبی و آنطور که شایسته است به سر انجام برسانم.

با حضور تمام وقت جناب آقای اصفهانیان در دپارتمان داوران و فعالیت‌های ایشان از مکاتبات اداری گرفته تا چیدمان داوری در دو هفته اخیر عملا اینجانب یک ماه است که کار خاصی انجام نمی‌دهم و هر چه منتظر ماندم تغییری در روند کار حادث نشد و زمانی که متوجه شدم که شرایط قرار است به همین شکل ادامه پیدا کند ترجیح دادم برای آرامش بیشتر جامعه داوری و تنش زدایی از ریاست دپارتمان کناره‌گیری نمایم تا جناب آقای اصفهانیان با آرامش خاطر بیشتری به فعالیت در دو جبهه کمیته و دپارتمان بپردازد.
از کلیه ی همکاران در فدراسیون به ویژه دوستان و همراهانم در دپارتمان داوری تشکر می‌کنم و امیدوارم در ادامه ی مسیر با انرژی بیشتر در خدمت جامعه داوری باشند. در طول این مدت مصاحبه‌هایی صورت گرفته که چیز تازه‌ای نیست، در گذشته نیز اتفاق افتاده که فردی که دیگر مسئولیت ندارد و یا قدرتش کم شده را مورد عتاب قرار می‌دهند که جواب این دوستان نیز به موقع مناسب داده خواهد شد.در انتها مراتب قدردانی و سپاسگزاری خود را از دبیرکل سابق جناب آقای دکتر اسدی بعمل می آورم زیرا در طول مدت فعالیتم بعنوان رییس دپارتمان ایشان به صورت تمام قد از بنده و جامعه داوری حمایت کرد و امیدوارم ایشان نیز در هر کجا که هستند موفق و پیروز باشند. به نقطه ی پایان رسیدیم و امیدوارم این پایان سرآغاز شروعی دوباره باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)