کارشناس فوتبال گفت: مشکلات پرسپولیس از بازی اول لیگ قهرمانان مقابل النصر ادامه پیدا کرد که حواشی در مسائل فنی تاثیرگذار بود.

محمود کلهر در گفت‌وگو با میزان، درباره شکست تیم فوتبال پرسپولیس مقابل الدحیل در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: پرسپولیس عملکرد خوبی نداشت و یکی از دلایلش بی‌مهابا حمله کردن و سپس تزلزل بخش دفاعی بود که ناهماهنگی زیادی بین مدافعان وجود داشت. الدحیل بسیار حرفه‌ای بازی کرد و کریستوف گالتیه، سرمربی جدید این تیم برای بازی با پرسپولیس بسیار انگیزه داشت. او به خوبی نقاط ضعف پرسپولیس را شناسایی کرده بود و می‌دانست که در نیمه دوم پرسپولیس جلو خواهد آمد و روی ضد حملات توسط معز علی و اولونگا کار خودشان را به نحوه احسن انجام دادند. البته علیرضا بیرانوند هم چند موقعیت خوب گلزنی تیم الدحیل را گرفت. از طرفی اگر پنالتی گولسیانی گل می‌شد شاید پرسپولیس می‌توانست گل سوم را هم بزند.

وی در مورد تعویض‌های یحیی گل‌محمدی افزود: کادر فنی می‌توانست تعویض‌های بهتری داشته باشد و نفرات باتجربه‌تر را وارد بازی کند. ممکن بود این تغییرات تأثیر مثبتی روی روند بازی بگذارد، چون فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. ضمناً هیچ وقت بخش دفاعی پرسپولیس این قدر ناهماهنگ نبودند، دفاع چپ و راست اصلاً با هم هماهنگی لازم را نداشتند. همچنین گولسیانی و کنعانی‌زادگان از ابتدای بازی شرایط خوبی نداشتند.

*سال‌هاست پرسپولیس با مشکلات مدیریتی دست به گریبان است

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه سال‌هاست باشگاه پرسپولیس با مشکلات مدیریتی دست به گریبان است، یادآور شد: باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس هنوز سیستم و چارچوب مشخصی ندارد تا افراد متخصص در آن بتوانند کار کنند. باید در باشگاه‌های‌مان کار سیستماتیک انجام شود که سال‌هاست این کار صورت نمی‌گیرد و اگر هر شخصی در چارچوب کار خودش انجام وظیفه کند، مشکلات کمتر می‌شود.

کلهر تصریح کرد: تیمی که قهرمانی آورده و هواداران را خوشحال کرده، شایسته تقدیر بود. کادر فنی‌ خوب کار کرده، اما کریم باقری یکی از اعضای کادر را کنار می‌گذارند. مشکلات پرسپولیس از بازی اول لیگ قهرمانان مقابل النصر ادامه پیدا کرد و بیشتر شد که حواشی در مسائل فنی تأثیرگذار بود. این موضوعات باعث ایجاد حواشی می‌شود همین مسائل باعث می‌شود تا جو صمیمی باشگاه از بین برود و کدورت و اختلاف پیش بیاید و انسجام و اتحاد در باشگاه از بین می‌رود.

*اگر مدیریت خوبی وجود داشت، می‌توانست اعضای تیم را به هم نزدیک‌تر کند

کارشناس فوتبال در ادامه گفت: باشگاه پرسپولیس پیشکسوتان تحصیلکرده و دارای بالاترین مدارک بین‌المللی مربیگری را دارد که می‌توانند به باشگاه کمک کنند، اما این اتفاق سال‌هاست رخ نمی‌دهد و پیشکسوتان در باشگاه جایگاه مناسبی ندارند. اما افرادی در بدنه باشگاه حاضر هستند که اصلاً ورزشی و فوتبالی نیستند. مدیریت باشگاه افراد خودش را می‌آورد و بدین ترتیب ارتباط بین مدیریت با کادر فنی برقرار نمی‌شود.

کلهر در پایان خاطرنشان کرد: نقش مدیریت اینجا بسیار تعیین کننده است و اگر مدیریت خوبی وجود داشت، می‌توانست اعضای تیم را به هم نزدیک‌تر کند تا انسجام و اتحاد را بیشتر شود. به طور مثال مدیریت وظیفه خودش را به خوبی انجام نمی‌دهد و در کار‌های فنی دخالت می‌کند و برعکس اعضای کادر فنی در کار‌های مدیریت وارد می‌شوند که باعث اختلاف خواهد شد. در تیم بزرگی مانند پرسپولیس که سعی دارد شکل بهتری بگیرد از ستاد پشتیبانی تا مدیریت باشگاه، کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال به هم متصل هستند و اگر قسمتی از این زنجیره دچار مشکل شود انسجام تیمی از بین می‌رود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)