پرسپولیس نیوز : رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید از مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواسته تا قبل از دربی، با فرافکنی و درگیری رسانه‌ای، حساسیت و استرس ایجاد نکنند؛ در غیر اینصورت کمیته انضباطی با آنها برخورد خواهد کرد.

علی کفاشیان در حاشیه نشست رونمایی از تنها سامانه رسمی مخابراتی فوتبال ایران درباره جنگ رسانه‌ای استقلال و پرسپولیس در آستانه دربی، اظهار داشت: ما از مدیران این دو باشگاه خواستیم استرس ایجاد نکنند تا شاهد بازی خوبی باشیم. اگر غیر از این باشد، قطعا کمیته انضباطی با آنها برخورد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: برای این موضوع متاسفم. مدیران باشگاه استقلال و پرسپولیس باید خویشتندار باشند تا بازی تماشاگرپسند از آب در بیاید. اگر این فرافکنی‌ها ادامه یابد قطعا با آنها برخورد می‌شود. این دو باشگاه نباید مسائل ذهنی را روی سایتها عنوان کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان درباره داور دربی هم گفت: ما تصمیم گرفتیم داور ایرانی باشد و قطعا این مسابقه هم داور ایرانی خواهد بود.
 

 

کفاشیان در حاشیه رونمایی از سامانه مخابراتی 6020 فدراسیون فوتبال گفت: اکنون وضعیت باشگاه‌ها و فوتبال باید به سمت حرفه‌ای‌سازی برود. ما از لحاظ مالی در فوتبال در قاره آسیا اول هستیم و از لحاظ باشگاهی بعد از ژاپن در رده دوم قرار داریم.

وی افزود: با درآمدزایی که در فوتبال وجود دارد نمی‌توانیم به سمت پیشرفت برویم باید بپذیریم که درآمدزایی در فوتبال ما آماتوری شده و با این وضعیت نمی‌توانیم به سمت حرفه‌ای شدن برویم.

کفاشیان خاطرنشان کرد: در جلسات ما درآمد واقعی فوتبال در مقررات و بودجه دیده شده و اگر حق واقعی فوتبال داده نشود در سال جدید باید به همین شرایط به کارمان ادامه دهیم و فوتبال ما نمی‌تواند به سمت حرفه‌ای شدن برود از طرف خودم می‌گویم با این وضع نمی‌توانیم مسیر حرفه‌ای شدن را طی کنیم.

وی یادآور شد: برای حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی و سامانه محیطی برنامه‌ریزی کردیم از تمامی جوانب این مسئله را مورد بررسی قرار دادیم. اکنون می‌بینید بازیکنان ما برای نیم‌فصل به تیم‌های رده دومی یا سومی آسیا می‌روند اما به اندازه دو سه فصل ایران پول می‌گیرند باشگاه‌های ما توان دادن چنین پولی را ندارند در همین راستا در اولین قدم حق پخش تلویزیونی را اعلام کردیم تا در مجلس حق فوتبال دیده شود اگر حق فوتبال را بدهند نیازی به کمک دیگران نداریم.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: قراردادهای قبلی تمام شده و وارد فصل جدید قراردادهای مالی می‌شود اگر بخواهد وضعیت به همان شکل گذشته باشد خود من نمی‌توانم در این وضعیت کار کنم.

کفاشیان در مورد نماد یوزپلنگ ایرانی در لباس بازیکنان خاطرنشان کرد: وجود این نماد در لباس تیم‌ملی لحاظ شده و در رونمایی پیراهن تیم ملی در بهمن‌ماه و مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی خواهد شد. لباس مورد نظر را براساس شکل پرچم ایران و نماد یوزپلنگ به فیفا فرستادیم و پس از تایید نهایی رونمایی خواهیم کرد. برند ایران آل‌اشپورت است.
 

وی در مورد اینکه گفته می‌شود فیفا با وجود نماد یوزپلنگ ایرانی در لباس ایران مخالفت کرده است اظهار داشت: این مربوط به مسئله وجود نماد بر روی پیراهن ایران نیست بلکه قرار بود فیفا، یونسکو و محیط زیست جلسه‌ای با هم برگزار کنند که در مورد تفاهمنامه‌ای برای نماد یوزپلنگ ایرانی صحبت شود که این تفاهمنامه مورد قبول قرار نگرفت اما نماد روی لباس ایران جای خواهد گرفت.

