مرجع خبری پرسپولیس : روز شانزدهم آبان ماه 85 پرسپوليس و مس براي اولين بار در كرمان رودرروي هم قرار گرفتند و حالا تقريبا به فاصله چهار سال (با چهار روز اختلاف) اين مسابقه در شرايطي تكرار مي‌شود.

 

درحالی كه نماينده كوير ديگر آن تيم گمنام تازه لیگ برتری شده نيست. در آن مسابقه كه در هفته‌هاي نخست ليگ ششم انجام شد، تيم كم‌بنيه دنيزلي كه البته هر چه جلوتر مي‌رفت قشنگ‌تر بازي مي‌كرد از پس حريف چغر كرماني به رهبري نادر دست‌نشان برنيامد هر چند قضاوت مسعود مرادي تا حدودي پرسپوليسي‌ها را اذيت كرد. بازي اول دو تيم در چمن مصنوعي ورزشگاه امام علي (ع) كرمان انجام شد و بازيكنان پرسپوليس زمين سفت كرمان را دليل نتيجه نگرفتن‌شان پس از احيا در ليگ برتر عنوان كردند.

مسابقه بعدي در كرمان باز هم گلي نداشت. تيم مدعي پرسپوليس با رهبري افشين قطبي و در مسير قهرماني به ناگهان مقابل تيمي كه امير قلعه‌نويي تحويلش گرفته و متحولش كرده بود قرار گرفت و تن به تساوي داد. داوري اين مسابقه هم حرف و حديث‌دار بود و مسعود مرادي نه تنها واژگون شدن كعبي در محوطه جريمه حريف را خطا نگرفت

 

بلكه او را با كارت زرد دوم از بازي اخراج كرد تا در پايان قطبي راضي به اين تساوي خارج از خانه باشد. پس از اين مسابقه امير قلعه‌نويي به خوش‌شانسي پرسپوليس تاكيد مي‌كرد و اين مساله تقابل‌هايي رسانه‌اي بين پرسپوليسي‌ها و مربي استقلالي مس به وجود آورد.

 

در بازي رفت البته پرسپوليس با تك گل ديرهنگام فراز فاطمي مقابل مس به پيروزي رسيده بود؛ بازيكني كه امروز براي شكست پرسپوليس با پيراهن مس مبارزه خواهد كرد.
***
مسابقه بعدي پرسپوليس- مس در كرمان در ليگ هشتم و در دور برگشت اتفاق افتاد. پرسپوليس در اين مسابقه رودرروي تيمي كه پرويز مظلومي سرمربي‌اش بود قرار گرفت و خيلي زود با گل پژمان نوري جلو افتاد اما فقط در فاصله چند دقيقه روح‌الله بيگدلي نتيجه را مساوي كرد و در نهايت بازي يك- يك تمام شد. پرسپوليسي‌ها در اين بازي هم به داوري معترض بودند و عقيده داشتند مهاجم حريف از دست خود براي گلزني استفاده كرده اما رحيمي مقدم داور مسابقه نظر سرخ‌پوشان را رد كرد.

اين مسابقه البته به شدت تحت تاثير نتيجه بازي رفت و اتفاقاتش قرار داشت و حساسيت‌اش دو چندان شد. در بازي رفت پرسپوليس سراپا حمله در دقيقه 80 اسير ضد حمله مس و گل روح‌الله عطايي شد، مسعود مرادي هم خطاي هند مدافع مس را پنالتي تشخيص داد تا داريوش مصطفوي در آن سخنراني تاريخي برنامه نود با قانون نيوتن محرز بودن اين پنالتي را تاييد كند اما رحيمي مقدم در بازي برگشت تحت تاثير اين مسائل قرار نگرفت

***

 

در هفته اول ليگ نهم، پرسپوليسي كه زلاتكو كرانچار فقط 12 روز قبل از شروع فصل تحويلش گرفته بود بايد رودرروي تيمي قرار مي‌گرفت كه براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا تجهيز شده بود هر چند به لحاظ فني مشكلات زيادي داشت. پرسپوليس در اين مسابقه هم پيش افتاد، اين بار با گل‌هاي شيث كه در ريباند پنالتي‌اش گل زد و هادي نوروزي كه دو بار فرصت‌طلبي كرد. پرسپوليس در كرمان و نيمه نخست به پيروزي چشمگير دست يافته بود و با نتيجه يك-3 از حريف چغرش پيش افتاده بود تا طلسم برنده نشدن در كرمان را بشكند اما هنرنمايي ادينيو به كمك ميزبان آمد تا 2 گل او بازي را به تساوي 3-3 بكشاند. اين مسابقه هم به لحاظ داوري بي‌حاشيه نبود و با اخراج عجيب شيث رضايي در دقايق پاياني حرف و حديث‌هايي درباره قضاوت اين مسابقه پيش آمد و داور پس از آن کارت قرمز اشتباه خود را پس گرفت!

*********

امروز پرسپوليس و مس به فاصله چهار سال از اولين رويارويي‌شان براي پنجمين بار در كرمان به مصاف هم مي‌روند. تنها بازمانده‌هاي آن مسابقه فرزاد حسين‌خاني از مس و كاپيتان امروز نارنجي‌پوشان به علاوه كريم باقري و حسين بادامكي كاپيتان اول و چهارم سرخ‌پوشان هستند كه احتمالا امروز قرمز نمي‌پوشند.

