پرسپولیس نیوز : پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مدیران و بزرگان پرسپولیس، هم اینک همه سعی و تلاش خود را بر این اصل استوار کرده‌اند که نام پرسپولیس را همواره بزرگ نگاه دارند.

به همین دلیل کلیه ارکان باشگاه، تیم و هواداران باید با اتحاد، همبستگی و یکدلی به سوی هدف اصلی حرکت کنند.

حسین کلانی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس گفت: در طول این پنجاه سالی که از تاسیس باشگاه پرسپولیس می‌گذرد، این باشگاه نوسانات زیادی داشته و مدیریت‌های مختلفی را تجربه کرده است. قدیمی‌های پرسپولیس زحمات زیادی کشیدند تا نام پرسپولیس زنده بماند. بزرگانی همچون؛ شاهرخی‌ها، وطن‌خواه‌ها، ادیبی‌ها و بعد محمد دادگان بازیکن پرسپولیس که در سمت ریاست فدراسیون فوتبال، ساختمان‌هایی را برای پرسپولیس و استقلال تهیه کرد.

وی افزود: پس از آن، سردار رویانیان و تیم ایشان آمدند و باشگاه را در دست گرفتند. همه ابتدا به ساکن می‌گفتند که سردار رویانیان و تیم همراهش فوتبالی نیستند. البته نه می‌شد به آنها ایرادی گرفت و نه می‌شد به این زودی در این مورد اظهارنظر کرد. به هر حال، سردار رویانیان به همراه مدیران باشگاه در این مسیر حرکت کردند و یکسری فعالیت‌های زیرساختی انجام دادند که پس از آن، آقای منتقمی هم اضافه شدند و کار سازماندهی پیگیری شد.

کلانی ادامه داد: فکر می‌کنم طی دو سال اخیر، برنامه‌ریزی‌هایی در باشگاه انجام شده که در تاریخ هیچ کدام از باشگاه‌های ورزشی این مملکت که حتی وابستگی‌هایی هم به ارگان‌های مختلف دولتی دارند، انجام نشده است. کارهایی در این دوران صورت گرفت که به اعضای قدیمی، ورزشکاران قدیمی و آینده‌سازان این مملکت، هویت بخشید تا تیم فوتبال پرسپولیس تبدیل به یک باشگاه بشود. ما الان می‌توانیم ادعا بکنیم که داریم باشگاه می‌شویم. برای اینکه یک باشگاه فقط نمی‌تواند بسنده کند به یک تیم و یک رشته ورزشی یا یک کار یک سویه. باشگاه پرسپولیس با فعالیت‌هایی که در تمام زمینه‌ها و زیرساخت‌هایی که با برنامه‌ریزی از سوی تیم سردار رویانیان انجام گرفته، طی دو سال اخیر کارهای مشخص و مفیدی انجام داده‌اند که ثمره آن را در آینده خواهیم دید و یکی از مهمترین آن، تثبیت نام پرسپولیس است.

گلزن سابق تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: با فعالیت‌هایی که از سوی باشگاه انجام گرفت و با تلاش سردار رویانیان و توجه به خواست مردم که تقاضا داشتند باشگاه خودشان با همان نام پرسپولیس فعالیت کند، دوباره پرسپولیس با نام خود جان گرفت، یعنی هویت پیدا کرد و بعد از آن هم زیر ساخت‌هایی که برای باشگاه در نظر گرفته شده چه از نظر آکادمی و چه از نظر کمیته‌های مختلف برای اداره کلیه امور ثمربخش بود. شرکت پیشکسوتان، دانشگاه پرسپولیس، آکادمی‌های مختلف و نمانیدگی‌های پرسپولیس در شهرستان‌ها، استعداد‌یابی، بیمه پیشکسوتان، کمیته پیشکسوتان، شرکت‎های تابعه‌ای که در آینده می‌توانند یک مقدار از هزینه‌های سنگین باشگاه پرسپولیس را تامین کنند، نمونه‌هایی هستند که می‌توان به آنها اشاره کرد.

