پرسپولیس نیوز : مي‌خواهم يك بازيكن باثبات باشم. يكي مثل جواد نكونام يا كريم باقري. آنها حرفه‌اي زندگي كردند و نكونام ۸ سال در سطح اول اروپا در لاليگا توپ زد و اين كار آساني نيست. او و كريم باقري الگوهاي مناسبي براي من هستند.

جاه‌طلب و بلندپرواز، کمال‌گرا… مثل کمال کامیابی‌نیا… همان کودک چشم‌زاغ محله‌های جنوب‌شهر تهران. همان پسرکی که هفته‌ها برای خرید یک تی‌شرت «پرسپولیس» که روی سینه‌اش تبلیغ «AIWA»، التماس عزیزترین کسی که در زندگی داشت را کرد تا پول خریدش را به او داد تا از شنبه‌بازار زمین‌خاکی‌های محله یافت‌آباد آن را برای خودش تهیه کند. لباسي كه حتي شب‌ها با آن مي‌خوابيد و در مدرسه و كوچه از تنش بيرون نمي‌آورد تا از حس خوبي كه پوشيدن آن لباس به پسرك ۱۱ ساله مي‌داد، سيراب شود كه البته سيراب هم نشد تا سرانجام در تابستان ۱۳۹۴ نه تنها پولي براي تهيه لباس پرسپوليس نداد بلكه با نام و شماره خودش آن را تقديمش كردند كه از روز اول فصل به عنوان يار فيكس اين تيم همان جايي بايستد كه روزي كريم باقري مي‌ايستاد و آنجا هنرنمايي مي‌كرد.

كمال باز هم سيراب نشده و كمالات بيشتري از داشتن اين پيراهن مي‌خواهد و حالا به جايگاه آنهايي غبطه مي‌خورد كه اين لباس را سال‌ها بر تن داشتند و مي‌خواهد او هم به چنان كمالي دست يابد كه آنها تجربه‌اش كردند. انتخاب كاميابي‌نيا در برنامه ۹۰ هفته پيش به عنوان هافبك دفاعي مفيد اين روزهاي پرسپوليس كه پيشرفت چشمگيري نسبت به روزهاي ابتداي فصل داشته، بهانه‌اي شد تا گپ مفصلي با او بزنيم و به برخي اتفاقات كمتر پرداخته شده به آنها در پرسپوليس برسيم.

عادل فردوسي‌پور در برنامه ۹۰ به مخاطبانش زير دقيقه وقت مي‌دهد اما تو چه‌كار كردي كه به خاطرت با آناليز تصويري، به تأثيرگذاري‌ات در پست هافبك دفاعي پرسپوليس پرداخت؟
ابتدا بايد از عادل فردوسي‌پور تشكر كنم كه در برنامه خوب و پرمخاطب ۹۰ بازيكنان ليگ را به دقت آناليز مي‌كند و همه را زير ذره‌بين قرار مي‌دهد. من ابتداي فصل در جدول بازيكنان ۹۰ رتبه‌اي سه‌رقمي و بالاي ۱۰۰ داشتم اما هفته به هفته تمركزم را روي كارهايم بالاتر بردم تا اين عدد را به جمع ۳۰ بازيكن پرامتياز كاهش دادم.

چرا اوايل فصل به خوبي الان نبودي؟
پرسپوليس تيم بزرگي است و براي هر بازيكني كه تازه به اين تيم مي‌آيد، خيلي سخت است كه سريع در اين تيم جا بيفتد. پرسپوليس هم كلي بازيكن از دست داده و چندين بازيكن جديد گرفته بود كه هنوز با يكديگر هماهنگ نبودند. پرسپوليس تيم بزرگي است و همين مسائل باعث شد تا ما در هفته‌هاي اول خوب نتيجه نگيريم. من هم كم‌كم توانستم تمركزم را بالاتر ببرم و هفته به هفته بهتر شدم تا اينكه برانكو يك كار خوب هم انجام داد كه جا دارد به خاطر آن از اين طريق از او تشكر كنم.

برانكو برايت چه‌كار كرد؟
او براي من اين كار را نكرد بلكه تغيير سيستم داد و در اين سيستم كه تك‌هافبك دفاعي بود، براي من خوب شد. پرسپوليس سال‌ها بود كه با اين سيستم كار نمي‌كرد ولي ما با همين سيستم در دربي هم توانستيم مقابل استقلال بازي خوبي نشان دهيم.

