فوتبال ایران گویا هنوز در شوک صعود به جام جهانی است و مسئولان آن ظاهرا هنوز به شادی در خیابان ها می پردازند و کل تشکیلات را به حال خود رها ساخته اند به نحوی که رکورد بی قانونی در این فصل نقل و انتقالات شکسته شده است و هیچ اراده ای هم برای مقابله با این رفتار ها مشاهده نمی شود!

علی ستایش؛ رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم که در صورت دادن افتخار و داشتن "حال" تنها از "پِرت" وقتش برای رسیدگی به مسائل فوتبال مایه می گذارد گویا در خواب عمیقی فرو رفته است که چشمانش این همه آنارشی موجود را مشاهده نمی کند.بدون شک این فصل نقل و انتقالات(که هنوز مانده ایم مهلت آن تمام شده یا خیر!!) اوج بی قانونی, هرج و مرج و نا هنجاری را سپری کرد.بازیکنان به راحتی آب خوردن با چندین تیم قرارداد می بستند . سر میز صبحانه با یک مدیر عامل مذاکره می کردند, دیزی خوران چک یک باشگاه دیگر را می گرفتند و در هنگام شام, پای قرارداد یک تیم دیگر را امضا می کردند!

هنوز فدراسیون محترم که غرق در شادی صعود به جام جهانی است؛ وقت پرداختن به نحوه قرارداد عجیب دهنوی با دو تیم سپاهان و پرسپولیس را پیدا نکرده بود که خلیل زاده هم عینا همان رفتار را انجام داد.آرش افشین هم مزه شیرین امضای دو قرارداد همزمان را چشید و خلیل زاده هم پس از عقد قرارداد با پرسپولیس سر از اصفهان درآورد.داستان حدادی فر هم مانند باقی بازیکنان و اکنون…

گویا کمیته انضباطی قصد ندارد از خواب خرگوشی خود بیدار شود.شاید هم تب و تاب انتقال دولت و عدم تمایل دستگاه های اجرایی سیاسی کشور به انجام وظایف در واپسین روزهای مسئولیت به این کمیته تنبل فدراسیون هم سرایت کرده که هیچ واکنشی به این اتفاقات نشان نمی دهند.رییس محترم این کمیته هم که ظاهر امر بر اثر ترافیک کاری در دادگاه خانواده وقت کافی و وافی برای رسیدگی به مسائل فوتبال ندارد, تنها هر از چند گاهی با انجام یک مصاحبه خنثی و بی سر و ته چندین جمله روتین را تکرار می کند و باز هم شاهد تلنبار شدن پرونده های متعدد انضباطی در این کمیته بدون رسیدگی و بررسی هستیم.سوال این است که آیا در مملکت ما قحط الرجال است که مسئولیت مهم و سنگین یکی از حساس ترین کمیته های فدراسیون پر مشغله فوتبال را به فردی می سپاریم که وقت رسیدگی به ظاهر خود را هم ندارد؟؟

اما اصل سخن ما, پیرامون خبری مبنی بر عقد قراداد مهاجم سابق پرسپولیس با تیم تراکتور سازی است.از ماجراهای مذاکرات و پیشنهادات عجیب و غریب و درخواست های حیرت آور و خوش گذرانی این بازیکن جوان در زمان تمرین  بازیکنان دیگر, فاکتور می گیریم چرا که اصل قرارداد وی با تیمی دیگر آنقدر جای سوالات متعدد دارد که این مسائل در اولویت دوم قرار می گیرد.

بنا به اعلام مکرر مسئولان فدراسیون, زمان اتمام فصل نقل و انتقالات ساعت 24 پنجشنبه بیستم تیر ماه بود.هر چند شایعاتی مبنی بر تمدید این زمان تا پایان 23 تیر ماه به درخواست برخی نظر کرده ها(!!) به گوش می رسید ولی هرگز این شایعات تایید رسمی نشد.حال سوال اول این است: چطور یک تیم می تواند سه روز پس از این زمان اقدام به جذب بازیکنی جدید کند؟؟ آیا زمان نقل و انتقالات تمدید شده است؟اگر شده پس چرا اعلام رسمی نشده و اگر نشده پس این خبر چه معنی ای می دهد؟نکند تنها برای دو سه تیم تمدید شده و باقی باید تابع قانون باشند!!!

 

اما بعد,قوانین می گوید تنها بازیکنان آزاد (و یا خارجی) می توانند خارج از این زمان به تیم های جدیدشان بپیوندند.همین قانون باعث ایجاد سوال دوم می شود: آیا انصاری فرد بازیکنی آزاد بوده است؟ تا آنجا که می دانیم قرارداد سال گذشته وی دو ساله بوده است که البته یکسال آن مشروط به توافق مالی.آیا قرارداد مشروط هیچ ضمانت اجرایی ندارد؟اگر اینطور است پس این نوع قرارداد ها آیا غیر قانونی نیست؟و اگر ضمانت دارد پس چطور بازیکنی که قرارداد دارد به تیمی دیگر می پیوندد؟ به فرض اینکه قرارداد وی یکساله بوده؛ تا آنجا که می دانیم بازیکن تا زمانی که برگه تسویه حساب خود را نگرفته باشد بازیکن آزاد محسوب نمی شود.با این حساب؛ قرارداد انصاری فرد با تراکتور سازی چطور توجیه پذیر است؟

 
هرچند مربی پرسپولیس بر عدم نیاز به انصاری فرد تاکید کرد اما سوال سوم هم این است : آیا پرسپولیس هیچ حقی نسبت به این بازیکن ندارد؟آیا صرف اعلام عدم نیاز به یک بازیکن, حق آن باشگاه را نسبت به بازیکن مذکور را سلب می کند؟آیا اینکه گفته شود تیمی به بازیکنی نیاز ندارد که اصطلاحا می گویند آن بازیکن در لیست مازاد است؛دلیل بر عدم پرداخت حق صدور رضایت نامه یا حق انتقال آن بازیکن است؟اگر نیست پس عایدی پرسپولیس از انتقال کریم انصاری فرد که قرارداد سال پیش وی سر منشا شروع مشکلات "کهکشانی " خواندن پرسپولیس و حواشی بعد از آن بود, چقدر بوده است؟اگر مبلغی رد و بدل شده چرا از طرف باشگاه تایید نشده و اگر این اتفاق نیافتاده که واویلا…بازیکن بدون هیچ پرداختی به تیم قبلی چطور با تیم جدیدش قرارداد می بندد؟ براستی واکنش باشگاه پرسپولیس چه می تواند باشد؟؟؟

 
قرارداد کریم انصاری فرد با تیم تراکتور سازی سرشار از خلا های قانونی, بی نظمی, بی قانونی و هرج و مرج است.قراردادی که از هر منظری که بدان نگاه کنیم دارای اشکال است.و البته کمیته ای که مسئول رسیدگی و پاسخگویی این گونه موارد است در خواب ناز تشریف دارند تا بازیکنان و باشگاه های متخلف نازپرورده بدون هیچ واهمه و ترس از مجازات به اقدامات خود ادامه دهند…!!

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)