مرجع خبری پرسپولیس :  نشستي با حبيب كاشاني بـراي بـازي خـداحـافـظي نـداشتم /  الان از تيم ملي حمايت نمي‌كنيم بعد دنبال مقصر مي‌گرديم / همه جام ملت‌ها را فراموش كرده‌اند

 

 

كريم باقري به عنوان عضو تازه وارد كادر فني تيم ملي نيز بر آن تاكيد دارد و مي‌گويد: «همه فراموش كرده‌اند كه مسابقه‌هاي مهمي همچون جام ملت‌ها را پيش رو داريم.»

 

كريم باقري در كسوت عضو كميته فني فدراسيون فوتبال و مشاور فني قطبي در گفت‌وگویی درباره تيم ملي و شرايط اين روزهايش صحبت كرد و البته نگران وضعیت پرسپولیس نیست هست :

 

* يك هفته پس از آن كه در نشست كميته فني، قطبي شما را به عنوان مشاور فني‌اش انتخاب كرد، او با شيميزو اسپالس ژاپن قرارداد بست. فكر مي‌كنيد قطبي كارش حرفه‌اي بود؟

 

به هر حال قطبي يك ماه ديگر با فدراسيون فوتبال قرارداد داشت و بعد از آن آزاد مي‌شد. طبيعي بود كه بايد براي آينده‌اش تصميم مي‌گرفت. مهم نيست كه كار قطبي حرفه‌اي بود يا نه. ما بايد دنبال حل مشكلات فوتبال‌مان برويم.

 

 

* با اين همه پس از رسانه‌اي شدن خبر امضاي قرارداد شيميزو اسپالس، گمانه‌زني‌ها براي يافتن جانشين قطبي شدت گرفته و انگار همه يادشان رفته كه جام ملت‌هايي هم وجود دارد.


اين اتفاق جديدي نيست. وقتي قرارداد يك مربي رو به اتمام است، اين حرف‌ها پيش مي‌آيد. الان شرايط طوري شده كه همه فكر و ذكر‌شان شده سرمربي بعدي تيم ملي. در حالي كه بايد همه از سرمربي كنوني حمايت كنيم. متاسفانه يك روز اسم مارادونا مطرح مي‌شود و يك روز اسم اريكسون. همه فراموش كرده‌اند كه تا چند روز ديگر بايد در جام ملت‌ها بازي كنيم. با اين حال همان طور كه گفتم اين اتفاق جديدي در فوتبال ما نيست. پيش از حضور در مسابقه‌هاي اين‌چنين مهم، از تيم ملي حمايت نمي‌شود و وقتي تيم ملي نتيجه نگرفت، شروع مي‌كنند به ايراد گرفتن و تهمت زدن. به خاطر همين مساله بوده كه هيچ وقت نتيجه نگرفته‌ايم. فدراسيون فوتبال هم بايد تمام فكر و ذكرش تيم ملي باشد، يك بچه 5 ساله هم مي‌داند كه فدراسيون دنبال سرمربي است.

 

* البته وقتي فدراسيون فوتبال اعلام كرد كه براي پس از جام ملت‌ها به دنبال سرمربي است، مطرح كنندگان اين ايده آن را حرفه‌اي قلمداد كردند و گفتند اين كاري است كه در هر جاي دنيا مي‌افتد.


مسلما در همه جاي دنيا براي فوتبال برنامه‌ريزي مي‌كنند. ما هم ادعا مي‌كنيم كه مثل آن‌ها هستيم، اما بايد از آن‌ها ياد بگيريم كه فوتبال حرفه‌اي چيست. قطعا وقتي تيم ملي بازي دارد، كل آن كشور پشت سر آن تيم هستند و از مربيان، بازيكنان و تيم ملي‌شان حمايت مي‌كند؛ اما در مملكت ما همه چيز برعكس مي‌شود. زماني كه تيم ملي بازي دارد، كسي به تيم ملي نمي‌پردازد و وقتي تيم ملي نتيجه نمي‌گيرد، دنبال مقصر مي‌گرديم.

 

* فكر مي‌كنيد تيم ملي بتواند با اين شرايط در جام ملت‌هاي آسيا موفق شود؟

ـ به نظرم در گروه سختي قرار نداريم، اما شرايطي كه مهيا شده زياد جالب نيست. ممكن است اين شرايط به تيم ملي ضربه بزند. جامعه فوتبال بايد تلاش‌شان بر روي موفقيت تيم ملي در جام ملت‌ها باشد و فدراسيون هم بايد تصميم‌گيري درباره پس از جام ملت‌ها را بگذارد براي بعد از جام ملت‌ها.

