خبرگزاری پرسپولیس : پیشکسوت فوتبال ایران گفت: لبنان تیمی نیست که برای ما مشکل‌ساز شود.

حسین کلانی در مورد دیدار فردای تیم ملی ایران در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل لبنان گفت: آرزوی من این است که تیم ملی فوتبال ایران در این بازی موفق شود. این اتفاق به ایجاد همبستگی و ایثار در بین بازیکنان مرتبط است. لبنان تیمی نیست که بتواند مقابل ایران حرفی برای گفتن داشته باشد مخصوصا که بازی در ورزشگاه آزادی و در مقابل دیدگان هواداران برگزار می‌شود.

وی در مورد اینکه ایران شرایط سختی دارد و کارش برای صعود به جام جهانی دشوار شده است عنوان کرد: پیش‌بینی نتیجه در فوتبال کار نشده‌‌ای است وقتی که تیم می‌خواهد به موفقیت برسد این امر به چند موضوع بستگی دارد به طور مثال سلامت بازیکنان امری اجتناب‌ناپذیر است. مهمترین عاملی که می‌تواند باعث صعود تیم ملی فوتبال ایران شود ایجاد همبستگی و رابطه خوب بین کادر فنی و بازیکنان است. حمایت رسانه‌های جمعی، مسئولین و صدا و سیما می‌تواند تیم ملی را در مسیر خودش قدرتمند‌تر کند. بازیکنان فوتبال ایران بدون شک از سایر تیم‌های آسیایی استعداد بیشتری دارند و تنها باید از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی قرار گیرند. باید تیم در خدمت بازیکن و بازیکن در خدمت تیم باشد.

کلانی در مورد انتقاداتی که این روزها از کی‌‌روش می‌شود خاطرنشان کرد: وقتی فردا باید به میدان برویم اگر انتقادی هم صورت بگیرد و به گوش کادر فنی تیم ملی برسد آنها فرصتی برای تغییر شیوه خود ندارند. اکنون زمان حمایت از تیم ملی است باید مردم برای حضور در ورزشگاه تشویق شوند تا اتفاقی که در بازی برابر ازبکستان افتاد و هواداران کمی به ورزشگاه رفتند پیش نیاید. ورزشکاران ایرانی دارای احساسات زیادی هستند به همین خاطر حمایت مردم و رسانه‌ها می‌تواند آنها را در مسیری که قرار گرفته‌اند، کمک کند.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد مشکلاتی که برای رحمتی به وجود آمد و باعث کنار رفتن او از تیم ملی فوتبال ایران شد اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث شده تا همیشه با حضور مربی خارجی مخالف باشم همین اتفاقات است. آنها دانش زیادی دارند اما مسئله مدیریت و سازمان‌دهی تیم چیزی دیگری است. ایرانی‌ها فرهنگ خاص خود را دارند که احساسات تاثیر ویژه‌ای روی آنها دارد. فوتبال و بیشتر ورزش‌ها وارداتی هستند وقتی که چیزی وارد می‌شود دارای فرهنگ خاص خود است و برای اینکه ما دچار مشکل نشویم باید فرهنگ آن را با فرهنگ خود تطبیق دهیم. مربیانی که به فوتبال ما می‌آیند چون شناخت زیادی از فرهنگ ما ندارند برای آنها مشکلاتی به وجود می‌آید اکثر موفقیت‌های فوتبال ایران به جز 2 یا 3 استثناء با مربیان ایرانی بوده است.

وی افزود: کی‌روش یکی از فنی‌ترین مربیان جهان است اما از او می‌توانستیم در جای دیگری مثل آموزش به مربیان ایرانی استفاده کنیم. چرا که فرهنگ متفاوتی که ما داریم باعث شده تا او نتواند دانشش را به ما عرضه کند. اتفاقی که برای رحمتی رخ داد به همین دلیل بود. عدم شناخت باعث ایجاد اختلاف شد. اکنون هم می‌بینیم که جانشین مناسبی برای رحمتی ساخته نشده است. منکر توانایی‌های سایر دروازه‌بانان نمی‌شویم اما آن کاری که روی رحمتی شده با سایر دروازه‌بانان صورت نگرفته است. امیدوارم بازیکنی که به جای رحمتی به میدان می‌رود بتواند عملکرد خوبی ارائه دهد.

کلانی تاکید کرد: ما نیاز به بهتر شدن داریم فوتبال ما باید نتایج خوبی بگیرد تا غرور لطمه‌دیده فوتبال‌دوستان ایرانی تسکین داده شود. شکست مقابل لبنان و ازبکستان و همچنین تساوی برابر قطر برای مایی که خودمان را یک سر و گردن بالاتر از این تیم‌ها می‌دانیم بسیار گران تمام شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)