مرتضی کرمانی‌مقدم، پیشکسوت پرسپولیس از میان گزینه‌های داخلی این باشگاه علی دایی و یحیی گل‌محمدی را بهترین گزینه‌ها برای سرمربیگری تیم می‌داند.

تیم پرسپولیس بعد از جدایی اوسمار ویرا هنوز موفق به انتخاب جانشین سرمربی برزیلی نشده و از طرفی فسخ غیرمنتظره علیرضا بیرانوند به یکی دیگر از مشکلات سرخ‌ها در این روزها تبدیل شده است.

صحبت‌های کرمانی‌مقدم با همشهری درخصوص انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس و جدایی بیرانوند را در زیر بخوانید:

*با گذشت چند هفته از پایان لیگ و بعد از جدایی اوسمار ویرا، تیم قهرمان لیگ همچنان بلاتکلیف است. نظر شما برای گزینه جدید هدایت پرسپولیس چیست؟

خیلی حیف شد اوسمار رفت و برنگشت. باید هر طوری بود او حفظ می‌شد و فکر می‌کنم به‌خاطر خانواده‌اش رفت. به‌نظر من حالا که اوسمار رفته اسکوچیچ بهترین گزینه برای پرسپولیس است.

*چرا اسکوچیچ؟

به این دلیل که او با ایران آشناست و کارنامه خوبی در فوتبال ما داشته ‌و من فکر می‌کنم بهترین گزینه خارجی برای نیمکت پرسپولیس است.

*صحبت بر سر آوردن مربی خارجی است اما اگر پرسپولیس موفق به جذب گزینه‌های خارجی نشد، به‌نظر شما کدام گزینه داخلی مناسب هدایت پرسپولیس است؟

انتخاب گزینه داخلی خیلی سخت است و من فکر می‌کنم گزینه خارجی خیلی بهتر است. چرا، اگر علی دایی را بیاورند عالی است اما بعید بدانم بیاید ‌یا خود یحیی گل‌محمدی را برگردانند. من این دو را بهترین گزینه‌های داخلی می‌دانم.

*علیرضا بیرانوند هم که قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد. چه صحبتی در این مورد دارید؟

این درست نیست که الان بخواهند باشگاه پرسپولیس را اذیت کنند. همه باید اجازه بدهند که باشگاه سرمربی جدید را انتخاب کند. بیرانوند چندین سال در پرسپولیس بوده، عضوی از این باشگاه شده و از طریق همین پرسپولیس به تیم ملی رسیده و پیشرفت کرده است.

*در صورت جدایی بیرانوند باشگاه پرسپولیس باید چه تصمیمی اتخاذ کند؟

اگر بیرانوند هم باشد پرسپولیس به دروازه‌بان جدید نیاز دارد چون اگر دروازه‌بان اصلی مصدوم شود، تیم به مشکل می‌خورد.

*چه گزینه‌هایی را برای دروازه‌بانی پیشنهاد می‌کنید؟

گلرهای خوب زیادی در ایران داریم و پرسپولیس حتی می‌تواند گلر خارجی بیاورد.

*پرسپولیس در نقل‌وانتقالات در چه پست‌هایی باید تقویت شود؟

پرسپولیس حتما باید در دفاع و خط حمله بازیکن جذب کند مخصوصا که بازی‌های آسیایی را هم در پیش دارد و اگر در این پست‌ها بازیکن نگیرد به مشکل خواهد خورد.

*کدام بازیکن پرسپولیس را به‌عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب می‌کنید؟

اورونوف.

*به‌گفته برخی ‌کارشناسان و پیشکسوتان پرسپولیس امید عالیشاه در این فصل خیلی تأثیرگذار ظاهر شد و می‌توانست در لیست تیم ملی باشد.

موافقم. عالیشاه این فصل نسبت به سال قبل خیلی عالی بود و می‌توانست به تیم ملی دعوت شود و من فکر می‌کنم جای این بازیکن در تیم ملی خالی است.

*با توجه به دعوت برخی ‌بازیکنان جوان به تیم ملی اما بعضا باز هم انتقاداتی به پروژه جوانگرایی در تیم ملی وارد می‌شود.

چند بازیکن جوان دعوت شدند اما من فکر می‌کنم بیشتر از این تعداد باید دعوت شوند و قلعه‌نویی به این بازیکنان میدان بدهد. در کل بازی با ازبکستان خوب نبودیم و تا دیر نشده باید به بازیکنان جوان بازی بدهد چون یکسری از بازیکنان باتجربه به آخر فوتبال خود نزدیک شده‌اند.

*می‌توان به تیم قلعه‌نویی برای صعود به جام‌جهانی امیدوار بود؟

آقای قلعه‌نویی هم تجربه تیم ملی داشته و قهرمانی‌های زیادی در باشگاه‌ها در کارنامه دارد. من فکر می‌کنم اگر جوانان بیشتری را به تیم ملی دعوت کند و توجه بیشتری به این بازیکنان داشته باشد، می‌توان به تیم ملی برای جام‌جهانی خیلی امیدوار بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)