ستاره پرسپولیس در نیمه دوم دهه ۶۰ بر این باور است که کم گل خوردن، ویژگی مهمی برای رسیدن به عنوان قهرمانی است.

مرتضی کرمانی مقدم گفت: فصل گذشته پرسپولیس زیاد گل می‌خورد و همه انتقاد می‌کردند که دفاع تیمی‌بچه‌ها ضعیف است. خود یحیی گل محمدی هم اعتراف کرد که یکی از دلایل اصلی قهرمان نشدن این تیم زیاد گل خوردن بوده است درحالی که استقلال با وجود آن که زیاد گل نمی‌زد اما با همین فرمول قهرمان لیگ بیست و یکم شد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد یحیی گل محمدی در این فصل فرمول قهرمانی را به دست آورده باشد. پرسپولیس در ۹ بازی گذشته لیگ برتر فقط ۳ گل دریافت کرده که این آمار و کم گل خوردن ویژگی مهم این تیم است. درواقع پرسپولیس در هر ۳ بازی یک گل خورده است که اگر بتواند این روند خوب دفاعی را ادامه دهد با همین فرمول در ۳۰ بازی ۱۰ گل خواهد خورد. این تعداد گل خورده می‌تواند هر تیمی را به عنوان قهرمانی برساند کمااینکه سال گذشته نیز مشابه چنین اتفاقی افتاد.

مهاجم تکنیکی و قدرتی اسبق پرسپولیس ضمن اشاره به انتقادات صورت گرفته از کم گل زدن این تیم در فصل جاری، یادآور شد: پرسپولیس یک تیم بزرگ است که همه انتظار دارند در بازی‌های مختلف ۲ یا ۳ گل بزند. شاید اولین هدف یحیی گل محمدی همان طور که پیش تر گفتم برای فصل جاری درست کردن سازماندهی دفاعی پرسپولیس بوده باشد. او فصل گذشته تجربه خوبی به دست آورد و متوجه شد زیاد گل خوردن عامل اصلی دور شدن این تیم از قهرمانی و واگذاری آن به استقلال بوده است. بنابراین طبیعی بود اول بخواهد این ضعف را برطرف کند. شاید برنامه بعدی یحیی گل محمدی زدن گل‌های بیشتر بوده باشد که به زودی اتفاق خواهد افتاد. من هم معتقدم زدن ۹ گل در ۹ بازی و آمار یک گل زده در هر مسابقه برای پرسپولیس قابل قبول نباشد اما مطمئن هستم این ضعف به زودی درست می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: شاید هم یکی از دلایلی که پرسپولیس و یحیی گل محمدی نتوانستند برنامه‌های خود را به خوبی انجام دهند تعطیلی لیگ برتر به خاطر بازی‌های تیم ملی بوده باشد. اینکه دو هفته لیگ برتر تعطیل شد و درآن وقفه افتاد و با توجه به اینکه تعداد ملی پوشان پرسپولیس بیشتر بودند این تیم در شروع دوباره دچار مشکل شد. حالا هم بازیکنان ملی پوش پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها باید هفته ای سه روز بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی برای ریکاوری بگذارند. هر چند تیم ملی همیشه در اولویت بوده اما می‌خواستم بگویم این مسئله یک مقدار نظم و کارهای پرسپولیس را به هم ریخته است.

کرمانی مقدم به نزول برخی ستاره‌های پرسپولیس مثل مهدی ترابی نیز اشاره کرد و گفت: در بخش تهاجمی‌شما بایدهافبک‌های خلاق و پاسوری داشته باشید. مهدی ترابی در فصول گذشته یکی از چهره‌های تأثیرگذار پرسپولیس در فاز تهاجمی‌بوده و خیلی می‌توانست در این بخش به تیمش کمک کند. متأسفانه به نظر می‌رسد او و برخی دیگر از بازیکنان تهاجمی‌پرسپولیس دچار افت و نزول شده باشند. امیدوارم این بازیکنان هر چه زودتر به اوج برگشته و بتوانند به پرسپولیس کمک کنند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص رقابت این تیم با استقلال در صدر جدول عنوان کرد: به نظر می‌رسد در فصل جاری هم رقابت اصلی بین دو تیم پرسپولیس و استقلال باشد. البته من فکر می‌کنم یک مقدار شانس پرسپولیس بیشتر باشد چرا که این تیم در بخش دفاعی بهتر نشان داده است. سایر تیم‌ها مثل سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان یا گل گهر سیرجان هم رقابت تنگاتنگی دارند و تیم‌های خوبی به شمار می‌روند اما بعید می‌دانم بتوانند به عنوان قهرمانی برسند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: من شنیدم یکسری مشکلات حاشیه ای در خصوص مشکلات مالی برای پرسپولیس به وجود آمده است. من می‌دانم آقای درویش چقدر در باشگاه زحمت می‌کشد تا مشکلات را به حداقل برساند و کادرفنی و بازیکنان هم تلاش می‌کنند بهترین نتایج را کسب کنند. شاید تنها چیزی که بتواند جلوی پرسپولیس را بگیرد همین مسائل حاشیه ای است. پرسپولیس در حال حاضر بهترین و کامل ترین تیم لیگ برتر است و اگر مشکلات حاشیه ای روی این تیم تأثیرمنفی نگذارد، یحیی گل محمدی و شاگردانش می‌توانند همین طور که صدرنشین شده اند، در پایان فصل قهرمانی را نیز به دست بیاورند. امیدوارم مشکلات موجود هر چه زودتر به اتمام برسد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)