کفاشیان در مورد کری‌خوانی‌هایی که قبل از دربی پایتخت بین اعضای دو تیم به وجود آمده خاطرنشان کرد: این مسئله رفتار بدی است و از باشگاه‌ها و علی فتح‌الله‌زاده خواستم به این مسائل دامن نزند اینکه بخواهیم بگوییم در فلان بازی به نفع یک تیم قضاوت کرده است حرف درستی نیست و تنها جو را آلوده می‌کند و باعث می‌شود که به زیبایی بازی لطمه بخورد. امیدواریم در این مسابقه نیز داور مثل تمامی دیدارها قضاوت خوبی داشته باشد و مدیران باید رفتاری انجام دهند که به تیم‌ها استرس وارد نشود اگر رفتاری به غیر از این اتفاق بیفتد کمیته انضباطی برخورد می‌کند و کمیته انضباطی توان مقابله با این مسئله را دارد.

کفاشیان در مورد اینکه به رای کمیته انضباطی برای محسن قهرمانی اعتراض وجود دارد و گفته می‌شود او باید به صورت مادام‌العمر از فعالیت‌های فوتبالی محروم شود خاطرنشان کرد: در هر صورت در فدراسیون فوتبال رکن قضایی داریم و همه حاضران در آن قاضی هستند اگر مواردی وجود دارد و کسی اعتراض دارد می‌تواند انجام دهد و کمیته استیناف به این مسئله رسیدگی خواهد کرد. کمیته انضباطی و سایر ارگان‌ها با شنیدن صحبت‌های افراد مختلف پس از دو ماه رای خود را در این مورد اعلام کردند مطمئن باشید کمیته انضباطی رحمی ندارد و تنها قانون را اجرا می‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد دیدارهای دوستانه تیم ملی یادآور شد: در حال حاضر کارلوس کی‌روش در آفریقای جنوبی حضور دارد و قرار است با رئیس فدراسیون این کشور مکاتباتی داشته باشد.

کفاشیان در مورد اینکه آیا گفته است اگر باشگاه‌ها به یک‌سوم تعهد خود عمل می‌کردند بازیکنان از آنها جدا نمی‌شدند عنوان کرد: بله در مورد نکونام، جباری و منتظری این مسئله را گفتم شما ببینید آنها در یک نیم‌فصل بیشتر از پولی که در طول یک فصل در ایران دریافت می‌کنند قرارداد می‌بندند. واقعا بد است که باشگاه‌های ما نمی‌توانند به صورت حرفه‌ای پرداختی داشته باشند این مسئله را از دو بعد می‌توان بررسی کرد، اول اینکه مدیریت ما ضعیف است و دوم آنکه منابع مالی وجود ندارد وقتی این مسئله را بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که در منابع مالی مشکل داریم. در آستانه جام جهانی واقعا بد است که بازیکنان به خاطر این مشکلات به تیم‌های خارج از کشور بروند اگر بازیکنان در تیم‌های خودمان باشند برای برگزاری اردوها زورمان به آنها می‌رسد که بگوییم در اردو حاضر شود اما وقتی یک بازیکن به باشگاه خارجی می‌رود دیگر نمی‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم.

کفاشیان در مورد پول بلوکه شده ایران در خارج از ایران خاطرنشان کرد: هنوز هیچکدام از این پول‌ها پرداخت نشده است 5/1 میلیارد دلار پول بلوکه شده در آمریکا، یک میلیون دلار پول پروژه گل هنوز پرداخت نشده است. جلسه‌ای داشتیم و قرار است حسابی باز کنیم تا این پول پرداخت شود.

