مرجع خبری پرسپولیس : کریم باقری روز پنجشنبه برای هشتادو هفتمین بار بازوبند کاپیتانی سرخپوشان را بر بازو بست تا رکورددار کاپیتانی پرسپولیس در لیگ شود.

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس و به نقل از سایت رسمی باشگاه، کریم باقری در حالی در میانه میدان می دود، شوت می‌زند، پاس می‌دهد، سر هم بازیانش فریاد می زند، ضربه سر می‌زند، تکل می رود، درگیر می‌شود، کارت می‌گیرد و … که اگر کسی نداند  باور نمی‌کند این بازیکن متولد 1352/12/1 است.
کریم باقری بدون شک یکی از اسطور‌ه‌های باشگاه پرسپولیس است. زمانی‌که استانکو این بازیکن جوان را برای تیم ملی دعوت کرد و این بازیکن نیز از همان ابتدا با درخشش در تیم ملی و شم گلزنی بالائی که داشت خود را تثبیت کرد همگان ازحضور مدافعی قدرتمند و توانمند در خط دفاع ایران یاد می‌کردند. ولی اوج شکوفائی کریم به بازی های درخشانش در پرسپولیس و تیم ملی در خط هافبک باز می‌گردد. با حضور کریم در خط هافبک این بازیکن تولد دوباره‌ای یافت به طوریکه برای مدت‌ها خط هافبک تیم ملی را بیمه کرده و به رکوردهای جالبی نیز دست یافت. در سال 97 زمانی که بهترین‌های جهان از سوی مربیان دنیا انتخاب می شود سرمربی بولیویائی تیم ملی مالدیو در اظهار نظری جالب اشاره کرد:” تمام دنیا به دنبال بازیکنانی مانند رونالدو هستند زیرا در رسانه ها حضور پررنگی دارند ولی در ایران بازیکنی حضور دارد که شوت می زند، سر می زند، درگیر می شود، پاس می دهد و هر آنچه یک بازیکن باید داشته باشد دارد و آن شخصی نیست غیر از کریم باقری.”

کریم باقری یکی از لژیونرهای موفق ما بود. وی در تیم آرمینا بیلفد به مقام کاپیتانی رسید و با کمک کریم تیم به بوندس‌لیگا  صعود کرد.
کریم در بازگشت به ایران علیرغم پیشنهادات خوبی که داشت بازهم پیراهن سرخ را بر تن کرد تا به یکی از بزرگترین بازیکنان این تیم تبدیل شود.
سوالی که همیشه برای تمامی فوتبال‌دوستان که از نزدیک با کریم آشنا نیستند بوجود می آید این است راز تداوم حضور و موفقیت کریم چیست؟
پاسخ این سوال بسیار ساده است. کریم در طول عمر ورزشی خود سالم زندگی کرده است. همین سلامت در زندگی است که کریم در سن 37 سالگی کماکان کاپیتان  دوست داشتنی و متعصب سرخپوشان است.
کریم یکی از الگوهای خوب فوتبال برای جوانان است. این بازیکن با دوری جستن حاشیه‌ها در طول زندگی ورزشی خود به مانند یک ورزشکار واقعی زندگی کرده و به لحاظ فنی و اخلاقی همیشه زبانزد خاص و عام است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)