پرسپولیس نیوز : کاپیتان پیشین تیم ملی گفت:هر یک ازاتفاقاتی که در باشگاه پرسپولیس از آغاز فصل تاکنون رخ داده،می تواند آرامش یک تیم را برهم بزند.

کریم باقری،درباره اینکه درباره وضعیت تیم ملی در جام ملت های آسیا چه نظری دارد عنوان کرد:ما باید بر اساس داشته هایمان اظهارنظر کنیم و اینکه تیم ملی چگونه برای این مسابقات آماده شده است.بنابراین انتظار ما از تیم ملی نه باید زیاد باشد و نه کم.تیم ملی ما قابلیت های بالایی هم دارد.در مجموع فکر می کنم انتظارات از تیم ملی باید برمبنای آن چیزی باشد که از این تیم تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد:ما در مرحله گروهی با سه تیم عربی بازی داریم که مسابقات تدارکاتی زیادی با تیم های خوب داشتند و با همه قوا در جام ملت ها حاضر می شوند.بالعکس ایران که بازی های تدارکاتی کمی داشت.البته این موضوع دلیل نمی شود تا ما امیدوار نباشیم چون تواناییهای تیم ملی زیاد است.

هافبک پیشین تیم ملی درباره اینکه آیا به صعود تیم ملی از گروهش امیدوار است یا نه خاطرنشان کرد:اینکه من چه فکری می کنم مهم نیست.ما با تیم هایی بازی داریم که همانطور که گفتم تدارکات زیادی داشتند.همه ما امیدواریم تیم ملی راهی مراحل بالای جام ملت ها شود.

وی درباره اینکه آیا تیم ملی می تواند قهرمان شود یا نه گفت:تیم ملی با حریفانی روبرو می شود که سرمایه گذاری وسیعی داشته اند.ما باید منطقی نگاه کنیم و حق نداریم انتظارات را بالا ببریم چون این مساله فشار روحی را روی تیم بیشتر می کند.با این وجود تیم ایران از نظر حریفان حاضر در آسیا تیم قابل احترامی است.

باقری درباره انتظار وزارت ورزش از قهرمانی از تیم ملی در جام ملت های آسیا اظهار داشت:این دیگر نظر آنهاست ولی من دیدگاهم را درباره تیم ملی بیان کردم.

وی درباره اینکه آیا تیم ملی می تواند به جمع 4 تیم برتر آسیا برود یا نه گفت:حضور در جمع 4 تیم سخت است هرچند دور از انتظار نیست.تیم ملی همیشه کارهای بزرگی انجام داده است.با این وجود باید دید در عمل چه اتفاقاتی می افتد.همه چیزهایی که می گویم در حد حرف است و در مجموع به توان فنی بازیکنان ایمان دارم.

باقری درباره اینکه کی روش گفته است تیم ملی در رنکینگ آسیا اول است اما از نظر تدارکات آخر محسوب می شود اظهار داشت:در جام ملت ها چه اول شویم و چه آخر،کی روش باید پاسخگوی نتایج تیم ملی باشد.او نظرش را گفته و من نمی خواهم در این باره حرفی بزنم.

وی درباره اینکه آیا از نظرش این اظهارنظر،می تواند نوعی بهانه جویی برای ناکامی احتمالی تیم ملی باشد گفت:من نمی دانم این اظهارنظر واقعیت بوده یا کی روش بهانه جویی کرده است.به هر حال کی روش مسولیت فنی تیم ملی را برعهده دارد و نظرش را داده است.باز هم می گویم جام ملت های آسیا مسابقات مهمی است و همه باید از تیم ملی حمایت کنند و بستر مناسبی برای موفقیت تیم ملی فراهم آورند.نباید کاری کنیم که ملی پوشان تحت فشار قرار بگیرند.جام ملت ها نه تنها در آسیا و بلکه فراتر از آن در قاره های دیگر هم مورد توجه است.به عنوان مثال پس از جام ملت های آسیا در سال 1996 تحول اساسی در فوتبال ما رخ داد و بازیکنان ما راهی تیم های بزرگ اروپایی شدند.این مساله نشان دهنده اهمیت این مسابقات است.امیدوارم همه به موفقیت تیم ملی فکر کنیم و اهالی فوتبال حرفی نزنند که فشار روی تیم ملی زیادتر شود و روحیه بازیکنان پایین بیاید.من تجربه این روزها را دارم و می دانم نظرات پیشکسوتان و کارشناسان در این مقطع چقدر می تواند بر روی بازیکنان تیم ملی تاثیر بگذارد.

