مرجع خبری پرسپولیس : رييس فدراسيون فوتبال گفت: بر اساس راي كنفدراسيون فوتبال آسيا تيم‌هاي پرسپوليس و سپاهان به صورت مستقيم در ليگ قهرمانان و تيم‌هاي استقلال و ذوب آهن در مسابقات پلي آف شركت خواهند كرد.

 

علي كفاشيان اظهار كرد: ابتدا كنفدراسيون فوتبال آسيا دو سهميه قطعي و دو سهميه پلي آف به ايران داده بود كه به آن اعتراض كرديم و مذاكراتي را با كميته مسابقات داشتيم كه آن‌ها پذيرفتند سه سهميه مستقيم و يك سهميه پلي آف به ايران اختصاص يابد.

وي افزود: اما متاسفانه امروز در جلسه هيات اجرايي AFC درخواست ايران رد شد و آنچه كه كميته مسابقات كنفدراسيون آسيا مصوب كرده بود، راي نياورد و سهميه‌هاي ما به همان شكل دو سهميه قطعي به دو سهميه پلي آف برگشت.

 

كفاشيان در پاسخ به اين سوال كه دليل كنفدراسيون فوتبال آسيا در رد مصوبه كميته مسابقات و بازگرداندن سهميه‌هاي ايران به شكل اوليه گفت: در صحبتي كه به آن‌ها داشتم، گفتند غير از ايران 12 كشور ديگر هم به سهميه بندي اعتراض داشتند كه بر اساس نظر هيات رييسه و آيين‌نامه در اين باره راي گيري كردند. دليل اصلي بازگرداندن سهميه‌هاي ايران به حالت قبل همين بود.

 

سال گذشته انتخابات هيات اجرايي كنفدراسيون آسيا برگزار شد و عليرغم تمام انتقادها سعيدلو كانديدا بود و راي نياورد. كفاشيان در پاسخ به اين سوال كه نبود نمايندگان ايراني در هيات اجرايي چقدر در اين تصميم دخيل بود و آيا اگر ايران نماينده اي داشت، ممكن بود اين راي تغيير كند گفت: به هر حال باشگاه‌هاي ما بايد آيين‌نامه ها و ضوابط AFC را رعايت مي‌كردند كه اين اتفاق نيفتاده بود و بر اساس پرس و جويي كه من داشتم 13 نفر طبق آيين‌نامه‌ها به اين سهميه‌ها راي دادند و اگر ايران هم در هيات اجرايي نماينده‌اي داشت خيلي فرق نمي كرد و همين سهميه بندي‌ها اعلام مي‌شد.

 

رييس فدراسيون فوتبال يادآور شد: براساس اين تصميمات تيم‌هاي پرسپوليس و سپاهان به عنوان سهميه‌هاي قطعي و تيم‌هاي ذوب آهن و استقلال به عنوان سهميه‌هاي شركت كننده در پلي آف بايد در مسابقات شركت كنند.

 

كفاشيان ادامه داد: به هر حال به اين سهميه بندي اعتراض داريم و قطعا اعتراض هم خواهيم كرد، ولي چيزي كه مهم است اين است كه اين سهميه بندي يك سال اعتبار دارد و بايد ببينم كه چه خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)