کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ادعاهای سرپرست باشگاه استقلال درباره بحث صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه را رد کرد.

علی خطیر سرپرست باشگاه استقلال شب گذشته ادعاهایی درباره بحث صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال و تبعیض بین این باشگاه و پرسپولیس مطرح کرد. خطیر در این باره گفت: «تراز مالی باشگاه ما منفی بوده است و گفتند باید یک راهکار برای برون رفت ارائه کنید، ولی جالب است چون دو عزیز در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با هم رفیق بودند، عیناً یک راهکار را آپلود کردند و فقط لوگو تغییر کرده بود، اما برای پرسپولیس را پذیرفتند و برای ما نپذیرفتند!».

مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره این ادعای خطیر اظهار داشت: این اظهارات صحت ندارد. به طور کلی برای بحث مجوز حرفه‌ای، وقتی باشگاه‌ها زیان انباشته دارند، یکی از معیارهای ما برای برون رفت ارائه برنامه و تضمین‌ است. هر باشگاهی مستقلاً اعلام می‌کند برنامه‌اش چیست و چقدر می‌خواهد اسپانسر جذب کند و از کانال‌های مختلف پول بیاورد و تضمین هم می‌دهد. در این موضوع برنامه‌ استقلال و پرسپولیس با هم متفاوت بود. ضمن اینکه وزارت ورزش به‌عنوان مالک پرسپولیس تضمین کتبی داد که تا سه سال آینده این باشگاه را کاور می‌کند و اگر نتواند بدهی‌ها را بدهد آنها می‌دهند، اما این تضمین از سوی وزارت اقتصاد برای باشگاه استقلال داده نشد.

وی در واکنش به این پرسش که وزیر اقتصاد اعلام کرد واگذاری مالکیت باشگاه استقلال به این وزارتخانه به تأیید نرسیده است، گفت: خیر! مدارکی که ما داریم غیر از این است و مالکیت با این وزارتخانه است!

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در ادامه درباره ادعای دیگر علی خطیر مبنی بر اینکه سال گذشته استقلال بدهی نداشته است و به خاطر مالکیت مشترک از آسیا کنار گذاشته شده اما در سال جاری این اتفاق برای پرسپولیس رخ نداده است، گفت: رسانه‌ها نتایج ارزیابی‌ها را به طور کامل منتشر کردند و همه چیز مشخص است. در خیلی از فاکتورها استقلال نتوانسته بود معیارها را پاس کند. من چندین بار به خطیر عرض کردم که تیم ما این آمادگی را دارد تا به استقلال برای دریافت مجوز حرفه‌ای کمک کند. نه تنها استقلال؛ ما به همه باشگاه‌ها کمک می‌کنیم. امیدواریم مدیریت باشگاه استقلال هم رویکرد سازنده داشته باشند. متأسفانه در این چند وقت این رویکرد وجود نداشته است و در جلساتی که ما می‌گذاریم حضور پیدا نمی‌کنند.

زارعی افزود: به طور مثال ما جلسه مدیران عامل داشتیم که علی خطیر در آن شرکت نکرد. هفته گذشته روز یکشنبه جلسه مدیران آکادمی را برگزار کردیم و مدیران 15 باشگاه حضور داشتند و فقط استقلال حضور نداشت. ما آمادگی داریم که کمک کنیم تا مشکلات برطرف شود. بارها اعلام کردیم که فدراسیون بیش از هواداران استقلال از حذف این تیم ناراحت است. بحث مالکیت مشترک اصلاً مطرح نیست. اگر اینطور بود 16 باشگاه عربستانی مالکیت مشترک دارند. ما راهکاری برای این موضوع در نظر گرفتیم و تضمین‌های لازم را دادیم و مشکل برطرف شد.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا نامه جدیدی از AFC برای نمایندگان ایران در آسیا آمده است یا خیر؟»، گفت: خوشبختانه همه چیز تأیید شده و پروسه ما به پایان رسیده است. برای اولین بار هر تصمیمی که کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گرفت از سمت AFC تأیید شد. اکنون هم در حال آماده‌سازی شرایط برای فصل آینده و صدور مجوز باشگاه‌ها هستیم.

بیشتر صحبت های خطیر دیشب توسط نکونام تکذیب شد و امروز هم زارعی بخش دیگری از صحبت های او را تکذیب کرده است تا اکثر صحبت های خطیر توسط فوتبالی ها مردود اعلام شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)