هر مربی حق دارد بازیکنانش را خودش انتخاب کند و هر تصمیمی که می‌خواهد برای تیمش بگیرد. من هم اگر یک روز مربی شوم همین اختیار را دارم پس باید به تفکرات همدیگر احترام بگذاریم.

به گزارش روزنامه گل؛ شاید اگر کریم انصاری‌فرد، جواد کاظمیان، محمد نصرتی و میثم بائو هم در تراکتورسازی نبودند، حضور یک علی کریمی در ترکیب این تیم برای توجه زیاد به بازی پرسپولیس – تراکتورسازی کافی بود. البته این نگاه که روز به روز بیشتر شده و قطعا در شب بازی به اوج خود می‌رسد مربوط به دیروز و امروز نیست و در واقع از همان ظهر پنج‌شنبه‌ای که کریمی قراردادش را با تراکتورسازی امضا کرد شمارش معکوس برای عده‌ای از هواداران پرسپولیس بابت رویارویی آنها آغاز شد. شاید برای علی کریمی که با پیراهن استیل آذین هم روبروی پرسپولیس قرار گرفت، تکرار آن تجربه با لباس تراکتورسازی سخت نباشد اما هواداران دو تیم منتظر این بازی حساس و مهم هستند.

قبل از هر چیز از شرایط خودتان و تراکتورسازی بگویید.
شرایط خودم خوب است و خوشبختانه تمرین‌های منظمی را هم پشت سر گذاشتیم و کم‌کم آماده مسابقات می‌شویم.

استقبال زیادی هم از تمرین تراکتورسازی شده.
همه می‌دانند که تراکتورسازی طرفداران بسیاری دارد که به شدت علاقه‌مند به تیمشان هستند. حضور آنها در تمرین‌ها انگیزه بازیکنان را زیاد می‌کند.

ظاهرا ارتباط خوبی هم با شما دارند؟
من قبلا هم گفتم الان هم می‌گویم که از روز اول و در واقع همان شبی که به تبریز آمدم مورد استقبال و محبت هواداران تراکتورسازی و مردم شهر قرار گرفتم. امیدوارم بتوانم با شروع مسابقات با بازی‌های خوب در کنار سایر بچه‌های تیم، پاسخ محبت‌هایشان را بدهیم.

بازی اول شما با پرسپولیس است. مسابقه‌ای که یکی از سوژه‌های چند روز اخیر بوده، انجام این بازی در هفته اول را چطور ارزیابی می‌کنید؟
من قبل از اینکه پاسخ شما را بدهم دوست دارم به یک موضوعی اشاره کنم که شما هم در سوالتان به آن اشاره کردید.

بفرمایید.
من هم شنیدم که در مورد حاشیه‌های احتمالی این بازی خیلی صحبت شده به طوری که شاید اصلا در مورد مسائل فنی این مسابقه که بین دو تیم بزرگ برگزار می‌شود صحبتی نشده است. واقعا پرداختن به این حاشیه‌های احتمالی آن هم در حالی که هنوز بازی انجام نشده چه کمکی به فوتبال می‌کند؟ چقدر سطح کیفی بازی را بالا می‌برد؟

اما قبول کنید رویارویی شما، کریم انصاری‌فرد، جواد کاظمیان، آن هم پس از اتفاقات یکی دو ماه اخیر به اندازه کافی جذاب است.
مگر در سال‌های گذشته بازیکنان به تیم‌های دیگر و حتی تیم رقیب نرفتند. حرف من این نیست که اصلا اشاره‌ای نشود بالاخره این هم جزیی از کار رسانه‌ها است اما حرف من این است که زیاد پرداختن به آنها کمکی به فوتبال نمی‌کند.

ولی…
اجازه بدهید، من شنیدم که می‌گویند فلان بازیکن می‌خواهد از فلان مدیر انتقام بگیرد و یا فلان بازیکن می‌خواهد خودش را جلوی سرمربی تیم ثابت کند و از این دست حرف‌ها، مگر زمین فوتبال جای انتقام گرفتن است. این بازی بعد از 90 دقیقه تمام می‌شود و مطمئنم بازیکنان دو تیم همه تلاششان را برای پیروزی صرف می‌کنند و استقبال خوبی هم بعد از ساعت افطار می‌شود. پس با کم کردن حاشیه‌ها می‌توانیم فوتبال باکیفیت‌تری را ارائه دهیم.
 

 

بعد از قضیه پیراهن شماره هشت و بازوبند کاپیتانی تراکتورسازی، حالا بحث پیراهن شماره هشت پرسپولیس است که به بازیکن خارجی دادند و گفته می‌شود بقیه بازیکنان آن را قبول نکردند.
اتفاقا در مورد این هم می‌خواستم صحبت کنم. ببینید قبل از من بازیکنان بزرگی در پرسپولیس این پیراهن را بر تن داشتند که خیلی هم بهتر از من بودند. بعد از آنها این لباس به من رسید و حالا که من نیستم طبیعی است به نفر بعدی برسد. قرار نیست که آن پیراهن زمین بماند. اصلا مگر پیراهن مارادونا در بارسلونا و تیم ملی آرژانتین بایگانی شد؟ غیر از این است که بعد از او هم چند بازیکن پیراهنش را پوشیدند؟

یعنی برای شما این مساله مهم نبود؟
باور کنید من به این مسائل فکر نمی‌کنم. به هرحال هر مربی حق دارد بازیکنانش را خودش انتخاب کند و هر تصمیمی که می‌خواهد برای تیمش بگیرد. من هم اگر یک روز مربی شوم همین اختیار را دارم پس باید به تفکرات همدیگر احترام بگذاریم.

به هرحال در این بازی آن هم در آزادی مقابل هواداران پرسپولیس قرار می‌گیرید؟
ببینید هواداران پرسپولیس می‌دانند که در قلب من جای دارند و بعد از خدا همیشه ممنون محبت آنها بوده‌ام. اما الان بازیکن تراکتورسازی هستم و برای اینکه پولم حلال باشد باید تمام تلاشم را برای این تیم انجام دهم. پرسپولیس هم اینقدر بزرگ هست که نبودن یک بازیکن تاثیر منفی ایجاد نمی‌کند.

برمی‌گردم به سوال اولم و ارزیابی شما از انجام بازی با پرسپولیس در هفته اول.
بالاخره ما با پرسپولیس دو بار باید در لیگ بازی کنیم. شاید انجام بازی در هفته اول، حداقل خیال آن عده را که همیشه دنبال حاشیه‌سازی هستند راحت کند.

صحبتی مانده؟
*امیدوارم چهارشنبه شب، هواداران یک فوتبال زیبا را از دو تیم ببینید تا شروع خوبی هم برای لیگ باشد. فوتبال بازی می‌کنیم تا تماشاگران لذت ببرند، همین.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)