با شناختی که از رویانیان دارم این مشکل را حل می کند/ نمی توانم به خاطر مدیرعامل پرسپولیس رئیس عوض کنم

مرجع خبری پرسپولیس : رئیس فدراسیون فوتبال با اعلام اینکه شاید نظر کی روش در خصوص انتخاب منصوریان تغییر کند، در مورد انتقادات اخیر از انتخاب هایی که داشته است گفت: نمی توانم با هر انتقادی هر دو هفته یکبار رئیس عوض کنم.

 

علی کفاشیان با حضور در برنامه ورزش از نگاه پنج در خصوص مسائل مختلف فدراسیون فوتبال صحبت کرد که گزیده ای از سخنان وی را در زیر از نظر می گذرانید:


نمی خواهیم اشتباهات گذشته را تکرار کنیم
علی کفاشیان در خصوص تغییر دیدگاه خود نسبت به چهار سال قبل اظهار داشت: در چهار سال گذشته که ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده داشتم، در فدراسیون آزمون و خطا زیاد داشتیم. مشکلاتی وجود داشت و ما نیز مرتکب خطاهایی شدیم اما قطعا نگاه ما برای چهار سال آینده خیلی متفاوت شده است چون نمی خواهیم اشتباهات گذشته خود را تکرار کنیم.


بعضی مواقع از طریق رسانه ها متوجه اتفاقات فدراسیون می شویم
وی افزود: در گذشته ناهماهنگی ها در برخی بخش ها وجود داشت و ممکن است در آینده نیز پیش بیاید چون در فوتبال اتفاقات همواره وجود دارد و در بعضی از مواقع قبل از اینکه ما موضوعی را متوجه شویم رسانه ها زودتر متوجه شده و از طریق آنها ما متوجه آن موضوع می شویم.


در بازی با موریتانی خواسته کی روش را برآورده کردیم
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بازی تدارکاتی با تیم ملی موریتانی خاطرنشان کرد: کادر فنی تصمیم گیرنده اصلی در این خصوص است. برنامه ریزی شده بود که ما در امارات به مصاف تیم ملی آن کشور برویم که متاسفانه این دیدار به دلایل غیر فوتبالی لغو شد. با توجه به اینکه اکثر ملی پوشان ما درگیر لیگ قهرمانان آسیا هستند و کادر فنی نیز می خواست تیم دوم ایران و به ویژه زیر 22 ساله ها را محک بزند، خواسته آنها را اجرا کرد.


وی تاکید کرد: اگر خواسته کادر فنی را اجرا نمی کردیم آنها می گفتند از همان ابتدا نمی توانند خواسته های ما را اجرا کنند. ما به کی روش پیشنهاد بازی با موریتانی را دادیم و ایشان نیز قبول کردند در واقع او فردی نیست که اهل تعارف باشد و ما درنهایت با برآورده کردن خواسته های ایشان می خواهیم راه را برای کادر فنی هموار کنیم.


بازی با موزامبیک ربطی به رفاقت کی روش ندارد
کفاشیان در خصوص بازی تدارکاتی با تیمهای ملی عراق و موزامبیک، گفت: یکسری از بازیهای تدارکاتی مثلا بازی با تیم ملی عراق در ترکیه را از طریق ارتباطات خود هماهنگ می کنیم آوردن تیم به ایران مشکلات خاص خود را دارد ضمن اینکه برنامه همه تیم های ملی مطرح  دنیا پراست. بازی با موزامبیک نیز روی ارتباطاتی که کی روش با فدراسیون این کشور داشت برگزار می شود و خودش بنا به نیاز تیم ملی صلاح دانسته که این کار را انجام دهد نه به دلیل رفاقت با مسئولان فدراسیون فوتبال موزامبیک چون در واقع کی روش با هیچ کسی تعارف ندارد.

 


10 عضو کمیته فنی بر کار کی روش نظارت خواهند کرد
وی در مورد نظارت بر کار کی روش تصریح کرد: ما برای این کار کمیته فنی و توسعه را طبق اساسنامه جدید در فدراسیون تشکیل داده ایم که 11 عضو خواهد داشت و خود کی روش نیز یکی از اعضای آن است. البته هنوز اعضای این کمیته مشخص نشده اند و ما از میرشاد ماجدی خواسته ایم که به عنوان دبیر این دپارتمان آیین نامه آن را تدوین کند.

شاید نظر کی روش در خصوص منصوریان تغییر کند
رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتخاب منصوریان به عنوان سرمربی تیم ملی زیر 22 ساله ها گفت: کی روش از همان ابتدا اعتقاد داشت که کار نباید متوقف شود و همان زمانی که آن اتفاق برای تیم ملی امید افتاد و منجر به حذف آن شد می گفت این کار باید ادامه پیدا کند. با توجه به اینکه منصوریان تجربه خوبی را در تیم ملی بزرگسالان کنار افشین قطبی و تیم امید به دست آورده کی روش اعتقاد داشت که کار با کادر فنی قبلی باید ادامه پیدا کند.
وی تاکید کرد: البته برای کی روش ادامه فعالیت تیم ملی زیر 22 ساله ها اهمیت زیادی دارد. در واقع او اعتقاد دارد که فعالیت این تیم نباید قائم به فرد باشد. البته ممکن است در آینده نظر کی روش در خصوص انتخاب منصوریان تغییر کند و از وی درجای دیگری استفاده کند.

