کمک داور ذخیره دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی به تشریح درگیری‌اش با ریکاردو ساپینتو پرداخت و گفت که سرمربی آبی‌پوشان ناشرا گفته است.

بعد از پایان دربی 101 بین پرسپولیس و استقلال کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن محمد عطایی کمک داور ذخیره با ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال درگیر شده است. در لیست داوران دربی، نام محمد راهی به‌عنوان کمک داور ذخیره درج شده بود، اما ظاهراً او به پرواز نرسیده و جای خود را به عطایی داده است.

عطایی در گفت‌وگو با تسنیم درباره درگیری‌اش با ساپینتو گفت: سرمربی استقلال از دقیقه 2 در حالی که هیچ اتفاقی نیفتاده و خطای واضح از سوی داور گرفته شده بود، اعتراضش را آغاز کرد. نیمکت‌نشینان استقلال به تصمیم‌های داوری اعتراض می‌کردند. به خسرو حیدری، مربی آبی‌پوشان گفتم که این اعتراض‌ها منجر به دادن اخطار می‌شود. افشین پیروانی، مدیر تیم پرسپولیس گفت به غیر از او هر کسی از روی نیمکت پرسپولیس اعتراض کرد، بگویم تا اجازه این کار داده نشود. اعتراض نیمکت استقلال به حدی بود که دقیقه 12 به داور اعلام کردم به مربی بدنساز این تیم کارت زرد دهد.

وی افزود: ساپینتو در صحنه‌ای کُت خودش را درآورد و احساس کردیم به داوری اعتراض کرده ولی اخطاری ندادیم. در ادامه، اعتراض‌های سرمربی استقلال بیشتر و از محوطه فنی خارج شد تا داور مجبور شود به او اخطار دهد. ساپینتو چند بار از محوطه فنی خارج شده بود و به مسئولان بازی گفتم او می‌تواند اخطار بعدی را دریافت کند ولی با صحبت‌های انجام شده مدارا کردیم. اواخر بازی در وقت‌های تلف شده که توپ روی دروازه پرسپولیس در حال رفت و برگشت بود، ساپینتو کاملاً از محوطه فنی‌اش خارج شد که باز هم مدارا کردیم، این در حالی است که قرار نیست مربی به خاطر هیجان بازی از محوطه فنی خارج شود.

کمک داور ذخیره دربی 101 ادامه داد: در دو جام جهانی روسیه و قطر و همچنین جام ملت‌های امارات حضور داشتم. هر تیمی می‌تواند پس از گل هر نوع شادی را انجام دهد به غیر از دو حرکت؛ نخست اینکه تماشاگران را تحریک کند و دوم، به نیمکت حریف کاری داشته باشد. ساپینتو پس از گل استقلال خیلی دیر به سمت نیمکت خودش برگشت. ظاهراً او مقابل نیمکت پرسپولیس حرکتی انجام داد که باعث اعتراض شدید یحیی گل‌محمدی، افشین پیروانی و دیگر نیمکت‌نشینان پرسپولیس شده بود و آنها به علیرضا ایلدروم کمک داور بازی اعتراض کردند. من حرکت ساپینتو را ندیدم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد اما پس از صحبت‌های ایلدروم با زاهدی‌فر، ساپینتو اخراج شد.

عطایی خاطرنشان کرد: ساپینتو وقتی کارت قرمز گرفت به سمت اشکان خورشیدی رفت و او را لمس کرد. در ادامه به سمت من آمد و به زبان انگلیسی گفت «تو مقصر اخراجم هستی». سپس به زبان پرتغالی شروع به ناسزاگویی کرد که به او گفتم ساکت باشد و به عقب برود. با دست اشاره کردم به عقب برود ولی در فیلم‌های پخش شده گویا اینگونه نشان داده شده که دستی که پَرت می‌کنم به صورت سرمربی استقلال خورده در حالی که اصلاً برخوردی صورت نگرفت. ساپینتو ناسزاگویی کرده و آب دهانش را پرت می‌کرد. خواستم به سمت او بروم که روزبه چشمی و ارسلان مطهری، دو بازیکن استقلال من را در آغوش گرفتند و خواستند ادامه ندهم. به چشمی و مطهری گفتم خجالت نمی‌کشید یک نفر از خارج بیاید و آب دهانش را پرتاب کند و شما نگاه کنید؟ این رفتارها در فرهنگ ما شایسته نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)