حالا مي‌داني كه تا چه اندازه نگاه‌ها بيشتر روي كمال كاميابي‌نيا زوم خواهد شد؟
قطعاً برنامه خوب ۹۰ با اين انتخاب، وظيفه و مسئوليت مرا سنگين‌تر كرده است. به هر حال من حالا هم به عنوان بازيكن پرسپوليس و هم تيم ملي بايد بيشتر تمرين كنم تا جايگاهي كه به سختي به دست آورده‌ام را به راحتي از دست ندهم.

چه فكري در سرت وجود دارد؟
مي‌خواهم يك بازيكن باثبات باشم. يكي مثل جواد نكونام يا كريم باقري. آنها حرفه‌اي زندگي كردند و نكونام ۸ سال در سطح اول اروپا در لاليگا توپ زد و اين كار آساني نيست. او ركورد بازي در تيم ملي را هم شكست و از آنِ خودش كرد و اين به دست نيامد مگر آنكه او به خيلي از لذت‌هاي جواني‌اش پشت كرد و آنها را در خودش كشت. او و كريم باقري الگوهاي مناسبي براي من هستند.

در خط هافبك در اين مدت تو فيكس بودي اما نفرات كناري‌ات بعضاً تغيير كرده‌اند. تو با كدام‌يك زوج موفق‌تري تشكيل داده‌اي؟
خوشبختانه برانكو ۲۵ بازيكن آماده دارد كه هركدام‌شان لازم باشد، براي او به ميدان مي‌روند و آنقدر رفاقت بين نفرات تيم بالاست كه كسي از بازي كردن ديگري يا بازي نكردن خودش، افكار حاشيه‌اي به سرش نمي‌زند.

چرا اين‌گونه است؟
خدا هادي را بيامرزد. فكر مي‌كنم از وقتي هادي نوروزي از اين تيم رفت، اتحاد تيمي‌مان افزايش يافت. جاي خالي هادي اين روزها خيلي احساس مي‌شود و هرگز يادش از بين نخواهد رفت. فكر مي‌كنم مسئولان باشگاه بايد مجسمه‌اش را بسازند. كسي كه ۸، ۹ سال در پرسپوليس زحمت كشيد و هيچ چشمداشتي از پرسپوليس نداشت. روز تشييع پيكرش اين همه بزرگي به همه ثابت شد.

فكر مي‌كني اين اتفاق بتواند پاياني دلپذير با تكرار قهرماني فصل هفتم پرسپوليس در ليگ پانزدهم (امسال) داشته باشد؟
تيم ما پتانسيل خيلي بالايي دارد و از وقتي اين اتفاق تلخ رخ داد، اين انرژي و انگيزه صدبرابر شده است. البته متأسفانه در جام حذفي يكسري اشتباهات سهوي داوري رخ داد تا ما كه مدعي جام حذفي بوديم، خيلي راحت از اين تورنمنت كنار گذاشته شويم وگرنه ما صددرصد مدعي قهرماني بوديم. با اين همه وقتي آن اتفاق افتاد، انگيزه‌هاي ما براي رسيدن به جام قهرماني ليگ برتر صدبرابر شد.

قبول داري كار دشواري است؟
بله، خيلي سخت است اما ما بايد يك جام بياوريم و اگر حمايت مديريت باشگاه باشد و حمايت هواداران را مثل بازي آخرمان داشته باشيم، چرا كه نه؟ آن را به دست مي‌آوريم.

اين توانايي را در تيمت مي‌بيني؟
ما در اوايل فصل هنوز جا نيفتاده بوديم. برانكو به خيلي از بازيكنان بازي داد تا همه را بشناسد و شكر خدا حالا شناخت كاملي از همه ما دارد و در واقع همه در تيم OK شده‌اند و زحمت‌شان را هم مي‌كشند تا آخر فصل با يك جام خستگي خودمان و هواداران‌مان را از تن بيرون كنيم.

قبل از شروع فصل براي خودت هدف‌گذاري‌هايي داشتي. آيا الان به هدفت رسيدي، نرسيدي يا از آن رد شدي؟
اينكه توانستم جايگاه تيم ملي را به دست بياورم، يك موفقيت خيلي بزرگ برايم بود اما هدف بزرگتر من، ماندگاري در تيم ملي است. مي‌خواهم ثبات داشته باشم. اهداف زيادي در سر دارم مثل لژيونر شدن و در نهايت حضور در جام جهاني.