 

* فدراسيون فوتبال را چقدر در شرايطي كه به وجود آمده مقصر مي‌دانيد؟

ـ به نظرم مسوولاني كه قرار است درباره آينده تيم ملي مصاحبه كنند، بايد شرايط و موقعيت را هم درك كنند. متاسفانه آن قدر حرف و حديث‌هايي به وجود آمده كه ممكن است لطمات زيادي را به تيم ملي بزند.

 

* اواسط هفته خبر رسيد كه قرار است درباره بازي خداحافظي با حبيب كاشاني جلسه داشته باشيد. جلسه برگزار شد؟

ـ قرار نبود جلسه‌اي داشته باشيم و جلسه هم برگزار نشد.

 

* پرسپوليس در بازيهاى اخير موفق عمل نكرده، فكر مى كنيد علت چيست؟

متاسفانه من دقيقاً از جريان اتفاقات یکی دو بازی اخیر  با خبر نيستم. فقط متاسفم كه شرايط تيم اينطورى شده است و باخت هاى متوالى باعث شده امتيازات زيادى از دست پرسپوليس برود.

* اين ۴ شكست نگرانى ها را در مورد آينده پرسپوليس در اذهان به وجود آورده است!

 

مسلماً اوضاع اينطورى نمى ماند و شرايط عوض مى شود. درست است اين باخت ها يك مقدار باعث بدبينى شده اما مطمئن هستم اين موضوع مقطعى است و به زودى زود بر طرف مى شود. فرصت براىجبران هنوز باقى است و اميدوارم از بازى بعدى تيم به شرايط ايده آل و روزهاى اوج خود بازگردد.

 

* هر چند مدتى است از تيم دور هستيد اما قطعاً مى توانيد در مورد علت بروز اين مشكلات صحبت كنيد؟

پرسپوليس تيم بزرگى است و بروز اين مشكلات نمى تواند دائمى باشد به نظر من باخت هاى اخير باعث شده يك مقدار مسائل روحى و روانى در تيم به وجود بيايد. همين موضوع شايد علت اصلى توالى اين شكست ها باشد. به هرحال آنچه مسلم است مطمئن هستم اين موضوع قابل حل شدن است و مساله بغرنجى نيست كه باعث شود مشكلات و خداى ناكرده باخت هاى تيم تداوم داشته باشد.

* نقش نفرات با تجربه در اين ميان خيلى مهم است؟
صددرصد همينطور است كه مى گوييد. در اين شرايط كادر فنى، مديريت و نفرات با تجربه تيم با صحبت و روش هايى كه بلد هستندمى توانند كمك بزرگى براى پرسپوليس و پايان دادن به اين شرايط باشند.

 

* و اگر در اين شرايط كريم باقرى در پرسپوليس بود…!

به هرحال حالا كه نيستم اما پرسپوليس به خاطر نبود من به مشكل بر نمى خورد. پرسپوليس در حال حاضر نفرات خوب و با تجربه اى دارد كه مى توانند با حضور خودشان شرايط را به نفع تيم تغيير دهند.

* به نظر كريم باقرى اين تيم براى رهايى از اين شرايط شوك لازم دارد؟

نمى دانم. همانطور كه گفتم براى تيم هاى بزرگ و پرطرفدار در سراسر دنيا چنين اتفاق هايى رخ مى دهد مهم اين است كه نحوه برخورد و حل مشكل را بدانيم كه خوشبختانه من مطمئن هستم در آينده نزديك در پرسپوليس هم همه چيز رو به راه مى شود.

* پيش بينى كاپيتان پرسپوليس از بازى با صبا چيست؟

ان شاء الله كه تيم درفرصتی داشته و چند روزى از آن باقى مانده بتواند برنامه هاى خود را حساب شده ادامه دهد تا در روز بازى با ارائه يك نمايش خوب و قابل توجه، هر ۳ امتياز اين ديدار را به دست آورد تا بدين ترتيب شوك ناشى از اين برد خانگى باعث از بين رفتن مشكلات شود.

*  كريم باقرى هنوز بر سر تصميم قبلى خود است؟

بله، من تصميم خودم را گرفته ام و امكان تغيير آن وجود ندارد!

*  پرسپوليس حريفانش را در بازى هاى ليگ قهرمانان آسيا شناخته است، آيا پرسپوليس مى تواند در آسيا حرفى براى گفتن داشته باشد؟

همه تيمهاى حاضر در ليگ آسيا با برنامه و حساب شده پاى در اين رقابت ها مى گذارد. به هر صورت گروه پرسپوليس گروه آسانى نيست و تيم بايد با برنامه و حساب شده در اين رقابت ها حاضر شود. اميدوارم پرسپوليس با حضورى پرقدرت بتواند از نام و اعتبار خود و فوتبال ايران در آسيا به خوبى دفاع كند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)