پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: استقلال تاجیکستان قدرت بدنی بالایی داشت و شاگردان گل محمدی بازی سنگینی را پشت سر گذاشت.

محمود کلهر در گفت‌وگو با فارس در مورد برد پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: بازی خوبی برگزار شد. استقلال تاجیکستان خط هافبک خوب و خط حمله خطرناکی داشت و آن‌ها روی دروازه پرسپولیس به خصوص در دقایق ابتدایی بازی فشار ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: تعویض‌های یحیی گل‌محمدی قدرت تهاجمی پرسپولیس را بیشتر کرد. این تیم توانست از نقاط ضعف حریف که در خط دفاع و دروازه این تیم بود استفاده کند، در آخرین دقایق به گل برسد و به مرحله بعد صعود کند. در این بازی دیدیم که رفته رفته هماهنگی بین خطوط بیشتر شد. اگر این روند ادامه پیدا کند و پرسپولیس در شرایط مسابقه قرار بگیرد قطعاً‌ در بازی‌های آینده کیفیت بهتری خواهد داشت. مطمئناً پرسپولیس بازی به بازی روان‌تر می‌شود. شاید این بازی برای پرسپولیس خیلی مهم‌تر از بازی‌های آینده بود چون می‌تواند با بهتر شدن شرایط تیمی، نقاط ضعف خودش را هم برطرف کند.

کلهر با اشاره به بهتر شدن شرایط پرسپولیس در مراحل بعدی گفت:‌ یکی از دلایلی که پرسپولیس طراوت همیشگی را نداشت این بود که در شرایط مسابقه قرار نداشت. این مساله باعث شد در بعضی زمان ها قدرت بدنی استقلال تاجیکستان غلبه کند. در کل بازی سنگینی برای پرسپولیس بود و همینکه توانست سه امتیاز را بگیرد شاهکار کرد. اگر این روند ادامه یابد امسال حتی می‌تواند به قهرمانی هم برسد.

پیشکسوت پرسپولیس افزود: نکته مهم حضور سیدجلال حسینی در خط دفاع بود. او همان رهبر خوب تیم در داخل زمین بود و خیلی خوب تیم را اداره کرد. در کنار حسینی بازیکنان تازه وارد مانند اسدی یا پاکدل نیز روز خوبی داشتند. گل‌محمدی توانسته خلاهای ایجاد شده را پر کند. با اینحال باید هماهنگی بیشتری در تیم ایجاد شود و قطعا کادرفنی به این موضوع واقف است.

کلهر گفت: پرسپولیس سه امتیاز را از یک تیم دونده با قدرت بدنی بالا گرفت. این تیم به الهلال ۴ گل زده بود و این مساله جای تقدیر از همه اعضای پرسپولیس دارد. مطمئنا در روزها و بازی‌های آینده پرسپولیس آمادگی بیشتری خواهد داشت.

وی در مورد اینکه پرسپولیس در این بازی نشان داد انسجام تیمی خودش را با وجود تغییراتی که داشته حفظ کرده و آیا این موضوع نوید بخش حضور پرقدرت تیم در مسابقات فصل جدید فوتبال کشور خواهد بود، عنوان کرد: شاکله اصلی تیم حفظ شده و کمترین تغییرات را داشته است. حضور اسدی به جای نورالهی، حضور سرلک و فرجی، آمدن پاکدل برای پر کردن خلا مغانلو و همچنین بودن آل‌کثیر، باعث شده دست یحیی باز باشد.

کلهر تصریح کرد: حضور بازیکنان باتجربه به پرسپولیس خیلی کمک می‌کند. بازیکنانی مانند نعمتی، ترابی و عالیشاه باعث ایجاد فشار زیاد در نیمه اول روی دروازه استقلال تاجیکستان شدند و دفاع این تیم را خسته کردند. این روند نوید روزهای خوب را می‌دهد. خوشبختانه تیم دچار کمبود بازیکن نیست. فقط باید کمی آمادگی بدنی بازیکنان بالاتر برود. در آسیا باید با کمترین اشتباه کار کرد در غیر این صورت تاوان سنگینی را در پی خواهد داشت.

پیشکسوت پرسپولیس گفت: به همه اعضای تیم و هواداران بابت این برد و صعود تبریک می‌گویم. امیدوارم نماینده کشورمان امسال جام قهرمانی را به ارمغان بیاورد. پرسپولیس نشان داد روند رو به رشد خودش را ادامه می‌دهد. همه باید کمک و حمایت کنند تا به امید خدا این تیم بتواند جایگاه خوبی را در آسیا کسب کند. قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا قطعا به رشد فوتبال کشورمان کمک می‌کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)