پیشکسوت پرسپولیس گفت: هر چقدر شکست در جام حذفی برای من و همه هواداران پرسپولیس تلخ بود اما همان بازی بنای قهرمانی ما را پی‌ریزی کرد.

مرتضی کرمانی مقدم بازیکن و مهاجم اسبق تیم پرسپولیس، درباره کسب عنوان قهرمانی تیم پرسپولیس در لیگ برتر بیست و سوم اظهار داشت: این قبیل قهرمانی‌ها بیشتر از انواع دیگر آن به هواداران و طرفداران یک تیم می‌چسبد. دلیل اصلی اش هم این بود که بچه‌های تیم پرسپولیس به هوادارانشان ثابت کردند تا لحظه آخر دست از تلاش نمی‌کشند تا آنها را خوشحال کنند. این موضوع برای من و سایر پیشکسوتان هم به عینه مشخص بود.

وی افزود: شاید بتوان گفت استارت قهرمانی پرسپولیس از بازی مقابل آلومینیوم اراک در مسابقه جام حذفی رقم خورد. آنجا بچه‌ها رفته بودند تا تلافی بازی دور برگشت (هفته شانزدهم با اوسمار) را بگیرند که نشد و به آن شکل ناجور بازی را واگذار کردیم و از مسابقات جام حذفی کنار رفتیم اما همان بازی بنای قهرمانی ما را پی‌ریزی کرد.

بازیکن اسبق تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: ما در دور برگشت تقریباً اکثر مسابقات را بردیم. حتی قبل از بازی با آلومینیوم اراک هم صنعت نفت را شکست داده بودیم اما آن مسابقه و بازی بعد مقابل سپاهان (در لیگ) که مساوی کردیم انگیزه بچه‌های ما را بیشتر کرد که بروند تا خودشان را به قهرمانی برسانند.

کرمانی مقدم خاطرنشان کرد: واقعاً نباید از تلاش‌های کادر فنی و بچه‌های خط حمله پرسپولیس هم غافل شد. در این میان ما یک بخش از موفقیت مان را هم مدیون دروازه‌بان دوم تیم مان هستیم که در روزهای نبودن بیرانوند توانست از دروازه پرسپولیس به خوبی مراقبت کند و ۴ بازی بدون گل خورده را پشت سر بگذارد. مطمئناً باشگاه باید قدر این دروازه‌بان خوب را بداند و با دادن یک جایزه خوب او را برای فصل‌های آینده تقویت کند.

وی همچنین درباره اورونوف گفت: یکی دیگر از بازیکنان خوب پرسپولیس در این فصل اوستون اورانوف بود که توانست با گل‌های به موقع و حضور موفق در خط حمله هم زمینه ساز گلزنی عیسی آل کثیر بشود و هم خط دفاعی همه حریفان را به هم بریزد. واقعا کار او درست بود و باید گفت یکی از بهترین اتفاقات برای ما بود.

وی در این باره که گفته می‌شود اورونوف ابتدا قرار بوده به استقلال برود و در نهایت رضا درویش او را جذب تیم پرسپولیس کرده گفت: من هم شنیدم که اورونوف قرار بود به استقلال برود اما ظاهرا قسمت نبود و به پرسپولیس آمد. به هر حال وقتی خدا بخواهد تیمی قهرمان شود زمینه اش را هم فراهم می‌کند. به هر حال حضور این بازیکن و مدافع قطری همچنین بازگشت عیسی آل کثیر کمک کرد تا پرسپولیس در بهترین شرایط به پایان فصل برسد. ما هر ۵ بازی آخر را بردیم و با کسب ۱۵ امتیاز توانستیم صدر جدول را بگیریم. انصافاً پرسپولیس با این فوتبال برزیلی که بازی می‌کرد لایق عنوان قهرمانی بود.

کرمانی مقدم در پایان درباره فصل آینده لیگ برتر و ادامه کار با سرمربی برزیلی این تیم تصریح کرد: به نظر من اگر خود این مربی دوست دارد با تیم کار کند باید اجازه بدهیم فصل بعد هم کنار پرسپولیس باشد. الان بچه‌ها به چنین نوع فوتبال برزیلی احتیاج دارند. یک فوتبال برزیلی رو به جلو، پر از اتفاقات تاکتیکی و گلزنی. پرسپولیس در همین چند بازی آخر ۱۲ گل زد یعنی در ۵ بازی ۱۲ گل خیلی خوب است. البته ما می‌توانستیم بیشتر از این هم بزنیم ولی همین که یک فوتبال شاداب پر از گل و توام با برد را تقدیم هواداران کردند واقعاً باید از آنها تشکر کرد.

وی در پایان گفت: این قهرمانی خیلی به همه ما چسبید و با هیچ حرف و حدیثی هم نمی‌توانند آن را لکه‌دار کنند. این قهرمانی فوق العاده بود و واقعاً ر شرایطی که پرسپولیس ماه‌ها پشت خط صدر جدول مانده بود توانست به همه فوتبال ایران ثابت کند تا لحظه آخر دست از تلاش نمی‌کشد. همین اتفاقات است که باعث می‌شود تیم پرسپولیس همیشه پرطرفدارترین تیم ایران باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)