پرسپوليس در 4 مسابقه قبلي هرگز طعم پيروزي در كرمان و مقابل مس را نچشيده و با 4 تساوي قبلي امروز در حسرت پيروزي مقابل نارنجي‌هاي كوير به دنبال صدرنشيني است. تيم دايي مي‌خواهد طلسم كوير را بشكند اما گلزن قهار فوتبال ايران كه مسووليت فني پرسپوليس را بر عهده دارد نيز مي‌داند كار دشواري براي رسيدن به اين هدف بزرگ خواهد داشت.

در عين حال داوري هر 4 مسابقه قبلي در كرمان و حتي يكي از بازي‌هاي دو تيم در تهران حاشيه‌دار و پر از حرف و حديث بوده و پيش‌بيني اينكه پس از حساسيت‌هاي اخير پرسپوليس نسبت به داوري بازي‌هايش، در اين مسابقه هم از اين حيث خبرساز شود پر بيراه نيست. چنانچه پرسپوليس امروز هم در كرمان برنده نباشد طلسم پيروز نشدن در كوير وارد 5 سالگي مي‌شود، آيا تيم دايي توانايي شكست اين طلسم را دارد؟

 

اما امروز بعد از سه برد پياپي پرسپوليس تبديل به تيمي شده كه هوادارانش مي‌خواهند. در تيم فعلي پرسپوليس به لحاظ فني به سختي مي‌توان نقطه ضعف يا مشكلي پيدا كرد. به غير از مسائل فني، وحدت و يكپارچگي در بين اعضاي تيم و رابطه فوق‌العاده قدرتمند و سالمي كه بين سرمربي و بازيكنان وجود دارد نقطه قوت اصلي سرخ‌ها به حساب مي‌آيد.

 

با اين وجود پرسپوليس در كرمان كار فوق‌العاده دشواري دارد. حتي بعد از سه برد پياپي و حضور در يكقدمي صدر جدول، قرار گرفتن رودرروي تيم پنجم جدول كه پس از سه هفته شكست، در 11 مسابقه قبلي‌اش طعم شكست را نچشيده دشوار است. علي دايي و تيمش به خوبي به اين مساله واقف هستند اما به نظر مي‌رسد تيم فعلي پرسپوليس به آن حد از توانايي رسيده كه بتواند مس را حتي در خانه‌اش شكست دهد و حداقل براي مدتي كوتاه صدرنشين ليگ برتر شود.پرسپوليس به خواسته كاشاني بنا را بر اين گذاشته كه از سه بازي باقيمانده 7 امتياز گرفته و تا پايان نيم‌فصل 34 امتياز بگيرد، بنابراين اگر براي بازي با سپاهان مساوي مناسب باشد، تيم دايي چاره‌اي جز رسيدن به چهارمين برد پياپي در كوير ندارد. حال اينكه از چه راهي و چگونه به اين برد برسد بايد تا امروز ساعت 14:30 منتظر بود.

چهره : اميرحسين فشنگچي

حالا كه تعداد مهره‌هاي كارگشاي پرسپوليس زياد شده حتي بدون حضور 2 مهره اصلي و تاثيرگذار مي‌توان روي نبوغ شماره 23 جوان پرسپوليس حساب باز كرد. فشنگچي در مصاف با نفت نمايش فوق‌العاده‌اي ارائه داد و بسياري از هواداران پرسپوليس را به ظهور ستاره‌اي در تيم محبوبشان اميدوار كرد. حالا همه مي‌خواهند ببينند آيا فشنگچي در بيرون از تهران، مقابل يك تيم بالاي جدولي و براي دومين هفته پياپي مي‌تواند همان بازيكن سرنوشت‌ساز و موثر باشد؟


تركيب احتمالي ميزبان

دروازه بان: عليرضا قديري مدافعان مياني: نبي‌الله باقري‌ها، پيروز قرباني مدافعان كناري: فرهاد سالاري، فرزاد حسين‌خاني هافبك‌ها: احمد حسن‌زاده، ابوالقاسم دهنوي، ميلاد فخرالديني، محمد منصوري مهاجمان:‌ لوسيانو ادينيو و فراز فاطمي

که البته شانس بازی باقریها کم است.

تركيب احتمالي ميهمان

دروازه بان: عليرضا حقيقي مدافعان مياني: سپهر حيدري، عليرضا نورمحمدي مدافعان كناري: عليرضا محمد، جلال اكبري هافبك‌هاي تدافعي: كريم باقري (حسين بادامكي) و مازيار زارع هافبك‌هاي تهاجمي: هادي نوروزي، محمد نوري و اميرحسين فشنگچي مهاجم: اشپيتيم آرفي

 

پنج‌شنبه 20/8/89، هفته پانزدهم دهمين دوره ليگ برتر، ورزشگاه شهيد باهنر كرمان
داور: هدايت‌الله ممبيني
كمك‌ها: رضا سخندان و مسعود فرح‌نيا

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)