مرتضی کرمانی مقدم ستاره پیشین پرسپولیس می‌گوید: باور کنید اگر الان هم بودیم و بازی می‌کردیم باز مفتی برای پرسپولیس بازی می‌کردیم از بس این تیم را دوست داشته و به آن تعصب داریم.

پرسپولیس در هفته جاری باید در تبریز یکی از سنگین‌ترین مسابقات فصل خود را برابر تراکتور تجربه کند. مرتضی کرمانی مقدم ستاره اسبق پرسپولیس در دهه ۶۰ روز پنج شنبه گذشته به همراه فرشاد پیوس آقای گل پیشین فوتبال ایران، سرتمرین سرخپوشان تهرانی رفت.

در همین ارتباط کرمانی مقدم گفت: با فرشاد (پیوس) هماهنگ کردیم و دیدیم بهترین زمانی که می‌توانیم سرتمرین برویم قبل از بازی حساس با تراکتور تبریز است. بنابراین به اتفاق سرتمرین پرسپولیس رفتیم که حمایت خود از یحیی گل محمدی و تیمش را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: خدا را شکر شرایط روحی و روانی بچه‌ها عالی است و آنچه ما در تمرین دیدیم نشان از اعتماد به نفس بالای بازیکنان پرسپولیس دارد. بعد از شکست عجیب مقابل تیم هوادار یک مقدار شرایط سخت شده بود اما پرسپولیس، سپاهان را گردن کلفت در اصفهان برد. این پیروزی و حذف سپاهان خیلی به وضعیت روحی و روانی بچه‌ها کمک کرد. در آن بازی تیم پرسپولیس از دقیقه یک تا ۱۲۰ سرتر از سپاهان اصفهان بود و واقعا همه ما پرسپولیسی‌ها از دیدن نمایش بچه‌ها کیف کردیم.

پیشکسوت پرسپولیس ضمن حمایت از یحیی گل محمدی افزود: بارها گفتم و باز هم می‌گویم یحیی گل محمدی کارش را بلد است. او حالا به یک مربی با تجربه تبدیل شده و خیلی خوب تیمش را جمع و جور کرد هر چند انصافا داوری هم چند هفته پرسپولیس را اذیت کرد. داوری‌ها اگر عادلانه بود حتم بدانید امروز پرسپولیس صدرجدول را از دست نمی‌داد ولی به هر حال همه چیز درست شد. من فقط یک نکته را بگویم که هنوز متوجه نشدم چرا یحیی گل محمدی جزو گزینه‌های تیم ملی نبود؟

او در این سال‌ها نشان داده قادر است با تیم‌های بزرگ خیلی خوب کار کند و یک مربی موفق در پرسپولیس بوده است. با این وجود نام او در لیست گزینه‌های ایرانی سرمربیگری تیم ملی نبود گرچه من معتقدم سرمربیگری درپرسپولیس کمتر از تیم ملی نیست.

مرتضی کرمانی مقدم همچنین به انتقاد از برخی مجریان تلویزیونی پرداخت و خاطرنشان کرد: این روشی که برخی مجریان تلویزیونی برای مشهور شدن انتخاب کرده اند جالب نیست. واقعا خجالت آور است که بعضی‌ها سعی می‌کنند با متلک انداختن به یحیی گل محمدی و پرسپولیسی‌ها اسمی در بیاورند و خودشان را مطرح کنند. البته جواب این مجریان خاموشی است و یحیی هم نباید جواب آنها را بدهد اما این اتفاق جالبی نیست.

وی از اهمیت دو دیدار بعدی پرسپولیس گفت و افزود: به اعتقاد من پرسپولیس دو بازی مهم در پیش دارد که از دربی و بازی با استقلال هم مهم تر است. پرسپولیس اگر تراکتور را در تبریز ببرد شک نکنید سپاهان را هم دوباره در تهران شکست خواهد داد. اگر یحیی و بچه‌هایش این دو بازی را ببرند ۹۰ درصد قهرمان لیگ برتر خواهند شد.

البته تراکتور واقعا تیم خطرناکی است و با سرمربی اسپانیایی اش در هفته‌های اخیر نتایج خیلی خوبی گرفته است. بازی با چنین تیمی‌آن هم در تبریزسخت است اما من معتقدم پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و می‌تواند با اختلاف یک گل تراکتور را حتی در تبریز شکست دهد.

ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ به تعریف و تمجید از محمد عمری پرداخت و عنوان کرد: اتفاقا سرتمرین پرسپولیس با خود محمد عمری هم صحبت کردم. به او گفتم سرش را پایین انداخته و بدون حاشیه کارش را انجام بدهد. در این صورت مطمئن باشید عمری می‌تواند هم یک ستاره برای پرسپولیس باشد و هم تیم ملی ایران.

مرتضی کرمانی مقدم ضمن اشاره به تلاش‌های رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، یادآور شد: رضا درویش را از دهه ۶۰ می‌شناسم و به جرأت می‌گویم یک پرسپولیسی متعصب و قدیمی‌است. انصافا دست خالی می‌جنگد تا پول و بودجه بیاورد و باید قدرش را دانست. من به افشین پیروانی هم گفتم که در حال حاضر چقدر کار مدیرعامل باشگاه پرسپولیس سخت است. قرارداد بازیکنان بالای ۲۰ میلیارد تومان شده و درویش به تنهایی مشغول است و دستش هم خالی است.

من هنوز متوجه نشدم دلیل انتخاب هیئت مدیره چیست؟ اگر قرار است افرادی عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس باشند که نمی‌توانند درآمدزایی کنند یا پول بیاورند چه اشکالی دارد که یک فوتبالی و پیشکسوت بگذارند؟ اگر قرار بر دورهمی‌یا خاطره تعریف کردن باشد پس پیشکسوتان هم می‌توانند عضو هیئت مدیره باشند. طفلکی رضا درویش دست تنهاست و من بعید می‌دانم این هیئت مدیره بتواند کمکی به او کند.

از مرتضی کرمانی مقدم پرسیدیم با توجه به عقد قراردادهای بالای ۲۰ میلیارد تومانی اگر الان بازی می‌کرد چقدر قرارداد می‌بست که با خونسردی گفت: باور کنید اگر الان هم بودیم و بازی می‌کردیم باز مفتی برای پرسپولیس بازی می‌کردیم از بس این تیم را دوست داشته و به آن تعصب داریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)