مرجع خبری پرسپولیس : رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان دیدار پرسپولیس و استیل‌آذین، از در نظر گرفتن حداکثر محکومیت برای آنها خبر داد.

علی کفاشیان شنبه شب در گفتگویی تلویزیونی در مورد اتفاقات دیدار پرسپولیس با استیل آذین و واکنش فدراسیون فوتبال در قبال این اتفاقات ضمن بیان مطلب فوق گفت: عصر روز شنبه نشستی با اعضای کمیته انضباطی داشتم و از آنها خواستم با دقت و موشکافانه اتفاقات این دیدار را بررسی و برای متخلفان حداکثر جرایم انضباطی را در نظر بگیرند.

وی از لغو عضویت افراد خاطی در هیئت رئیسه فدراسیون و برخورد با مدیران متخلف خبر داد و تاکید کرد: برای هیچکدام از خاطیان محرومیت مادام العمر در نظر گرفته نمی‌شود، ضمن اینکه با مربیانی که نمی‌توانند مسائل مربوط به تیم خود را کنترل کنند هم برخورد می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه در مورد کناره‌گیری تیم استیل آذین از رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: کار هدایتی در اتخاذ چنین تصمیمی حرفه‌ای نبود و کسی که تیمی در لیگ برتر شرکت می‌دهد، باید پایبند قوانین باشد و اجازه دهد تیمش به فعالیت در مسابقات ادامه دهد. البته هدایتی عاشق فوتبال است و باید با سعه صدر بیشتری تصمیم گیری کند.

وی با بیان اینکه چنین تصمیماتی به ضرر لیگ بوده و می‌تواند تبعات در AFC برای فوتبال ایران داشته باشد،افزود: من با هدایتی نشستی خواهم داشت و با وی در این خصوص صحبت می‌کنم. هدایتی از هزینه شخصی در لیگ سرمایه‌گذاری کرده و تنها تیم خصوص لیگ است. ما باید کمک کنیم معظلات حل شود اما اقدام غیر قانونی علیه این تیم انجام نشده است.

کفاشیان با تاکید بر اینکه باید با هماهنگی بیشتر بین کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال و مسئولان فرهنگی باشگاه‌ها قوانینی را وضع کرد تا با تکیه بر آنها فرهنگ و اخلاق را بیش از گذشته در فوتبال ارتقا داد، تصریح کرد: کارلوس کی‌روش در این مدت که بازی‌های لیگ را تماشا کرده، به این موضوع ایراد گرفته است که چرا بازیکنان ایرانی با داوران سر هر تصمیمی صحبت می‌کنند.

وی در این خصوص اضافه کرد: این مسئله با اخلاق حرفه‌ای در تضاد است، ضمن اینکه شنیده می‌شود برخی از مربیان می‌گویند فلان داور که برای بازی ما انتخاب شده، در بازی گذشته ما فلان اشتباه را انجام داده است. این حرکات و صحبت‌ها حرفه‌ای نیست و ذهنیت‌ها را علیه داوری بیشتر می‌کند. البته باید تاکید کنم داوران هیچ وقت حاضر نمی‌شوند به خاطر یک بازی حیثیتش را زیر سوال ببرند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بودجه فدراسیون فوتبال برای سال 90 خاطرنشان کرد: بودجه امسال ما 30 میلیارد تومان است که یک بخشی از آن توسط سازمان پرداخت می‌شود. البته کمتر از 10 درصد این بودجه در اختیار بخش ورزشی قرار می‌گیرد. متاسفانه هزینه‌های بسیاری در فوتبال می‌شود اما در آخر کار، برای اقدامات فرهنگی بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه حمید استیلی از پذیرفتن هدایت تیم امید انصراف داد و از گزینه‌های فدراسیون خارج شد، تاکید کرد: تا آخر هفته روی کاندیداهای مدنظرمان بررسی لازم صورت می‌گیرد و با تائید کی‌روش که مدیرفنی تیم امید است، سرمربی این تیم انتخاب خواهد شد.

کفاشیان با تاکید بر اینکه برای خصوصی‌سازی باشگاه‌های نیاز به ابزار است تا درآمدزایی‌ها برابر با هزینه و یا بیشتر از آن شود که باید هرچه زودتر این ابزارهای فراهم شود، در مورد خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس در سال جاری اظهار داشت: فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد زیرا ابزار لازم برای آن فراهم نیست. البته با تبدیل شدن سازمان به وزارت ورزش، راهکارهایی در نظر گرفته می‌شود، تا این دو باشگاه زیر مجموعه دولت نباشند.

وی در مورد اینکه باشگاه‌های لیگ برتری به صورت صوری خصوصی شده‌اند و این مسئله ممکن است باعث کاهش سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا شود، افزود: نه اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد زیرا 85 درصد تیم‌های آسیایی چنین مشکلاتی دارند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان مبلغ قرارداد کی‌روش را 6 میلیارد تومان ندانست و گفت: مبلغ قرارداد ایشان محرمانه است و آن را از طریق درآمدهای فدراسیون فوتبال پرداخت می‌کنیم. ما نمی‌توانیم مبلغ این قرارداد را اعلام کنیم اما اگر خودش اعلام کند از نظر ما مانعی ندارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)