الان به هدفت رسيده‌اي؟
اول فصل خيلي از هواداران يا اهالي فوتبال فكر نمي‌كردند كه من تا اين اندازه براي پرسپوليس مؤثر باشم. براي رسيدن به اينجا خيلي سختي كشيدم و با زحمات فراوان تازه به آن جايگاه مطلوب مدنظرم رسيده‌ام و از اين بابت شكرگزار خداوند هستم. لباس پرسپوليس خيلي ارزشمند است و هر روز كه مي‌گذرد، به ارزش واقعي آن بيشتر پي مي‌برم. مي‌توانم به جرأت بگويم كه لباس پرسپوليس مثل طلاست.

ظاهراً از كودكي هم طرفدار همين تيم بودي.
محله‌مان نزديك خيابان شير پاستوريزه بود و در واقع نزديك زمين كارگران، محل تمرين پرسپوليس زندگي مي‌كرديم. هفته‌اي ۳ بار با بچه‌محل‌ها مي‌رفتيم كارگران و پرسپوليس را حين تمرين تشويق مي‌كرديم. علي پروين سرمربي تيم بود و بازيكنان بزرگي مثل علي كريمي، بهروز رهبري‌فرد، علي انصاريان و سايرين در تيم بازي مي‌كردند.

خاطره پيراهن پرسپوليس خريدنت را تعريف مي‌كني؟
ما در يافت‌آباد زندگي مي‌كرديم. آنجا زمين خاكي زياد داشت و خودمان هم شرايط مالي‌مان خوب نبود. پدر و مادرم خيلي زحمت مي‌كشيدند و شنبه‌بازارهايي كه در محله‌مان برپا مي‌شد، هميشه مورد توجه‌مان بود. بين آن همه فروشنده، يك نفر هم بود كه لباس پرسپوليس و استقلال مي‌فروخت. يك ماه تمام هر روز از مادرم خواهش مي‌كردم كه پول بدهد تا لباس پرسپوليس با تبليغ «آيوا» را بخرم و پس از يك ماه مادرم پول داد تا آن لباس را بخرم و آن زمان نمي‌دانستم كه روزي لباس واقعي و اصلي همين تيم را بر تن خواهم كرد. شبانه‌روز با آن لباس زندگي مي‌كردم و حتي شب‌ها با آن مي‌خوابيدم.

خاطره ديگري از آن دوران نداري؟
زماني كه مهدي هاشمي‌نسب از پرسپوليس به استقلال رفت، همه ناراحت بودند و جلوي كارگران شلوغ بود و همه شعار مي‌دادند كه او نبايد برود و يا پس از آن كه رفت، مي‌گفتند چرا رفت و من هم آن زمان از اين بابت كلي حرص ‌خوردم و فرياد ‌كشيدم.

ما كه از بيرون به پرسپوليس نگاه مي‌كنيم، يك تيم رفاقتي و متحد را مي‌بينيم. بي‌شك اين بيش از هر چيز به هنر سرمربي تيم برمي‌گردد. تا چه اندازه برانكو را در اين مهم دخيل مي‌داني؟
امسال در تيم پرسپوليس بزرگترهايش خيلي براي جوانان ريش‌سفيدي مي‌كنند. رابطه خيلي خوبي بين آنها با جوان‌ترها برقرار است. آنهايي كه چند فصلي است در پرسپوليس توپ مي‌زنند، معتقدند در سال‌هاي گذشته اين حس رفاقت در تيم يا نبوده يا خيلي كمتر حس مي‌شده است اما حالا تيم‌مان ۳، ۴ تا بزرگتر خيلي خوب دارد مثل محسن بنگر يا رضا نورمحمدي. شخصيتي كه آنها دارند، خيلي به تيم كمك مي‌كند و از طرفي نيز همه نفرات تيم كارشان را به درستي انجام مي‌دهند و تيم‌مان حاشيه‌اي ندارد چون همه به فكر پيشرفت هستند.

