رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: کی‌روش باید برای مصاحبه با ما هماهنگ باشد و تایع قوانین ایران باشد.

علی کفاشیان در خصوص جلسه آکادمی باشگاه‌ها و امکاناتی که برای تیم‌های پایه طرح‌ریزی شده عنوان کرد: فوتبال پایه نیاز به حمایت و نظارت بیشتری دارد باید به زیرساخت‌ها نظم بدهیم و باشگاه‌ها از این رده کار خود را شروع کنند و در آینده نیاز به آغاز دوباره نباشد.
  •  

وی ادامه داد: اگر امروز باشگاه‌های ما نتیجه نگرفتند به خاطر عدم سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه است انگیزه مادی و استعداد‌یابی بازیکنان عواملی می‌شود که باعث تشکیل این آکادمی می‌شود باید نظم خاصی به مدارس بدهیم. فدراسیون نیز بخشی از بودجه خود را باید در این امر هزینه کند. باشگاه‌ها برای دریافت مجوز نیاز به آکادمی دارند و ما هم باید این کار را انجام دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص هزینه این آکادمی خاطرنشان کرد: فکر کنم بدون هزینه هم بتوان چنین مسائلی را دنبال کرد. خانواده‌ها برای آینده فرزندان خود تلاش می‌کنند و حاضرند شهریه خود را پرداخت کنند. برای پیشرفت باشگاه‌ها باید در آکادمی سرمایه‌گذاری کرد. این باعث می‌شود که ما درآمد‌زایی داشته باشیم.

کفاشیان در مورد رفتن بهروان و آیا او استعفا داده یا برکنار شده و چرا در این زمان این اتفاق افتاد در حالی که مجمع اواخر امسال برگزار خواهد شد یادآور شد: همه این موارد یک معنا دارد و آن رفتن بهروان است. تفاهم این بود که چنین اتفاقی رخ بدهد. پس از اینکه در مجمع دوم او را معرفی کردیم سازمان بازرسی کل کشور حضور او را غیرقانونی دانست و اعلام کرد که باید مجمع به تاخیر بیفتد اما اعضای مجمع گفتند که اشکالی ندارد و با همین شرایط مجمع را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: مجمع تصمیم گرفت که برگزار شود اما نتوانستیم مجوز حضور بهروان را بگیریم فکر می کردیم که می‌‌توانیم جواز حضور او را کسب کنیم اما نتوانستیم که این کار را انجام دهیم ناچار شدیم که رای مجمع را باطل کنیم. البته او جزء هیئت رئیسه فوتبال است. رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چرا اعضای هیئت رئیسه از این اقدام خبری نداشتند عنوان کرد: این اقدام به صورت فوری صورت گرفت و ما سرپرست معرفی کردیم برای انتخاب نایب رئیس باید مسئله در هیئت رئیسه طرح شود و اعضا رای دهند. البته بعضی از این امر مطلع بودند اما برخی هم خبری نداشتند.

وی در مورد اینکه آیا در آینده تغییراتی باز هم صورت خواهد گرفت گفت: تغییرات لازم را انجام دادیم و تا زمان برگزاری مجمع تغییر خاص دیگری نخواهیم داشت تا ببینیم پس از برگزاری مجمع چه اقداماتی صورت خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مصاحبه کی‌روش با یکی از رسانه‌های بیگانه تصریح کرد: او باید تمام مصاحبه‌های خود را با ما هماهنگ کند شاید ما هم به او اطلاع نداده بودیم که با چه شبکه‌هایی مصاحبه کند و با چه شبکه‌هایی مصاحبه نکند به او تذکر خواهیم داد که در آینده با ما هماهنگ کند. او باید تابع قوانین ایران باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جریمه‌ای برای او در نظر گرفته نمی‌‌شود زیرا او در مصاحبه‌های گذشته خود عنوان کرده بود که ایران با چه شبکه‌هایی مصاحبه نمی‌کند یادآور شد: فکر نمی‌کنم جریمه‌ای باشد به او تذکر می‌دهیم اینکه او می‌دانسته یا نه من خبری ندارم اما قطعا او باید با ما هماهنگ کند.

کفاشیان در خصوص انتخاب دستیار ایرانی برای کی‌روش یادآور شد: چند روز اولی که کی‌روش به ایرن آمد دو دستیار با خود آورد نمازی و آقاجانیان نیز به عنوان مربیان ایرانی در کنار او فعالیت می‌کنند ما نمی‌توانیم مربی ایرانی به او معرفی کنیم زیرا دخالت است او باید نظر خود را در این زمینه بدهد برای سرپرستی شخصی را معرفی می‌کنیم تا به او کمک کند.

وی درباره انتخاب مدیر رسانه‌ای تیم ملی و سرپرست عنوان کرد: هم‌اکنون مدیر روابط عمومی همه کارها را انجام می‌دهد. روز گذشته جلسه‌ای که با کمیته رسانه‌ای داشتیم عنوان کردند که گزینه مورد نظر خود را پیشنهاد دهند. در صدد هستیم که شخصی را به این عنوان منصوب کنیم. سرپرست تیم ملی نیز در گذشته وجود داشته و هم‌اکنون با هماهنگی صد درصدی کی‌روش به تیم اضافه خواهد شد. البته او در مسائل فنی دخالتی ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا بهروان قرار است به عنوان سرپرست تیم ملی معرفی شود تصریح کرد: چنین موضوعی وجود ندارد هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است و در آینده‌ای نزدیک سرپرست را معرفی خواهیم کرد.

وی درباره اینکه آیا بهروان رئیس کمیته مسابقات است تاکید کرد: بهروان هم‌اکنون عضو هیئت رئیسه است. ما می‌توانیم یک شخص را به عنوان نایب رئیس انتخاب کنیم و شخصی را به عنوان رئیس سازمان لیگ برتر. هم‌اکنون ما نایب رئیس نداریم و تاج به عنوان سرپرست سازمان لیگ فعالیت می‌کند و نایب رئیسی هم در مجمع تصمیم گرفته می‌شود.

کفاشیان درباره انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان و اینکه شایعاتی در خصوص حضور عبدالله ویسی عنوان شده گفت: انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان دیر شده است ما تاکنون اقدامی نکرده‌ایم و باید هرچه زودتر او را مشخص کنیم زیرا می‌خواهیم این تیم را به مسابقات مختلف بفرستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این سرمربی ایرانی است یا خارجی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم مربی ایرانی باشد زیرا به دلیل مشکلات ارزی نمی‌توانیم قرارداد او را تامین کنیم و مربی ایرانی را به تیم اضافه خواهیم کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)