وی در مورد اینکه آیا مذاکرات اخیر 1+5 در این مسئله تاثیرگذار است تاکید کرد: ما در این مذاکرات نبودیم و نمی‌دانیم چه تاثیری دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بحث قلیان کشیدن بازیکنان و اینکه آیا محرومیتی برای این بازیکنان در نظر خواهد گرفت گفت: در این موضوع فقط بحث قلیان بوده و اتفاق بدتری نیفتاده است هنوز کسی محروم نشده و پرونده در حال بررسی است در مورد محرومیت باید ببینیم آیین‌نامه چه چیزی می‌گوید. پیشنهاد من این است که مربی‌ای که بازیکن چنین کاری می‌کند نباید او را به اردو دعوت کند.

کفاشیان در مورد اسپانسر تیم ملی عنوان کرد: اگر تا آخر دی‌ماه اسپانسر پرداختی به تیم‌ملی داشت مشکلی نیست در غیر این صورت باید تصمیم جدیدی بگیریم.

وی در مورد اینکه آیا وضعیت اسپانسر نیز در گرو مذاکرات 1+5 است اعلام کرد: خدا 1+5 را به راه راست هدایت کند.

کفاشیان در جمع دیگری از خبرنگاران در خصوص پول‌های بلوکه شده فدراسیون فوتبال گفت: 270 فرانک سوئیس که پول داوران ما است و یک میلیون دلار که پول پروژه گل است بلوکه شده و ما برای رسیدن به این پول شکایت کردیم و وکیل گرفتیم حتی AFC هم وکیل گرفته اما بانک‌های آمریکایی در این باره مقاومت می‌کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص رای پرونده محسن قهرمانی که اعلام شده اظهار داشت: کمیته قضایی ما بعد از ماه‌ها برگزاری جلسات به این تفاهم رای رسیدند و اگر هم ایرادی در این باره وجود دارد کمیته استیناف می‌تواند پرونده را دوباره بررسی کند.

وی درباره ادعای پرسپولیسی‌ها  که بازی با سپاهان تکرار شود افزود: آنها نظرشان را گفتند و من رای کمیته انضباطی را قبول دارم.

کفاشیان در مورد موضوع قلیان‌کشی چند نفر از بازیکنان تیم ملی زیر 22 سال تصریح کرد: من در سفر بودم که این موضوع را شنیدم قطعا این موضوع بررسی می‌شود اما ظاهرا این موضوع قبلا وجود داشته و روش خوبی نیست چراکه بازیکنانی که ادعا می‌کنند حرفه‌ای هستند و پول حرفه‌ای می خواهند باید رفتار حرفه‌ای هم داشته باشند چراکه آنها الگوهای فوتبال هستند و هرکاری که انجام دهند منعکس می‌شود. البته ما برای محرومیت کسی رایی صادر نکردیم اما تصمیم مدیریتی گرفتیم که چند نفر فعلا در تیم ملی نباشند.

وی ادامه داد: محرومیتی برای بازیکنان وجود ندارد اما شاید چون این دو بازیکن پرسپولیس را همه می شناسند این صحبت بوجود آمده است. شاید اصلا پای آنها هم در میان نباشد اما باید با مسببان این قضیه برخورد شود و اگر حکمی هم لازم بود صادر گردد.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه مربیان فوتبالی گفته‌اند باید با شلنگ قلیان بازیکنان قلیانی را کتک زد گفت: شاید بعضی از این شلنگ‌ها چوبی باشند! مادربزرگ مرحومه من با نی چوبی قلیان می‌کشید که دودش هم به من می‌رسید و سرم گیج می‌رفت! البته من خودم نه قلیان می‌کشم و نه سیگار بلکه هنوز هم ورزش می‌کنم.

کفاشیان در خصوص برگزاری بازی‌های تدارکاتی تیم ملی در راه جام جهانی هم افزود: قصد داریم 8 بازی را هماهنگ کنیم که این بازی‌ها در افریقا، اروپا و ایران انجام می‌شود. فعلا بازی با گینه و کویت قطعی است.

وی همچنین از تنش‌های رسانه‌ای میان استقلال و پرسپولیس در روزهای اخیر و قبل از دربی گفت: ما به مجموعه پرسپولیس و استقلال تذکر می‌دهیم که مسائل ذهنیشان را عنوان نکنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)