پس يعني برانكو نقشي ندارد؟
در رأس همه اين مسائل، برانكو است. كار با او لذتبخش است. او شخصيت به‌خصوصي دارد. روانشناسي‌اش عالي است و با هر بازيكني با روش خودش برخورد مي‌كند. فكر مي‌كنم بي‌دليل او را پروفسور صدا نمي‌زنند. او به بچه‌ها آزادي عمل محدود مي‌دهد و مي‌خواهد ببيند كه آيا ما جنبه فلان كار را داريم يا نه. خوشبختانه الان تماشاگران هم از برانكو راضي هستند و هيچ دغدغه‌اي نداريم. چه بازي‌‌كرده‌ها و چه نيمكت‌نشين‌ها همه از شرايط‌شان راضي هستند. شيوه مديريتش عالي است. او كمك‌هاي خيلي خوبي هم دارد. كمك‌هاي ايراني‌اش هم كه باقري و قنبرپور هر دو باشخصيت و مؤدب هستند و كارنامه فوتبالي‌شان هم مشخص است.

كجا از تو انتقاد كرد؟
از هفته اول كه اولين بازي‌ام براي پرسپوليس را انجام دادم، مرا زير نظر داشت. وقتي آن اشتباه را مقابل سپاهان انجام دادم، (گل به خودي با ضربه رو به عقب سر) در رختكن به من گفت در بازي خوب بودي ولي تمركزت را بيشتر كن چون در بازي‌هاي آينده حساب ويژه‌اي روي تو باز كرده‌ام.

انتظار اين رفتار را داشتي؟
شايد هر مربي ديگري بود، رفتاري غير از آن را با من انجام مي‌داد ولي برانكو با روانشناسي‌اي كه دارد، كاري كرد كه من يا خيلي از بچه‌ها كه اشتباهاتي داشتند، هفته به هفته بهتر شويم.

چه تفاوتي بين او و مربيان ديگري كه داشتي، ديده‌اي؟
او ساده‌ترين تمرين را هم آنقدر جدي مي‌گيرد كه بچه‌ها به هم مي‌گويند مراقب باشيد مصدوم نشويد.

مثال مي‌زني؟
مثلاً ريكاوري فرداي بازي‌هاي همه تيم‌ها خيلي راحت است. ۵ بار دور زمين مي‌دوند و تمام ولي برانكو پس از دويدن ما را به سالن وزنه مي‌فرستد و بايد دو ست (Set) وزنه بالاتنه بزنيم. درواقع ما مثل تيم‌هاي اروپايي تمرين مي‌كنيم و وضعيت كار براي بدن‌هاي‌مان مشخص است و همين است كه در طول ۹۰ دقيقه كم نمي‌آوريم.

هنگامي كه در درفشي‌فر هستيد هم گاهي ساعت‌ها در آنجا مي‌مانيد و حتي حدفاصل بين تمرين صبح و عصر هم به خانه برنمي‌گرديد!
اين تصميم برانكو است. او تأكيد دارد كه ما بعد از تمرين حتماً ماكاروني كه كربوهيدرات دارد، بخوريم. حتي اجازه نمي‌دهد كه بچه‌ها ماكاروني‌شان را با خود ببرند و مي‌گويد بايد همان‌جا بخورند چون مي‌خواهد بدن‌هاي‌مان خوب ريكاوري شود. اتاق استراحت داريم و همين دور هم بودن‌ها باعث شده تا بيشتر با هم صميمي باشيم. البته باز هم مي‌گويم كه اين اتفاقات بعد از فوت هادي عزيز بيشتر شد و اميدوارم در نهايت منجر به قهرماني‌مان شود.

اين رفتارهاي برانكو برايت جالب است؟
همه جاي دنيا توجه به اين نكات ريز است كه فرق بين مربيان را مشخص مي‌كند. شانس بزرگي كه امسال داشتم، اين بود كه در تيم باشگاهي‌ام با برانكو و در تيم ملي با كروش كار مي‌كنم كه هر دوي آنها جزو مربيان بزرگ دنيا هستند. البته اين را با همه احترامي كه براي مربيان ايراني قائل هستم، مي‌گويم كه فوتبال در همه جاي دنيا يك‌شكل است اما اين مسائل ريز هستند كه فقط برخي مربيان به آنها توجه مي‌كنند.

بين صحبت‌هايت گفتي تمرينات اضافه بر سازمان انجام مي‌دهي. اين با تمرينات تيم تداخل پيدا نمي‌كند؟
اين برنامه را از مربي بدنسازي كه برانكو براي تيم آورده، گرفته‌ام و هفته‌اي دو جلسه است.