کلانی در ادامه گفت: مراسم تقدیر از چهره‌های ماندگار پرسپولیس که سال گذشته برگزار شد، تقدیر از پیشکسوتان و بنیانگذاران پرسپولیس یعنی بازیکنانی که زمانی بنیانگذار این تیم بوده‌اند و پرسپولیس را حفظ کرده‌اند، یکی از کارهایی بود که در هیچ برهه‌ای از زمان و در تاریخ ورزش این ممکلت و در هیچ یک از باشگاه‌ها انجام نشده بود، انجام شد. در این مراسم‌ها طی امسال و سال گذشته از پیشکسوتان تقدیر و تمجید شد و به زحمات آنها اجر نهاده شد. تمام اینها کارهایی است که در زمان سردار رویانیان و تیمشان که در کنارشان هستند انجام پذیرفت.

مهندس کلانی در ادامه افزود: دانشگاه علمی و کاربردی پرسپولیس مکانی سازنده برای جوان‌های این مملکت است و باشگاه پرسپولیس تنها به این که به 20، 30 بازیکن و یا 200 بازیکن جوان بسنده کند، راضی نمی‌شود. باشگاه، هدفش این است که جوان‌های مملکت را چه در زمینه‌های ورزشی، علمی و چه در زمینه‌های فنی و تکنیکی یاری رساند و این کار تنها از طریق دانشگاه می‌تواند انجام شود.

کلانی خاطرنشان کرد: پنجاه سال پیش و در دی ماه 1342 باشگاه پرسپولیس تاسیس شد. دو، سه سال بعد تیم دسته دومی این باشگاه با کمک چند بازیکن جوان از باشگاه شاهین که یکی از آنها محمود خوردبین بود، در مسابقات شرکت کرد. در سال 1346 وقتی باشگاه شاهین منحل شد، بین سال‌های 46 و 47 توافقی مابین مدیران باشگاه شاهین و پرسپولیس انجام شد و اعضای تیم شاهین تمامشان رفتند به باشگاه پرسپولیس اما یکی دو ماه قبل از این اتفاق، چهار بازیکن قرضی از شاهین به پرسپولیس منتقل شدند تا بتوانند در چند بازی دوستانه شرکت کنند. ابراهیم آشتیانی، کاظم رحیمی، ناظم گنجاپور و بهمن نوروزی، بازیکنانی بودند که پرسپولیس را همراهی کردند و پس از آن تمام بازیکنان شاهین به پرسپولیس منتقل شدند.

حسین کلانی ادامه داد: تیم پرسپولیس پس از حضور در مسابقات باشگاهی با مشکلاتی مواجه شد که تمام بازیکنان این تیم با توافق طرفین به تیم پیکان پیوستند و در آن سال در مسابقات لیگ تهران و لیگ ایران بازی کردند و حتی یک تورنمنت جام دوستی برقرار شد که تیم پیکان برای اولین بار به عنوان نخستین تیم در تاریخ فوتبال کشورمان بدون شکست، قهرمان لیگ شد و قهرمانی جام دوستی را نیز کسب کرد که آن موقع بهترین تیم‌های لیگ رومانی، قهرمان لیگ اتحاد جماهیر شوروی مثل زسکا در این مسابقات شرکت داشتند که نهایتا نماینده ایران قهرمان شد.

کلانی گفت: اختلاف سلیقه و مشکلات در باشگاه پیکان منجر به آن شد که ما دوباره برگشتیم به پرسپولیس و بعد از یکی، دو ماه، همه بچه‌ها به ما ملحق شدند و از آنجا بود که پرسپولیس واقعی شکل گرفت و تداوم یافت. قهرمانی‌ها و موفقیت‌ها پی در پی بدست آمد و بهترین و پرافتخاترین تیم تاریخ فوتبال ایران تشکیل شد و تماشاگران ما از باشگاه شاهین که به ارث آورده بودیم به پرسپولیس پیوستند.

وی افزود: مردم و اصحاب رسانه بزرگترین رکن و اساس همه این موفقیت‌ها هستند که می‌توانند به یک تیم انرژی بدهند و از یک تیم حمایت کنند. ما باید تشکر کنیم از آقایان؛ رویانیان، منتقمی، اسماعیلی و تمام کسانی که برای باشگاه زحمت می‌کشند. پنجاه سال از تاسیس باشگاه گذشته، آنها از بزرگان پرسپولیس تجلیل و تقدیر کردند. البته هر کاری که انجام می‌شود ممکن است کاستی‌هایی داشته باشد اما همیشه نباید قسمت خالی لیوان را دید، باید بخش پر لیوان را در نظر بگیریم که برای آن چقدر زحمت کشیده شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)