مرجع خبری پرسپولیس : شماره 8 پرسپولیس در تاریخ 43 ساله این باشگاه شماره عجیبی محسوب می شود. بازیکنان بزرگی در طول تاریخ وارث این پیراهن شدند و از این رو شماره 8 را جاودانه کردند.

 

البته شماره های دیگری هم هستند که برای هواداران پرسپولیس نوستالژی زیادی دارند. مثلا شماره 7 که سال ها تنها زیبنده علی پروین بود و فصل قبل به پسرش رسید یا شماره یک که احمدرضا عابدزاده را عقاب آسیا و محبوب هواداران پرسپولیس کرد.

 

پیراهنی که قبل از عابدزاده بزرگان زیادی آن را به تن داشتند اما هیچ کدام مثل عابدزاده به آن شان و اعتبار ندادند. حکایت شماره 8 پرسپولیس اما حکایتی متفاوت است.

 

اگر از هواداران پرسپولیس بخواهید نسبت به شماره پیراهن ها برای حریفشان کری بخوانند حتما از شماره 8 شروع می کنند زیرا نکات عجیب و جالبی در مورد شماره 8 وجود دارد.

 

اولین شماره 8 تاریخ باشگاه پرسپولیس حسین کلانی است، یکی از بزرگترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران که با به ثمر رساندن 6 گل در دربی پایتخت برای هواداران پرسپولیس افسانه شد. او البته در تیم ملی شماره 7 را می پوشید و علی پروین شماره 8 تیم ملی بود.

 

بعد از کلانی ، جهانگیز فتاحی صاحب شماره 8 پرسپولیس شد. فتاحی هم سال ها در پرسپولیس بازی کرد و اگر از هواداران قدیمی این تیم باشید خاطرات زیادی با نام فتاحی دارد. بعد از فتاحی علیرضا حیدری شماره 8 پرسپولیس را پوشید، مردی که اگرچه روزهای زیادی در جمع پرسپولیسی ها نبود اما در همان دوران کوتاه شماره 8 هرگز از تنش خارج نشد.

 

بعد از حیدری، ناصر محمدخانی که آن زمان یک مهاجم جوان و ریز اندام بود شماره 8 پرسپولیس را پوشید. در مورد ناصر محمدخانی زبان از تعریف و تفسیر کوتاه است، مردی که در اواسط دهه 60 ستاره پرسپولیس و تیم ملی ایران بود.

 

بعد از محمدخانی باشگاه پرسپولیس مجبور شد شماره 8 را کمی گشادتر بدوزد چون یک مهاجم تنومند به نام کرمانی مقدم وارث شماره 8 ناصر محمدخانی بود. بازیکنی که در مدت زمانی اندک محبوب هواداران پرسپولیس شد و از روی سکوها با «به به تو» مهاجم آن زمان تیم ملی برزیل مقایسه می شد.

 

بعد از کرمانی مقدم ، مجتبی محرمی از راه رسید و پیراهن شماره 8 پرسپولیس را پوشید. مجتبی محرمی یکی از متعصب ترین بازیکنان تاریخ باشگاه پرسپولیس است که حدود 10 سال پیراهن شماره 8 پرسپولیس را پوشید و وقتی در اواسط دهه 70 این پیراهن را از تن درآورد یاغی بزرگ سرخابی یعنی مهدی هاشمی نسب در قلب دفاع شماره 8 پرسپولیس را به تن کرد.

 

بعد از پیوستن هاشمی نسب به استقلال، حامد کاویانپور و علی کریمی شماره 8 پرسپولیس را پوشیدند. علی کریمی با پیراهن شماره 8 پرسپولیس در دربی جنجالی سال 79 و در آخرین دقایق بازی یک گل زیبا و خاطره انگیز به ثمر رساند و محبوبیت شماره 8 را در میان هواداران پرسپولیس چندین برابر کرد.

 

بعد از جدایی علی کریمی ، انصاریان به خاطر رفاقتی که با کریمی داشت پیراهن شماره 8 پرسپولیس را پوشید و تا پایان لیگ پنجم حرفه ای با این پیراهن در قلب دفاع پرسپولیس درخشید. اما بعد از جدایی او حسین بادامکی در لیگ ششم صاحب شماره 8 پرسپولیس شد، هر چند این شماره بر تن هافبک مشهدی دوام نداشت و در لیگ هشتم علی کریمی دوباره به پرسپولیس بازگشت و شماره 8 را از بادامکی پس گرفت.

 

عباس انصاری فرد مدیرعامل وقت پرسپولیس که رابطه خوبی با کریمی نداشت قرارداد ستاره تیمش را تمدید نکرد و شماره 8 را در مقابل دوربین خبرنگاران به اشپیتیم آرفی سپرد تا دو سال نیمکت نشینی این مهاجم کوزوویی تا حدودی از عظمت این شماره بکاهد.

 

هنوز کام هواداران پرسپولیس از قهرمانی جام حذفی با علی دایی شیرین بود که خبر بازگشت کریمی به پرسپولیس این شادی را صد چندان کرد. بدون شک علی کریمی در لیگ یازدهم شماره 8 پرسپولیس را به تن می کند تا یکبار دیگر این پیراهن را برای پرطرفدارترین تیم آسیا خاطره انگیز و دوست داشتنی کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)