پیشنهاد شدم، انتخاب نشدم
علی کفاشیان درخصوص سمت جدید خود در AFC گفت: روزهای اولی که من رئیس فدراسیون فوتبال شدم جلسه ای با بن همام داشتم و به او گفتم چرا با وجود این همه پست های مختلف در AFC و فیفا ایرانی ها در این پست ها کم تعداد هستند که وی بلافاصله پاسخ داد برای اینکه تغییرات در فوتبال شما سریع اتفاق می افتد.
وی افزود: من با پیشنهاد رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه هیئت رئیسه این کنفدراسیون به عنوان رئیس کمیته ای انتخاب شده ام که کشورهای عضو آن دارای لیگ حرفه ای و آماتور هستند. در واقع برای انتخاب من انتخاباتی در کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت نگرفت.

کی روش گفت بوکسور نیستم
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص واکنش کی روش پس از لغو بازی با امارات مبنی بر اینکه به شدت از این تصمیم ناراحت شده و با مشت بر روی میز وی کوبیده، گفت: من پس از لغو بازی با تیم ملی امارات جلسه ای با کی روش نداشته ام که او با مشت بر روی میز من بکوبد. اینها همه شایعه ای است که در برخی از مطبوعات مطرح می شود ضمن اینکه خود کی روش هم در پاسخ به این شایعات گفته من بوکسور نیستم!

پشتوانه سازی به کی روش مربوط نیست
وی در مورد پشتوانه سازی در فوتبال ایران و دعوت بازیکن های دو رگه، گفت: درحال حاضر سیاست کی روش این است از تمامی توانمندی های موجود برای صعود به رقابت های جام جهانی استفاده کند. اینکه باید بازیکن سازی صورت گیرد به بخش های دیگر فدراسیون مربوط است. در همین راستا ما تلاش خود را می کنیم تا باشگاهها مجوزحرفه ای بگیرند. چون براساس آن مجبورند که به تیم های پایه اهمیت بیشتری بدهند موضوعی که مورد تاکید شدید کنفدراسیون فوتبال و فیفا نیز هست.
با جدیت پیگیر منشور اخلاقی هستیم
کفاشیان درباره ادامه فعالیت منشوراخلاقی، گفت: ما قطعا بحث منشور را در فدراسیون فوتبال خواهیم داشت. درگذشته رکن قضایی فدراسیون شامل دو بخش کمیته انضباطی و استیناف بود اما در حال حاضر کمیته اخلاقی نیز طبق مصوبه فیفا به این رکن قضایی اضافه شده که این کمیته مسائل مربوط به اخلاقیات را با جدیت درفوتبال دنبال خواهد کرد و علیپور نیزهمچنان یکی از اعضای آن خواهد بود.

نمی توانم با هرانتقادی هر دو هفته یکبار رئیس عوض کنم/ رویانیان نظرش را گفته
وی درخصوص انتقادات اخیر رویانیان از برخی از کمیته های فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ما در فدراسیون فوتبال بیشتر منتقد داریم تا تشویق کننده و اگر کار خوبی نیز انجام دهیم وظیفه ماست. رویانیان هم قطعا نارسایی هایی را دیده که آن مطالب را بیان کرده است. کمیته های تصمیم گیرنده در فدراسیون فوتبال همواره مستقل هستند و من نمی توانم که به طور سلیقه ای برای موضوعات مختلف در کار کمیته ها دخالت کنم و یا با هر انتقادی هر دو هفته یک بار یک رئیس را عوض کنم.

شکایت برانکو به من مربوط نبود/ مشکل پرسپولیس هم حل می شود

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه باز هم شاهد مشکلات گذشته مانند خطر تهدید کسر 9 امتیاز از باشگاه پرسپولیس هستیم، گفت: باشگاهها دارای ساختار مستقلی هستند اما فعالیت هایی که می کنند در چارچوب قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا است. طبق قانون بازیکنان و مربیان خارجی باید برای دریافت مطالبات مالی خود بتوانند به فیفا شکایت کنند اما بازیکنان داخلی تنها از طریق کمیته انضباطی می توانند پیگیری کنند. همان طور که برانکو از ما شکایت کرد و پول زیادی از حساب ما برداشته شد بدون آنکه این موضوع مربوط به زمان من باشد.

وی افزود: قطعا با شناختی که دارم مدیریت باشگاه پرسپولیس موضوع شکایتی که از این تیم شده و تهدید به کسر 9 امتیاز از این باشگاه را حل خواهد کرد و ما نیز در فدراسیون فوتبال با همه توان از باشگاهها حمایت کرده و هیچ تبعیضی در خصوص آنها قائل نمی شویم. هر کمکی از دستمان بر بیاید از مکاتبات حقوقی تا فرستادن نماینده به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا دریغ نخواهیم کرد.

شاید دو فصل بعد تعداد تیمهای لیگ کم شود
وی درخصوص کاهش تعداد تیمهای لیگ برتر گفت: قطعا در فصل جاری لیگ با همان 18 تیم برگزار می شود اما قرار است که جلسه ای را در سازمان لیگ برای بررسی کاهش تعداد تیم ها در دو فصل آینده داشته باشیم.

اسپانسر لباسهای تیم ملی هفته آینده معرفی می شود
رئیس فدراسیون فوتبال در خاتمه در خصوص آخرین وضعیت جذب اسپانسر برای فدراسیون فوتبال اظهارداشت:  یک بخش از درآمدهای ما از طریق خود فدراسیون فوتبال است و بخش دیگر نیز توسط وزارت ورزش تامین خواهد شد. در حال حاضر ما با چند اسپانسر لباس مذاکراتی را انجام داده ایم که تا هفته آینده با یکی از آنها توافق خواهیم کرد ضمن اینکه با چند حامی نیز برای اسپانسر مالی شدن مجموعه فدراسیون فوتبال در حال مذاکره هستیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)