گفتي كه يكي از الگوهاي ورزشي‌ات كريم باقري است. اينكه هر روز كنارش هستي، چه كمكي به تو مي‌كند تا به هدفت نزديك‌تر شوي؟
او شخصيت و كاراكتري دارد كه مرا جذب خودش مي‌كند. فوتبالش هم كه نيازي به تعريف كردن ندارد. يادم هست آن زمان كه بچه بودم، وقتي او شوت مي‌زد، كيف مي‌كردم و خوشحال مي‌شدم. حالا خوشحالم كه هر روز كنارش هستم و مربي‌ام است. آقاكريم از نظر فني هم خيلي نكات را به من مي‌گويد. او اول فصل به من گفت بايد با پاي چپم هم كار و تقويتش كنم تا مثل پاي راستم بشود. اوايل كه با پاي چپ شوت مي‌زدم، همه به من مي‌خنديدند ولي توجهي نمي‌كردم و كم‌كم ضربه زدن با پاي چپم بهتر شد. در واقع آقاكريم مجبورم كرد تا پاي چپم را به كار بيندازم. خيلي اوقات هم بين نيمه در رختكن نكات مورد نظرش را به من منتقل مي‌كند و از اين بابت خيلي خوشحالم.

در مسابقه به نظر مي‌رسد بيشتر از توانت انرژي مصرف مي‌كني. يا توپ‌گيري مي‌كني يا كسي كه از تو رد شده را تعقيب مي‌كني و دوباره توپت را مي‌گيري يا بالاخره حركتش را با اختلال مواجه مي‌كني. اين خصوصيت اخلاقي‌ات را از كسي به ارث برده‌اي يا برانكو اين دستور را به تو داده است؟
در اين زمينه مثل مادرم هستم. دوست دارم چيزي كه مي‌خواهم را به دست بياورم و او هم در زندگي‌اش براي رسيدن به هر چيزي زحمت كشيده است. او در اين سال‌ها هم خيلي دنبال كارهايم بوده است. البته پدرم هم نقش بزرگي در زندگي‌ام دارد اما اين خصوصيت اخلاقي‌ام به مادرم رفته است. از همين طريق مي‌گويم كه دست هردوي آنها را مي‌بوسم و براي اينكه ثابت كنم فرزند آنها هستم، براي پرسپوليس جانم را هم مي‌دهم.

استقلال هم در اين فصل مثل پرسپوليس جوانگرايي كرده است.
استقلال هم تيم خوبي دارد اما اگر خيلي اتفاقات از ابتداي فصل براي ما رخ نمي‌داد، اشتباهات داوري شامل حال تيم‌مان نمي‌شد و آن مسائل در جام حذفي براي ما به وجود نمي‌آمد، حالا شايد ما فيناليست جام حذفي بوديم ولي با همه اين مسائل حالا ۱۳ بازي ديگر در پيش داريم كه به هر يك از آنها مثل يك فينال جام حذفي نگاه مي‌كنيم.

كدام تيم‌ها را مدعي كسب عنوان قهرماني مي‌داني؟
ذوب‌آهن تيم خيلي خوب و جواني دارد. فكر مي‌كنم هر ۵، ۶ تيم بالاي جدول مدعي كسب اين عنوان هستند. گرچه ما كاري به ديگر تيم‌ها نداريم و هدف‌مان اين است كه با بردهاي هفته به هفته در پايان فصل قهرمان شويم.

با فضاي مجازي و اينستاگرام و اين مسائل چقدر سر و كار داري؟
به اندازه لازم.

نگران اتفاقاتي مشابه مشكلي كه براي مكاني رخ داد، نيستي؟
معتقدم اگر بتوانيم به طور صحيح از اين چيزها استفاده كنيم، خيلي هم خوب هستند. اگر بخواهيم هر روز عكس در صفحه‌مان منتشر كنيم و شورش را دربياوريم، دست آخر مشكلات بزرگي براي‌مان رقم خواهد خورد. اتفاقاً معتقدم اين صفحات مي‌توانند مسير نزديكي باشند تا ما حرف هواداران‌مان را بي‌واسطه بشنويم و با آنها ارتباط برقرار كنيم اما استفاده بي‌رويه تا ساعت ۲، ۳ بامداد خواه‌ناخواه منجر به بروز مشكل خواهد شد. در اين دوره و زمانه همه به اينترنت دسترسي دارند و نمي‌توان از آن دور بود فقط بايد با احتياط و مراقبت از آن استفاده كرد.

