مرجع خبری پرسپولیس : دوازده هفته و هشت تساوی، آمار شگفت انگیز پرسپولیس در لیگ نهم.

ارسال های مداوم روی دروازه ملوان ادامه دارد و زلاتکو همچنان کنار زمین روی ناخن هایش سوهان می کشد ! پرسپولیس در حالی در هفته دوازده رقابت های لیگ مقابل ملوان به تساوی رسید که این نتیجه هشتمین مساوی سرخ ها طی دوازده هفته محسوب می شود، به عبارت دیگر شاگردان کرانچار قریب به 67 درصد از بازی های خود را با نتیجه تساوی به پایان رسانده اند که این برای پرسپولیس رکوردی شگفت انگیز تلقی می شود. با نگاهی ریزتر به جدال پرسپولیس و ملوان به مشکلات تاکتیکی عدیده سرخپوشان اشاره می کنیم که هنوز مرتفع نشده اند :

 

مدافعان کناری ناکارآمد

با مصدومیت علیرضا محمد، سرمربی کروات پرسپولیس به ناچار از حمید علی عسگر در پست دفاع راست استفاده می کند که طی دو فصل حضور گاه و بی گاه در ترکیب پرسپولیس کمتر عملکردی در سطح نام این باشگاه از وی دیده ایم. بازیکن جوان پرسپولیس چه در روزهایی که توسط وینگادا در پست تخصصی و به عنوان بال نفوذی مورد استفاده قرار می گرفت، و چه حال که توسط کرانچار به دفاع کناری بدل شده هرگز در حد و اندازه پرسپولیس نبوده و بررسی آماری توپ هایی که وی « لو » داده حقیقتا وحشتناک است ! علی عسگر در نفوذ ها نیز توفیق چندانی ندارد به طوریکه که کمتر ارسال مناسبی از وی شاهد بودیم و در بسیاری از مواقع در کنترل توپ نیز ناتوان است. فضای پشت سر او اغلب شاهراه حریفان بوده و بارها با اشتباهاتش امتیازات بسیاری را از ارتش سرخ پایتخت گرفته. در سوی مقابل استفاده از مجتبی شیری در پست دفاع چپ به طور کلی بار تهاجمی پرسپولیس را در سمت چپ مختل کرده و مدافع شیرازی پرسپولیس در برقراری توازن بین وظایف دفاعی و تهاجمی ناتوان است. از کرانچار سوال می کنیم آیا استفاده از شیث در سمت راست خط دفاعی، بازگرداندن شیری به دفاع میانی و استفاده از جلال اکبری در سمت چپ به وضعیت سرخپوشان سامان نخواهد داد؟

کلاه کج یا آقا زمانی ؟

عادل کلاه کج به جرات یکی از موثر ترین بازیکنان پرسپولیس طی هفته های گذشته بوده که به دلایل نامعلومی به نیمکت ذخیره ها تبعید شد ! هرچند کلاه کج و آقا زمانی در بازی های گذشته مکمل خوبی برای یکدیگر بودند اما در جدال پرسپولیس و ملوان به درستی مشخص شد آقا زمانی تنها یک تخریب کننده بازی حریف بوده و عملکرد رو به رشد خط میانی پرسپولیس طی هفته های منتهی به این مسابقه مدیون حضور کلاه کج بوده است. خط هافبک پرسپولیس در غیاب کلاه کج شادابی و طراوت خود را تا حد زیادی از دست داده بود و عملکرد ناامید کننده باقری و آقا زمانی از مهمترین دلایل آن بود. سرخ ها دقیقا از لحظه ورود کلاه کج به زمین جانی دوباره گرفتند و تاکتیک این تیم نیز از ارسال های بی هدف به بازی ترکیبی و حرکات سرعتی در عمق دفاع ملوانی ها تغییر شکل داد.

مهاجمان مشکل ساز

به گواه شاهدانی که طی هفته های اخیر از نزدیک شاهد تمرینات پرسپولیس بوده اند، محسن خلیلی آماده ترین و با انگیزه ترین مهاجم پرسپولیس است، با این حال به دلایل نامعلوم که سرمربی کروات آن را دور بودن از شرایط مسابقه خطاب می کند جایی در لیست 18 نفره پرسپولیس نیز ندارد و این با بازی بی تفاوت هادی نوروزی طی دو دیدار گذشته نمود بیشتری پیدا کرده است. از سوی دیگر اشپیتیم آرفی مهاجم صربستانی پرسپولیس که فصل گذشته و با پیراهن پیام 18 بار توپ را به تور دروازه حریفان دوخت آنقدر سفت و سخت روی نیمکت میخ شده که آمادگی روحی برای 30 دقیقه حضور در میدان را هم از دست بدهد. آرفی در همان دقایق کوتاه نیز دوندگی قابل توجهی داشت اما عدم اعتماد به نفس بزرگترین مانع برای رسیدن او به گل بود.

وقتی حاج حبیب ذکر می گوید

حبیب کاشانی درست مثل هفتمین دوره رقابت های لیگ روی سکوهای جایگاه ورزشگاه آزادی ذکر می گفت و هرگاه دوربین های تلویزیوی روی چهره وی زوم کردند شاخص ترین صحنه اضطراب سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس بود که خودنمایی می کرد.

ترکیبی که شناخته نشد !

با گذشت دوازده هفته از رقابت های لیگ برتر تغییرات متعدد در ترکیب پرسپولیس سوالات بسیاری را نزد هواداران و اهالی قلم بوجود آورده. به راستی سرمربی کروات پرسپولیس هنوز ترکیب اولیه خود را نشناخته؟ شایعاتی که در خصوص توصیه پذیر بودن کرانچار به گوش می رسد صحت دارد؟ به هر شکل به نظر می رسد آستانه تحمل حبیب کاشانی در خصوص زلاتکو رو به اتمام است و در صورت ادامه روند کنونی کرانچار مقابل سایپا برای آخرین بار روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشد، تاکید می کنیم اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد…

انتهای گزارش اختصاصی // امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)