خبرگزاری پرسپولیس : در هشتمین نشست مسئولان استان مدارس فوتبال کشور، ۵ باشگاه لیگ برتری مجوز فعالیت در آکادمی فوتبال گرفتند.

هشتمین نشست مسئولان استان مدارس فوتبال کشور صبح امروز از ساعت 9 در هتل آکادمی فدراسیون فوتبال برگزار شد.

در این نشست علی کفاشیان، هادی آیت‌اللهی، امیر حاج رضایی، مجید جلالی، فریدون معینی، رئیسی‌کیا مدیرعامل باشگاه راه آهن، محمود کلهر و بسیاری از فعالان حوزه تیم‌های پایه حضور دارند.

در ابتدای جلسه پس از تلاوت کلام‌الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران، علیزاده رئیس آکادمی فوتبال، گفت: طبق اعلام فدراسیون مدارس فوتبال از سال 92 در قالب باشگاه باید فعالیت کند، تاکنون 10 باشگاه لیگ برتر معیارهای تشکیل آکادمی را کسب کردند که در جلسه امروز به 5 باشگاه این مجوز داده می‌شود.

سپس علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در مورد تیم‌های پایه خاطرنشان کرد: امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که اگر می‌خواهیم فوتبال خوبی در سطح ملی داشته باشیم باید از بخش پایه کارمان را آغاز کنیم. در بخش پایه باید حوصله و سرمایه‌گذاری داشته باشیم. متاسفانه در بعضی بخش‌ها کارهایی که در تیم‌های پایه شده، نظم نداشته و موازی‌کاری بوده است به همین سبب نتیجه خاصی نداشته است.

وی تاکید کرد: مدارس فوتبال اعضای اصلی خانواده فوتبال هستند برگزاری چنین جلساتی می‌تواند به رشد فوتبال ایران بینجامد.

یکی از سخنرانان این مجلس تاکید کرد که وزارت ورزش برای مدارس فوتبال تسهیلات بانکی ارائه می‌کند و نیک‌خو مشاور وزیر ورزش و دبیر کمیسیون ماده 5 این موضوع را اعلام کرده است.

در ادامه این جلسه به 5 باشگاه لیگ برتری پرسپولیس، سایپا، راه‌آهن، پیکان و صنعت نفت مجوز دو ساله فعالیت در آکادمی فوتبال داده شد.

همچنین از مدارس فوتبال برتر که در آکادمی فعالیت خوبی داشته‌اند تقدیر به عمل آمد.

در بخش پایانی قسمت اول نشست امروز مجید جلالی کارشناس فوتبال ایران برای حاضران توضیحاتی را در مورد آکادمی فوتبال، چگونگی آموزش بازیکنان پایه و مواردی از این قبیل ارائه داد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)