چه شد كه در دوره‌اي همه تيم‌تان اينستاگرام‌شان را غيرفعال كردند؟
بعد از بازي با نفت تهران بود. پس از بازي به چند تن از بازيكنان تيم بي‌احترامي شد و تصميم جمعي گرفتيم كه مدتي از آن فضا دوري كنيم و اتفاقاً روند رو به رشدي هم براي تيم رقم خورد.

مشكلات مالي هم ظاهراً گريبانگير تيم‌تان است!
مبالغي كه دريافت كرده‌ايم، چندان قابل توجه نبوده است. من ابتداي فصل پيشنهادات خوبي داشتم و يكي از آنها مبلغي بود كه هركس مي‌شنيد، تعجب مي‌كرد اما به عشق پرسپوليس به اين تيم آمدم چون حرف دلم را گوش كردم و آن هم پرسپوليس بود. الان هم از اوضاعم راضي هستم اما از نظر مالي توقع دارم كه مديران باشگاه بيشتر به فكر ما باشند. معمولاً يك بازيكن كه براي اولين بار به تيمي مي‌رود، همان اول كار ۳۰ درصد از قراردادش را مي‌گيرد اما من الان پس از چند ماه فقط ۲۷ درصد گرفته‌ام و آن هم خُرد خُرد. يك ۷ درصد، يك ۵ درصد و به اين شكل.

از كی روش و حال و اوضاعش خبر داري؟
وقتي ماركار آقاجانيان به تلويزيون آمده بود، درباره وضعيت كروش صحبت كرد و آنجا شنيدم كه حالش خوب است و خوشحال شدم.

تيم ملي هم در اين چند ماه اخير حسابي جوان شده است. شباهتي بين تيم پرسپوليس و تيم ملي مي‌بيني؟
قديم وقتي بازيكنان جديد به تيم ملي دعوت مي‌شدند، خيلي سخت به آنها بازي مي‌رسيد اما خود من در اولين اردويي كه به تيم ملي دعوت شدم، برابر تركمنستان بازي كردم و در دومين بازي هم برابر گوام گل زدم. اين فضا يعني رقابت سالم. جا دارد بار ديگر از كروش و تيم خوبي كه دائم ليگ را زير ذره‌بين دارند، تشكر كنم. در پرسپوليس هم هركس بهتر باشد، به زمين مي‌رود و بيرون‌نشسته‌ها بايد تلاش كنند تا به ميدان بروند. نمونه بارزش هم محسن مسلمان. وقتي ناآماده بود، بازي نمي‌كرد اما الان آنقدر خوب است كه حتي مي‌تواند در تيم ملي هم بازي كند.

در تيم ملي با آندو هم‌پست هستي. تيموريان چه رابطه‌اي با تو در اين دو بازي داشت؟
اولاً بايد بگويم بازي كنار بازيكنان بزرگ تيم ملي مثل مسعود شجاعي، اشكان دژاگه و تيموريان مثل يك كلاس درس مي‌ماند. جالب‌تر آن كه اين بزرگترها خيلي به ما جوانان تازه‌وارد كمك مي‌كنند. مقابل همين گوامي كه گل هم زدم، تيموريان نكات خيلي خوبي به من گفت كه كمكم كرد.

رابطه‌ات با تماشاگران پرسپوليس هم كه خوب است!
خدا را شكر آنها خيلي خوب مرا در جمع بازيكنان پرسپوليس پذيرفتند و بايد تشكر ويژه‌اي از آنها داشته باشم كه از هفته اول كه نتيجه نمي‌گرفتيم، حمايت‌شان از پرسپوليس را كم نكردند و بايد به همين خاطر به آنها خسته‌نباشيد گفت و اميدوارم تا پايان فصل هم به اين حمايت‌شان ادامه دهند.

حرف باقي‌مانده‌اي داري؟
بايد از حميدرضا رجبي و هومن افاضلي كه در اين مدت مشاوره‌هاي خيلي خوبي به من دادند، تشكر كنم كه هميشه مثل يك برادر بزرگتر راهنمايي‌ام كردند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)