خورخه والدانو در تازه‌ترين موضع‌گيري خود "آقاي خاص" را هدف قرار داد و در کنايه به او عنوان کرد، هيچ کس بزرگ‌تر از رئال مادريد نيست.

مدير کل پيشين باشگاه رئال مادريد جايگاه ژوزه مورينيو را زير سوال برد و با کنايه گفت، رئال مادريد بزرگ‌تر از هر مربي يا بازيکني است که در اين تيم کار کرده است. والدانو که سال گذشته ميلادي جنگ قدرت در باشگاه مادريدي‌ را به مرد پرتغالي واگذار و به ناچار سانتياگو برنابئو را ترک کرد، گفت: "مي‌دانم باشگاه مهم‌ترين است. در آنجا بازي کردم. مربي بودم و همچنين مدير کل. هيچ کس مهم‌تر از حسي نيست که باشگاه در ميان هوادارانش برمي‌انگيزد."

ايسنا،والدانو با اشاره به آقاي خاص هم گفت: "او چيزهايي را با خود آورده است که رئال مادريد را به تيم امروزي تبديل کرده است."

وي درباره نيمار، بازيکن برزيلي که گفته مي‌شود، رئال‌مادريد از مشتريان جدي او به شمار مي‌رود، گفت: "او بازيکن بسيار خاصي است. کريستيانو قدرت دارد. مسي به طور عمومي از توانايي‌هاي بسياري برخوردار است، ولي نيمار بسيار تاثيرگذار و فوق‌العاده دريبل مي‌کند."

حمله کلامي والدانو به مورينيو در حالي صورت مي‌گيرد که آقاي خاص تمام توجهش را به آبي – اناري‌ها دوخته و مي‌گويد، کاتالان‌ها مدت‌هاست که ديگر الگو و نماد نيستند. سرمربي رئال مادريد که تلاش فراواني براي رسيدن رونالدو به توپ طلا دارد، همچنين مي‌گويد، مهاجمش بيش از هر بازيکن ديگري شايسته دريافت اين جايزه و عنوان بهترين بازيکن فوتبال جهان است. مورينيو با اشاره به قهرماني سال گذشته رئال مادريد در ليگا و همچنين چلسي در ليگ قهرمانان اروپا يادآور شد، اين دو قهرماني نشان مي‌دهد که دوران بارسلونا در فوتبال اسپانيا و اروپا به پايان رسيده است.

اظهارنظر اين مربي پرتغالي در حالي صورت مي‌گيرد که بارسا به خاطر شيوه بازي‌اش در چند سال گذشته همواره مورد ستايش فوتبال دوستان قرار داشته است. مورينيو با بزرگ کردن ناکامي‌هاي بارسا در فصل گذشته گفت: "فکر مي‌کنم، زمان آن فرا رسيده است که مردم کمتر درباره بارسلونا حرف بزنند و ديگر تلاش نداشته باشند، تيم‌ها را با بارسلونا مقايسه کنند."

مورينيو که با مجله "فرانس فوتبال" صحبت مي‌کرد، با نگاه به فصل گذشته گفت: "چرا مردم بايد درباره بارسا حرف بزنند؟ رئال مادريد قهرمان اسپانيا است و چلسي هم قهرمان اروپا. بارسلونا در حال حاضر هيچ يک از اين دو نيست."

سرمربي پيشين اينتر بر اين عقيده است که سبک بازي بارسا از ديگر تيم‌ها عقب مانده و او به همين خاطر فلسفه ديگري را براي بازي تيمش ترجيح مي‌دهد: "عاشق آن هستم که عنوان‌هاي قهرماني را به دست بياورم؛ درست همان‌طور که بارسلونا انجام داد. آنها عنوان‌هاي زيادي را از آن خود کرده و در آينده هم اين کار را خواهند کرد. البته شيوه مادريدي‌ها را ترجيح مي‌دهم. فصل گذشته بسيار موثر بوده و در سطحي تاثيرگذار بازي کرديم."

اين مربي 49 ساله افزود: "زيباترين و جنجالي‌ترين فوتبال را ارائه داديم. از سبک بازي رئال مادريد لذت مي‌برم. آنهايي که مي‌توانند متقاعدم کنند، سبکي وجود دارد که جذاب‌تر از شيوه بازي ماست، بايد تازه به دنيا آمده باشند."

سرمربي سال‌هاي پيش چلسي در عين حال با احترام به تيم حريف گفت: "برخي مردم از سبک بازي بارسلونا لذت مي‌برند و برخي ديگر هم نه. به فلسفه آنها احترام مي‌گذارم و بايد اعتراف کنم که بازي با آنها مشکل است. برخي تيم‌ها تلاش دارند تا از آنها کپي بردارند ولي مادريد شخصيت خود را دارد."

مورينيو همچنين بر اين باور است که رونالدو بايد بهترين بازيکن جهان در سال 2012 شناخته شود؛ چرا که به عقيده او، بيش از ليونل مسي شايستگي دريافت توپ طلا را دارد: "ليونل و کريستيانو در سطحي متفاوت از ديگر بازيکنان حرکت مي‌کنند. در مورد عملکرد کريستيانو در فصل گذشته هيچ قياسي وجود ندارد. او لاليگا را برده و رکوردهاي متعددي را شکسته است. از اين گذشته او توانست به نيمه نهايي يورو 2012 راه پيدا کند؛ آن هم با تيمي که انتظار نمي‌رفت تا آن مرحله پيش برود."

مورينيو در پايان عنوان کرد، چنانچه مسي بار ديگر اين جايزه را از آن خود کند، به اين تصميم احترام خواهد گذاشت: "اگر مسي برنده شود به اين تصميم احترام مي‌گذارم و از ايت تصميم بد نخواهم گفت."

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)