مربی سابق پرسپولیس درباره انتقادات صورت گرفته به خریدهای سرخپوشان در نیم فصل اظهار داشت:من به باشگاه نزدیک نیستم و نمی توانم اظهارنظر دقیقی در این باره انجام بدهم.خارج از بحث نقل و انتقالات باید بگویم هر یک ازاتفاقاتی که در باشگاه پرسپولیس از آغاز فصل تاکنون رخ داده،می تواند آرامش یک تیم را برهم بزند.اگر آرامش نباشد همه چیز به هم می ریزد و اگر همه چیز به هم بریزد حرف و حدیث ها زیاد می شود.در مجموع پرسپولیس فصل را با مشکل شروع کرد و این مشکلات هر روز بیشتر و بیشتر شد.

وی درباره اینکه راه حل از نظرش چیست گفت:من فقط می گویم و می پرسم چه زمانی قرار است این مشکلات تمام شود؟چرا مشکل بایداز سر و روی پرسپولیس بالا برود؟البته استقلال هم مشکلات خاص خودش را دارد اما به نظرم مشکلات پرسپولیس خیلی بیشتر بوده است.من نمی توانم بگویم این مشکلات چگونه حل می شوند و نباید پاسخ بدهم چون تصمیم گیر نیستم.آنهایی که تصمیم گیر بودند باید پاسخگو باشند.شاید یکی از راهها واگذاری هر چه سریعتر پرسپولیس به بخش خصوصی باشد.

باقری درباره اینکه پرسپولیس طی سال های گذشته حامی مالی جدی نداشته است اظهار داشت:این مشکلات باید هر چه زودتر برطرف شوند.من خودم را یک هوادار پرسپولیس می دانم و به عنوان عضو کوچکی از این خانواده بزرگ مثل همه هواداران از مشکلاتی که وجود دارد ناراحتم.مردم حق دارند نگران و ناراحت باشند اما بیش از مردم این تصمیم گیرندگان هستند که باید ناراحت باشند.

وی درباره حضورش در کلاس های مربیگری گفت:من در کلاس c آسیا شرکت کردم و سپس قرار بود در کلاس B شرکت کنم اما به دلیل کارهایی که پیش آمد نتوانستم در این دوره حاضر شوم.قطعا در دوره بعد این کلاس شرکت می کنم.

باقری درباره دلیل عدم حضورش در دوره B مربیگری آسیا اظهار داشت:قرار بود به دعوت مسولان برگزاری جام ملت ها،به استرالیا بروم.البته کار شخصی برایم پیش آمد و مجبور شدم در تهران بمانم.این مساله باعث شد در کلاس دوره B شرکت نکنم و از سوی دیگر هم نتوانم به استرالیا بروم.

وی درباره اینکه هدف نهایی اش در بحث مربیگری چیست گفت:هنوز درباره اینکه آیا قصد سرمربیگری دارم یا نه با خودم کنار نیامده ام.این مساله به آینده برمی گردد.اگر الان در کلاس ها شرکت می کنم به این دلیل است که سالهاست فوتبال بازی می کنم و می خواهم دانشم را افزایش بدهم.

باقری درباره خداحافظی ناگهانی علی کریمی از تیم ملی اظهار داشت:من نمی دانم چرا کریمی از تیم ملی خداحافظی کرد و از طریق رسانه ها از این مساله مطلع شدم.تا زمانیکه کریمی موضوع را باز نکند نمی توان در این باره قضاوت کرد.به هر حال او بازیکن بزرگی بود و شک ندارم در مقطع فعلی دوست دارد تیم ملی در جام ملت ها نتیجه بگیرد و با دست پر به کشور بازگردد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)