پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اوسمار ویرا یکی از بهترین انتخاب های باشگاه پرسپولیس بود و این تیم جز او با هیچ مربی دیگری نمی توانست قهرمان شود.

مرتضی کرمانی مقدم در گفت و گو با فارس، در خصوص قهرمانی سرخ پوشان در لیگ برتر اظهار داشت: ما سال گذشته هم این برنامه را داشتیم و با توجه به این که شرایط سخت بود در هفته های پایانی توانستیم قهرمان شویم. یکی از خصوصیات پرسپولیس این بود که بدون حاشیه به کار خود ادامه داد و برای من مثل روز روشن بود که این تیم جام را بالا سر می برد. پرسپولیس در لیگ امسال تا هفته های پایانی به دنبال لغزش استقلال بود که این اتفاق در بازی با نساجی افتاد و پرسپولیس پیشی گرفت.

وی در مورد مصاحبه های اعضای تیم استقلال و اعلام آرای کمیته انضباطی گفت: در حال حاضر پرداختن به این مسائل فایده ای ندارد و جام در دستان پرسپولیس است. این صحبت ها طبیعی است، زمانی که یک تیم ۲۰ هفته صدر جدول قرار دارد اما در انتهای فصل تیم دیگر قهرمان می شود، همگی از لحاظ شخصیتی و روحی به هم می ریزند و ممکن است خیلی حرف ها بزنند. من نمی توانم بگویم که کمیته انضباطی چقدر باید جریمه کند. ممکن است بازیکنی برای بار اول خطا کند و به او تذکر دهند. این مسائل در ایران بیشتر از جاهای دیگر رخ می دهد.

وی افزود: برخی ها می گویند که اشتباهات داوری بوده در حالی که اشتباه داوری در همه جا دنیا وجود دارد و تا زمانی که VAR نیاید درست نمی شود.

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص داوری این فصل لیگ و ضررهای پرسپولیس از اشتباهات داور عنوان کرد: خیلی جاها داوری ها به نفع استقلال بوده است. در بازی آخر قضاوت امیر عرب براقی فوق العاده بود و تنها یک اشتباه داشت که فکر می کنم صحنه برخورد حامد لک به سروش رفیعی را ندید و در این صحنه داور خط باید او را راهنمایی می کرد. در خصوص گل پرسپولیس صحنه بسیار سختی بود و به نظرم اگر داور اروپایی هم بود اشتباه می‌کرد. اگر داور اعلام آفساید می کرد باز هم پرسپولیس می توانست در دقایق پایانی گل بزند.

من فکر می کنم تیم استقلال خودشان باعث نایب قهرمانی تیمشان شدند، اگر پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان گل نمی خورد ممکن بود استقلال به فکر گل زدن باشند تا مساوی کردن و خداراشکر که ۳ گل خوردیم و ۴ گل زدیم.

کرمانی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا ویرا باید در تیم بماند یا خیر گفت: در ابتدا باید به یحیی گل محمدی خسته نباشید گفت و از او تشکر کرد و زحمت بسیاری برای تیم کشید. اوسمار ویرا یکی از بهترین انتخاب های درویش بود و هیچ کسی جز او نمی تواست پرسپولیس را به قهرمانی برساند. او تقریبا روش یحیی گل محمدی را در دستور کار قرار داده بود و امتیازات جمع شده توسط یحیی هم در این قهرمانی تاثیر گذار بود.

وی در خصوص عملکرد بازیکنان جدید پرسپولیس و پاسخ به این سوال که در فصل بعد سرخ پوشان نیاز به جذب بازیکن دارد یا خیر عنوان کرد: برای اولین بار بود که دو بازیکن خارجی جذب کردیم و فوق العاده ظاهر شدند. مخصوصا اوستون اورونوف خیلی در بازی ها تاثیر گذار بود و امیدوارم که سال بعد هم او را داشته باشیم. ۱۰۰ درصد در دفاع و خط حمله نیاز است تقویت شویم و اگر در پست مهاجم و دفاع یک بازیکن آسیب می دید به مشکل می خوردیم چون امکان این وجود ندارد که یک فصل را با یک مهاجم جلو برد.

بازیکن سابق پرسپولیس در مورد عملکرد امیر رضا رفیعی عنوان کرد: رفیعی آینده روشنی دارد و عملکرد خیلی خوبی داشت اما با این حال به یک دروازه بان دیگر نیاز داریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)