پرسپولیس نیوز : دو روز از پرواز ابدی آپاچی پرسپولیس گذشته و حالا دیگر کم‌کم دارد باورمان می‌شود که پرسپولیس واقعاً ۱۰ نفره شده و دیگر دویدن‌های بی‌امان او را در زمین فوتبال نخواهیم دید.

در این روزها آن چیزی که بیش از همه نمود داشته همبستگی جامعه فوتبال در غم از دست دادن کاپیتان محجوب پرسپولیس و دلداری به خانواده او بوده، چیزی که پیش از این کمتر سابقه داشته. همیشه بوده‌اند معدود افرادی که با عزیزان از دست رفته زاویه داشته‌اند اما اخلاق و رفتار هادی محجوب پرسپولیس به گونه‌ای بود که به شکل عجیبی حتی یک نفر دلخور هم از او وجود نداشت و دور و نزدیک و دوست و رقیب همه و همه در غم از دست دادن او سوگ سر دادند.

روزنامه‌های استقلال و پرسپولیس که همیشه خدا باهم کری خوانی دارند سه تیتر مشترک زدند! باورتان می‌شود؟ یعنی اسم و لوگوی روزنامه را عوض می‌کردی مشخص نمی‌شد کدام را استقلالی‌ها بسته‌اند کدام را پرسپولیسی‌ها. بزرگداشت درگذشتگان اسطوره‌های رقیب بی سابقه نبوده و همین چند وقت پیش بود که روزنامه پیروزی پس از درگذشت مرحوم غلامحسین مظلومی سنگ تمام گذاشت و تمام جلد خود را به سرطلایی سابق آبی‌ها اختصاص داد، کاری که در زمان درگذشت زنده‌یاد ناصر حجازی هم سابقه داشت، اما این که اردوگاه دو تیم این‌طور همدل و متحد شود که جلد مشترک بیرون بدهد چطور؟ نه هرگز سابقه نداشته. کِی دیده بودید کل روزنامه‌های یک روز یک تیتر مشترک برای یک نفر بزنند اما سردبیران نشریات ورزشی ما این بار تصمیم گرفتند شنبه این کار را بکنند و آن یک نفر کسی نبود جز هادی با تعصب. کسی که نه تنها در دوران کوتاه حیاتش در فوتبال به معنای واقعی کلمه بی حاشیه بود که مرگش هم جاودانه شد و پس از مدت‌های مدید حکمفرمایی بی اخلاقی و تندی در سطح جامعه ناگهان با ایستادن قلبش، قلب همه را نرم و این چنین همدل کرد.

 

فضای مجازی و نظرات سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را که مرور کنی مدام از این دست پیام‌ها می‌بینی که با این عبارت شروع می‌شود." من یک استقلالی هستم اما…" اما خیلی حرف بعدازاین اما وجود دارد که در قالب کلمات نمی‌گنجد، آبی‌هایی که برای مرگ ستاره رقیب اشک ریختند، قرمزهایی که حاضر شدند عمر خود را ببخشند و کاپیتانشان را دوباره در زمین ببینند، آبی‌هایی که حاضر شدند بازهم دربی را ببازند اما هادی گل بازهم گل بزند، قرمزهایی که دیگر رنگی جز سیاه نپوشیدند و آبی‌هایی که گفتند حاضر نیستند این طور با تیم ۱۰ نفره بازی کنند. آری هادی با تعصب رفت و پرسپولیس را ده نفره کرد اما رسم بزرگان همین است، رفتنشان هم فرق دارد و غوغایی این‌چنین به پا می‌کند کاری که صدها ساعت برنامه و ده‌ها مسئول فرهنگی فوتبال در سالیان سال نتوانسته بودند یک قدم آن را جلو ببرند یک کاپیتان محجوب و سربه‌زیر با خواب ابدی نیمه‌شب پنجشنبه نهم مهرش به همه آموزش داد. جایگاه ابدی‌ات غرق در آرامش کاپیتان شماره ۲۴
حسن مهدوی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)